Dünya Gıda Dergisi - 2014/Nisan

Son Sayı

Dünya Gıda Arşivi

ARŞİV

Faydalı Bağlantılar

T.C Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı
Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
İhracat Bilgi Platformu
T.C Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
FAO
KOSGEB
TMMOB Gıda Mühendisleri Odası
TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası
Türkiye Gıda Sanayi İşverenleri Sendikası
Türkiye Gıda Dernekleri Federasyonu


ANKET

 
En çok tükettiğiniz atıştırmalık hangisi?
 
Kuruyemiş ve kuru meyveler
Cips, patlamış mısır v.b
Meyve
Bisküvi, şekerleme v.b



Yazım Kuralları

Fındıkcım, “Fındık evi” konsepti ile iddialı"

Fındıkcım Gıda; Türkiye’de ve dünyada butik mağazalar açarak, kendi ürettiği ürünlerle, Karadeniz ürünü olan fındığın her çeşidini üretme vizyonu ve niyetiyle yola devam ediyor.

Fındıkcım Gıda, Karadeniz fındığının Türkiye’de ve dünyada tanıtımı için kurulmuş ticari bir faaliyet olmakla birlikte aynı zamanda bölge için bir sosyal sorumluluk projesi niteliğinde. Bu zamana kadar bölgesel olarak üretilen ürünlerde, kavrulmuş fındık ve birkaç ilave ürünün ötesine geçilemezken Fındıkcım Gıda, fındıktan üretilmiş 21 çeşit ürün grubuyla sektörde bir ilki başararak farklı bir anlayışla fındık mamulleri sanayine katıldı.
Fındıkcım Gıda San. ve Tic. A.Ş. olarak amaçlarının Giresun fındığını hemşehrilerinin hayalini kurduğu noktalara getirmek olduğunu söyleyen Fındıkcım yetkilileri, “Fındığımızdan neler yapılabileceğini göstermek ve Giresun’dan hepimizin gurur duyacağı bir marka çıkarmak için bir proje başlattık. Bu proje doğrultusunda ürünlerimizi, yeşil altınımız fındığımızı, hak ettiği şekilde sunmak için “Fındık Evleri” adını verdiğimiz mağazalarda satışına başladık” açıklamasını yaptılar.
 Konsepti firma kurucuları tarafından tasarlanan Fındıkcım Gıda, Türkiye’de ve dünyada butik mağazalar açmak suretiyle, kendi mağazalarında, kendi ürettiği ürünlerle, Karadeniz ürünü olan fındığın her çeşidini üretme vizyonu ve niyetiyle kurulmuş bir firma. Marka 3 yıl içinde 50 ürün çeşidiyle raflardaki yerini almaya hedefliyor.
Fındığın bölgede nihai ürün olarak çeşidi çok fazla değildir. Genelde natürel ya da yarı mamul olarak iç piyasaya ve dünyaya ihraç edilen fındık, katma değeri düşük kârlarla piyasaya sunulmaktadır. Her sene fındık üreticisi, devletin fındığı destekleyip desteklemeyeceği korkusu ve kaygısıyla ürünü elinden ucuza çıkartma endişesi taşıyor. Fındıkcım Gıda San ve Tic. A.Ş.’nin düşündüğü konsept başarıya ulaştığında, Karadeniz bölgesinde bu iyi örneği takip eden bir çok firmanın mutlaka piyasaya çıkması bekleniyor. Bu da bölgede konu ile ilgili yaşanan sıkıntıya çözüm olması nedeniyle bu konsepti sosyal sorumluluk projesi haline getiriyor. Bu iyi örnek Karadeniz’deki ürünün mamul hale gelerek yüksek katma değerli ürün haline gelmesiyle, yurt dışında ürünümüzü ucuza alan ülkelerin önüne yeni bir alıcı kitlesi olarak çıkaracaktır. Bu da bölge fındığının değerlenmesine katkıda bulunacaktır.
Fındıkcım Gıda, imalatın yanı sıra Giresun’da 3, Ordu’da 1 şubesi bulunan butik “Fındık Evleri”nde de ürünlerini tüketiciyle buluşturuyor. Ayrıca bu ürünlere, dünyanın her yerinden www.findikcim.com.tr web-sitesiyle de ulaşılabiliyor ve internetten de on-line sipariş verilebiliyor. 2011 yılı sonunda butik “Fındık Evi” şubesi sayısının 5 ya da 7’ye ulaşması hedefleniyor. Firma, Karadeniz’e gelip, buradan ayrılırken milli ürünümüz olan fındığı bir naylon poşet ya da gelişigüzel bir kağıt veya bir çuval içerisinde götüren misafirlere ve buradan hediye olarak yurt dışına fındık götürecek olan gurbetçilere, her türlü damak tadına hitap eden fındık ürünü çeşitlerini çok şık ambalajlarla sunuyor. Böylelikle, fındığı yurt içinde bölgeyi, yurtdışında da ülkemizi temsil edecek bir ürün haline getirerek, ürünlerini sunmayı amaçlıyor. Fındıkcım Gıda bir yandan Türkiye genelinde online satışlar yaparken, bir yanda da “Fındık Evi” şubelerinde direkt satışlarla hem bölgeye, hem de ülkemize milli ürünümüz fındık ve mamullerini en iyi şekilde sunuyor.
Fındıkcım Gıda’nın hedefi; “Fındık Evi” mağazalarının sayısını arttırmak, Türkiye ve dünya çapında zincir mağazalar açarak; Belçika, İsviçre, İtalya, Almanya gibi ülkelerde de fındık ve fındık mamullerini insanların beğenisine sunarak, en iyi şekilde tanıtmak.