Aroma, 5 yıl sonra içecekte liderlik hedefliyor

Aroma’yı önümüzdeki süreçte yeniliklerin beklediğini ifade eden Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk, “meyve suyu” üreticisi olan Aroma’yı bir içecek firması haline getirmek için adımlar atmaya başladıklarını duyurdu.

Esra Özarfat/Bursa

Türkiye’nin meyve suyu üretiminde yarım asırlık markası Aroma, yapısal bir dönüşümle ürün gamını çeşitlendirip içecek firması haline geldi. Bu alanda agresif büyüme planları yapan Aroma, 5 yıl sonra Türkiye’nin en büyük içecek firmalarından biri olmayı hedefliyor.

Aroma, Bursa Çimento’dan sonra 1968 yılında kurulan Bursa’nın ikinci çok ortaklı sanayi tesisi. Meyve suyu, doğal kaynak suyu ile gazlı içecekler üreten Aroma’nın bugün 70’e yakın ülkede marka tescili bulunuyor. Her yıl Türkiye ve dünyada 100 milyon litre, yani 500 milyon bardak meyve suyu içiren Aroma, aynı zamanda kısmi olarak halka açılmayı yaşamış ilk firmalardan. Aroma bugün yüzde 100 meyve suyu ile nektarlarını Aroma ve Meyöz, meyveli içeceklerini Aroma ve Tropical, aromalı içeceklerini Aroma Meltem, geleneksel ürünlerini Aroma Geleneksel, gazlı içeceklerini ve limonatayı Aroma, doğal kaynak sularını ise Ömer Duruk Doğal Kaynak Suyu markalarıyla pazara sunuyor. 67 bin metrekarelik tesisinde yılda 125 bin ton meyve işleme ve dolumu yapılıyor. Yılda ortalama 7 bin 500 üreticiden alınan meyveler fabrikaya bine yakın kamyonla getiriliyor.

Ar-Ge yeni ürün geliştirmeye odaklandı

Aroma’yı önümüzdeki süreçte yeniliklerin beklediğini ifade eden Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk, “meyve suyu” üreticisi olan Aroma’yı bir içecek firması haline getirmek için adımlar atmaya başladıklarını duyurdu. Mahmut Atom Duruk: “Aroma biraz konservatif bir firma. Belli yapılar halinde yürüyordu. Ama bu yapısını artık kırıyor. Hayata 'meyve suyucu' gibi bakıyorduk ama dünyada tüketim alışkanlıkları değişiyor. Konsantre üretiminden çıkınca Ar-Ge’yi tamamen yeni ürünlerin geliştirilmesine yönelttik. Pazardan gelen talepler doğrultusunda meyveli içecekler, şerbetler, limonata gibi içecekleri de ürün gamına dahil ederek 198 çeşit ürüne ulaştık. Tamamen bir içecek yapısına geçtik. Yerli marka içecek firması olarak bu alanda büyüyecek ve agresif ilerleyeceğiz. 5 sene sonra Türkiye’nin en büyük içecek firmalarından bir veya ikincisi oluruz” değerlendirmesini yaptı. Üretiminin yüzde 20’sini Çin, Amerika ve Avrupa ülkeleri gibi birbirinden farklı 57 ülkeye ihraç eden Aroma, artık bu pazarlarda marka ihracatına ağırlık verecek. Bu yıl Aroma’nın kuruluşunun 50’nci yılı olduğunu hatırlatan Duruk, “En ufak bir sıkıntı yaşamadan 50 sene yaşamış. Bu büyük bir birikim. Biz de aile olarak Aroma’yı topluma, çiftçiye, tarımın gelişmesine katkı koyan bir STK gibi görüyoruz. Meyve ağaçlarının ekiminin sürekliliğini sağlarken, karbon emisyonunun düşürülmesinde etkin oluyoruz” dedi.

Türkiye’de voleybol altyapısının kurulmasında öncü

Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında spora olan desteğini sürdüren Aroma, 2007 yılından bu yana Türkiye Atletizm Federasyonu ile birlikte Antalya Akseki Dağ Koşusu’nu düzenliyor. 4 sezon Aroma Voleybol Ligleri sponsorluğu yapan firma, voleybolda bir altyapının oluşmasını sağladı. Özellikle bayan milli takımı Avrupa ve dünyada aldığı başarılı sonuçlarla Türkiye’yi gururlandırdı. Aroma ayrıca destek verdiği İlköğretimde Mini Voleybol Projesi ile 4 yıl içinde okullara 200 bin adet top, oyun seti ve eğitim materyali gönderecek. Hedef yılda en az 100 bin ilköğretim öğrencisinin lisanslı voleybolcu olması. Kız çocuklarının okumasına büyük önem veren Aroma’nın İstanbul Büyükçekmece’de bin 200 kız çocuğunun eğitim aldığı Hayriye Duruk Kız Meslek Lisesi de bulunuyor. Milli Eğitim’e devredilen okulda öğrenciler çocuk gelişimi, unlu mamuller ve pastacılık alanlarında kendilerini geliştiriyor.