Atıştırmalıklarda yeni trend; Protein barlar

Geçen yıla göre bu sene atıştırmalık bar piyasasının yüzde 30 civarında büyüyerek 74 milyon TL pazar büyüklüğüne ulaştığını söyleyen Herbalife Nutrition Kamu İlişkileri Direktörü Samet Serttaş, atıştırmalık barların en yaygın olduğu bölgenin Kuzey Amerika olduğunu belirtti.

Atıştırmalık protein barı talebinde en çok masa başı çalışanlar ile sporcuların olduğunu söyleyen Herbalife Nutrition Kamu İlişkileri Direktörü Samet Serttaş, “ Protein barların besleyici olması, tadının çok güzel olması, her yere kolaylıkla taşınması, küçük porsiyonlar halinde tüketilebilmesi, raf ömürlerinin uzun olması, uzun saatler masa başında çalışan veya spor öncesi veya sonrasında kolay tüketilebilen ürünler ile beslenmek isteyenler için oldukça ideal bir ürün haline gelmesine neden oldu” dedi.

Büşra Sözen

Geçen yıla göre bu sene atıştırmalık bar piyasasının yüzde 30 civarında büyüyerek 74 milyon TL pazar büyüklüğüne ulaştığını söyleyen Herbalife Nutrition Kamu İlişkileri Direktörü Samet Serttaş, atıştırmalık barların en yaygın olduğu bölgenin Kuzey Amerika olduğunu belirtti. Serttaş, “Dünya’da bu kategorinin pazar büyüklüğü 14 milyar dolar civarındadır ve her yıl ortalama yaklaşık yüzde 2 büyüme göstermektedir. Ülkemizde atıştırmalık bar pazarı henüz bu ürünler için oldukça küçük diyebiliriz ancak hem dünyada hem de ülkemizde bu ürünlere olan talep hızlı bir şekilde artmaktadır. Sağlıklı atıştırmalıklar, tüketici sağlığı ve bitkisel ürünler kategorilerine baktığımızda 2018 yılında bitkisel proteinler, kenevir yağı (CBD yağı) ve kollojen takviyelerinin en trend ürünler olduğunu görmekteyiz. Bu trendin ortaya çıkmasındaki en büyük belirleyici tüketici grubu ise millanial annelerinin olduğunu söyleyebiliriz. Sağlıklı proteine olan talep bitkisel proteine olan ilgiyi arttırırken peynir altı suyu tozu (whey protein) talebinde ise bir azalmayı beraberinde getirdi. O yüzden atıştırmalık protein barı talebinde en çok masa başı çalışanlar ile sporcuların olduğunu söyleyebiliriz. Sağlıklı gıda ürünlerine olan talebin ülkemizde ağırlıklı olarak orta gelir sınıfında bulunan genç, şehirli ve eğitimli tüketicilerden geldiğini söyleyebiliriz” şeklinde konuştu. Protein barları tüm yaş grubundaki insanların tüketebileceğinin de altını çizen Serttaş, genelde bu ürünleri dünyada 20-60 yaş grubunun tükettiğini söyledi. İnsanların bu ürünlere yönelmesini Samet Serttaş şu şekilde açıkladı: “Protein barların besleyici olması, tadının çok güzel olması, her yere kolaylıkla taşınması, küçük porsiyonlar halinde tüketilebilmesi, raf ömürlerinin uzun olması, uzun saatler masa başında çalışan veya spor öncesi veya sonrasında kolay tüketilebilen bir ürünle beslenmek isteyenler için oldukça ideal bir ürün haline gelmesine neden oldu.”

İyi bir protein barda genelde ortalama 10 gram proteinin bulunduğunu kaydeden Serttaş, “Yani iki orta boy yumurta tüketmiş kadar bir protein bardan protein alabilirsiniz. Bu ürünlere aynı zamanda ilave vitamin ve mineral de eklendiği için günde ortalama iki tane protein bar alan bir tüketici bir çok vitamin ve mineral için günlük gereksinimlerini bu yolla karşılamış olur. Tüketicilerin birçoğu bu ürünleri öğünler arasında sağlıklı atıştırmalık ürünü olarak tüketmektedir. Bunun yanında bu ürünleri kahvaltı olarak tüketen geniş bir kesim de bulunmaktadır” dedi.