Ayıntap Baklava markalaşmaya yatırım yapıyor

Tüketiciye geleneksel bir ürün sunduklarını söyleyen Ayıntap Baklava sahibi Levent Aktaş, “Markalaşmaya yatırım yapıyoruz, baklava geleneksel bir ürün olduğu için ilk günkü lezzet ve kalitesiyle ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya çok önem gösteriyoruz. Standardın dışına çıkmamaya çalışıyoruz. Zaten firmamızın sloganı ‘İlk günkü gibi’” dedi.

Hüsnügül Şurgun-Gaziantep

Avrupa Birliğinin coğrafi işaret olarak tescil ettiği Antep baklavasının en iyi temsilcilerinden biri olan Ayıntap Baklava, markalaşmaya yatırım yapıyor. 

Tüketiciye geleneksel bir ürün sunduklarını söyleyen Ayıntap Baklava sahibi Levent Aktaş, “Markalaşmaya yatırım yapıyoruz, baklava geleneksel bir ürün olduğu için ilk günkü lezzet ve kalitesiyle ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya çok önem gösteriyoruz. Standardın dışına çıkmamaya çalışıyoruz. Zaten firmamızın sloganı “İlk günkü gibi“. İşimizi severek yapıyoruz. Ürünlerimizin markalaşması için tanıtım yapmaya özen gösteriyoruz. Ayıntap markasını kalitesiyle, müşteri memnuniyetiyle bilinir bir marka haline getirmeyi başardık” ifadelerini kullandı.
Sektörde 30 yıllık tecrübeye sahip olduğunu ve 2000 yılından bu yana kendi firmasında üretim gerçekleştirdiğini ifade eden Aktaş, üretimleri hakkında şu bilgileri verdi, “Klasik baklavamızın yanında kuru baklava, fıstıklı yaş baklava, kare baklava, özel kare baklava, fıstık sarma, bülbül yuvası, yaprak şöbiyet, havuç dilimi, açık şöbiyetin yanında Antep peyniriyle yapılan su böreğimiz, fıstık ezmemiz, kadayıfımız ve kurabiye çeşitlerimiz geniş ürün yelpazemiz içerisinde yer alıyor. Hammaddelerimizin kalitesine çok önem veriyoruz. Birinci sınıf kalite hammadde kullanıyoruz. Bütün hammaddeleri zamanında taze olarak temin edip depomuza koyuyoruz ki bir yıl boyunca aynı lezzeti sunalım istiyoruz.”
Gazimuhtarpaşa Bulvarında 3 katlı bin 500 metrekare alanda imalat yaptıklarını ve 65 kişiye istihdam sağladıklarını bildiren Aktaş, “Baklavanın raf ömrü olmadığı için günlük ürettiğimizi aynı gün satıyoruz. Baklava çok şubeleşmeyi kaldırmaz. İçinde hiçbir katkı maddesi olmadığından günlük tüketilmesi gerekir. Baklava severlere bu önemli bir tavsiyedir. Ayıntap Baklava olarak standartların üzerinde bir imalathanemiz var, hijyenik açıdan her zaman denetime ve müşterilerin ziyaretine açığız” şeklinde konuştu.
Yeni mahsül fıstığın çıktığına ve ürünlerini bu yeni mahsül fıstıkla yapmaya başladıklarını dile getiren Aktaş, “Temmuz ayında yeni mahsül fıstık çıkıyor yeni mahsül fıstık daha yeşil, daha aromalı ve daha lezzetli olduğu için ürünlerimizi de bunlarla yapıyoruz. Biz baklavacılar olarak fıstığı bir yıllık stokluyoruz. Fıstık fiyatları şu an normal seviyeye geldi baklavacılar olarak bu durumdan çok memnunuz” dedi.

Gaziantep’e özgü bu geleneksel lezzeti yerinde tadamayanlara online satış olarak hizmet verdiklerini söyleyen Aktaş, “ Hatta sadece baklava gönderimi için özel bir kargo şirketi ile anlaşma yaptık ve şimdilik sadece İstanbul ve Ankara’da bulunan lezzet düşkünlerine bir gün içerisinde baklavalarını gönderiyoruz, ilerleyen süreçte ise diğer şehirler için de bu anlaşmayı yapacağız” dedi.
Ayıntap Baklava olarak daha önce yarım ton fıstık kabuğu ile vosvos otomobili süsleyerek dünyada bir ilki gerçekleştirdiklerini belirten Aktaş,“Gaziantep'in sembollerinden olan baklava ve Çingene Kızı mozaiğini bir araya getirerek 39,5 metrekarelik Çingene Kızı figürlü mozaik baklava çalışmamız da geçen yıl oldukça ilgi gördü” diye konuştu.