Ayıntap Baklava online satışa ağırlık verdi

Avrupa Birliğinin coğrafi işaret olarak tescil ettiği Antep baklavasının en iyi temsilcilerinden biri olan Ayıntap Baklava, online satışa ağırlık verdi.

Hüsnügül ŞURGUN-GAZİANTEP 


Son dönemlerde bölgede yaşanan olumsuzluklardan dolayı Gaziantep’e gelen yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında bir azalma olduğuna dikkat çeken Ayıntap Baklava Sahibi Levent Aktaş, Gaziantep’e özgü bu geleneksel lezzeti yerinde tadamayanlara online satış olarak hizmet verdiklerine vurgu yaptı. Hatta sadece baklava gönderimi için özel bir kargo şirketi kurulduğunu ve bu hizmetle şimdilik sadece İstanbul’daki lezzet düşkünlerine bir gün içerisinde baklavalarını gönderdiklerini söyledi. Aktaş, bu hizmetin önümüzdeki günlerde başka illerde de uygulanacağını bildirdi.

Sektörde 30 yıllık tecrübeye sahip olduğunu ve 16 yıldır kendi firmasında üretim gerçekleştirdiğini ifade eden Aktaş, üretimleri hakkında şu bilgileri verdi, “Klasik baklavamızın yanında kuru baklava, fıstıklı yaş baklava, kare baklava, özel kare baklava, fıstık sarma, bülbül yuvası, yaprak şöbiyet, havuç dilimi, özel açık şöbiyetin yanında Antep peyniriyle yapılan su böreğimiz, fıstık ezmemiz, özel kadayıfımız ve kurabiye çeşitlerimiz geniş ürün yelpazemiz içerisinde yer alıyor. Hammaddelerimizin kalitesine çok önem veriyoruz. Unumuzu Harran Bölgesinden alıyoruz. Sert buğday unu kullanıyoruz. Tereyağımızı yine Urfa’dan özel bir yerden alıyoruz. İlk bahar yağı dediğimiz kokulu ama hafif alan tereyağımızı bir yıl önceden temin edip depomuza koyuyoruz. Fıstığımızı aldığımız da özel yerimiz var.“

Gazimuhtarpaşa Bulvarında 3 katlı bin 500 metrekare alanda imalat yaptıklarını ve 62 kişiye istihdam sağladıklarını bildiren Aktaş, “Baklavanın raf ömrü olmadığı için günlük ürettiğimizi aynı gün satıyoruz. Baklava çok şubeleşmeyi kaldırmaz. İçinde hiçbir katkı maddesi olmadığından günlük tüketilmesi gerekir. Baklava severlere bu önemli bir tavsiyedir“ şeklinde konuştu.

Markalaşmaya yatırım yaptıklarını aktaran Aktaş, “Geleneksel bir ürün sunuyoruz tüketiciye. İlk günkü lezzet ve kalitesiyle ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya çok önem gösteriyoruz. Standardın dışına çıkmamaya çalışıyoruz. Zaten firmamızın sloganı “İlk günkü gibi“. İşimizi severek yapıyoruz. Ürünlerimizin markalaşması için tanıtım yapmaya özen gösteriyoruz. Ayıntap markasını kalitesiyle, müşteri memnuniyetiyle bilinir bir marka haline getirmeyi hedefliyoruz“ ifadelerini kullandı.

Fıstık kabuğu ile kaplı aracımıza ilgi yoğun

Ayıntap Baklava olarak Vosvos araçlarını fıstık kabuğuyla kaplattıklarını anlatan Levent Aktaş, “Vosvos otomobilimizi, yarım ton fıstık kabuğu kullanarak fıstık kaplamasına çevirdik. Bu çalışma dünyada ilk oldu. Fıstık kabuğuyla daha önce farklı çalışmalar yapıldı ancak araç üzerinde uygulamasını biz düşündük. Çok dikkat çeken bu aracımız firmamızın tanıtımına katkı sağladığı gibi Gaziantep’i ziyaret edenlerin de ilgi odağı oldu” diyerek sözlerini tamamladı.