Beyaz et ve dijitalleşme

Gıda sektörü de mevcut dijital dönüşümden payını almış durumda. Özellikle et ürünlerine yönelik çalışmalar olağan hızıyla sürüyor. Bu yazımızda kişi başına düşen tüketim miktarı ile dikkat çeken beyaz eti inceleyeceğiz. Beyaz et ürünlerini dijital mecralarda pazarlarken dikkat etmeniz gereken püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Özkan Özbey

Ajans Dijital Kalem Başkanı

Teknoloji ve dijitalleşme hem sosyal hayatın hem de iş hayatının bir parçası haline geldi. Bir yandan gündelik hayatımızda dijitalleşmenin bizlere sağladığı avantajlardan faydalanırken, diğer yandan iş süreçlerimizi de kolaylaştırıyoruz. Dolayısıyla her geçen gün iş dünyasının dijital dönüşüme yönelik yeni adımlar attığını görüyoruz.

Gıda sektörü de mevcut dijital dönüşümden payını almış durumda. Özellikle et ürünlerine yönelik çalışmalar olağan hızıyla sürüyor. Bu yazımızda kişi başına düşen tüketim miktarı ile dikkat çeken beyaz eti inceleyeceğiz. Beyaz et ürünlerini dijital mecralarda pazarlarken dikkat etmeniz gereken püf noktalarını sizlerle paylaşacağız.

Farklı materyallerle süsleyin

Beyaz et ürünleri sektörüne yönelik firmalar, dağıtım kanalları ve restoranlar günümüzde sosyal medya kullanımının bir gereklilik haline geldiğini fark etti ve bu yönde adımlar atmaya başladı. Ancak sosyal medya hesapları üzerinden tüketiciler ile paylaşılan iletilerde dikkat edilmesi gereken önemli ayrıntılar bulunuyor. Öncelikle sosyal medya hesaplarınızı yönetecek profesyonel kişiler ve tasarımcılar ile çalışmalısınız. İletilerinizin görsel zenginlik açısından doyurucu olması ve tüketicileri satın alma süreçlerine yönlendirmesi gerekiyor. Bunun yanı sıra beyaz et ile tüketilebilecek farklı gıda ürünlerini veya materyalleri de iletilerinize ekleyerek sosyal medya hesaplarınızı zenginleştirebilir, potansiyel takipçi kitlelerinize ulaşabilirsiniz.

Yüksek puanlarla tüketicinin gözüne girin

Özellikle beyaz et ürünlerini satan restoranlar bu noktayı pür dikkat dinlemeli. Artık geleneksel satış yöntemlerinin yanında dijital ortamlarda da siparişler alınıyor ve bu durum geleneksel sipariş verme yöntemlerinin önüne geçmiş durumda. Dolayısıyla bu tarz dijital mecralarda ve aplikasyonlarda diğer restoranlara oranla daha iyi puan almanız gerekiyor. Bu noktada lezzet, hız, fiyat ve servis ile ilgili tüm kategorilerde iyi hizmet sunmalı ve müşteri deneyimini üst safhada tutmalısınız. Öte yandan gelen müşteri yorumlarına anında karşılık vermeli ve müşteri memnuniyetini pekiştirmelisiniz.

Daha görünür olun

Dijital ortamlarda ne kadar görünür olursanız, o kadar fazla satış yaparsınız ilkesi günümüzde de geçerliliğini koruyor. Dijital mecralarda tüketicileriniz ile tek kanaldan ziyade birden fazla kanaldan temas kurmalısınız. Web sitesi, sosyal medya hesapları ve reklamları, Real Time Bidding alanları ile sponsorlu içerikler üreterek tüketicilerin karşısına daha fazla çıkabilir, itibarınızı ve bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. Ayrıca dijital mecralardaki reklam bütçelerinin geleneksel bütçelere oranla daha düşük olduğunu unutmayın.

Müşteri memnuniyetini ölçün

Dijital mecralar üzerinden müşteri memnuniyetine yönelik anket çalışmaları yaparak müşteri reaksiyonlarınızı ölçebilirsiniz. Bu sayede kurum olarak hangi uygulamaları iyi yaptığınızı ve hangi uygulamaları kötü yaptığınızı ölçebilir, müşterileriniz üzerinden gerçekleştirilen anket analizleri ile geleceğe yönelik adımlarınızı dizayn edebilirsiniz. Bu tarz çalışmalar kurum itibarınızı arttıracak ve müşterileriniz ile aranızdaki bağın sıkılaşmasına yardımcı olacaktır.

Kişiye özel indirimler yapın

Beyaz et ürünlerini pazarlanmasına yönelik çalışmalarda müşterilerinize özel hissettirmenin oldukça önemli olduğunu unutmayın. Kişiye özel indirim kuponları ve promosyon çalışmaları yaparak var olan müşteriniz ile kurumunuz arasında bir sadakat köprüsü kurabilirsiniz. Bunun yanı sıra yapacağınız bu küçük jest ile müşterilerinizin çevresinde bulunan insanları da kazanabilirsiniz.