Bonne Unlu Mamüller, yurt içi ve yurt dışında bayilik vermek istiyor

Üç ortak tarafından gıda toptancılığı üzerine kurulan Bonne Unlu Mamüller, kurulduğu günden bu yana pazarda ki birçok açığı kapatmak için çalışmalarını sürdürüyor.


2015 yılından bu yana faaliyet gösteren Bonne Unlu Mamüller, her geçen gün yakaladığı ivme ile başarı çıtasını ileriye taşıyor. İlk ihracatını da yakın zamanda Almanya’ya yapan Bonne, yurt içinde ve yurt dışında bayilikler vererek lezzet ağını genişletmek istiyor.
Üç ortak tarafından gıda toptancılığı üzerine kurulan Bonne Unlu Mamüller, kurulduğu günden bu yana pazarda ki birçok açığı kapatmak için çalışmalarını sürdürüyor. Özellikle kaliteli ürün konusunda piyasada büyük bir açık olduğuna dikkat çeken Bonne Unlu Mamüller şirket ortağı Muhammed Köksal, bu doğrultuda üretime başladıklarını ve 2016 yılından itibaren de dondurulmuş gıda imalatı yaptıkları belirtti.

“Yerli üretimlerimizi dış pazara göndermek istiyoruz”

Ürün çeşitlerinden ve hedefledikleri pazarlama ağından bahseden Köksal, ‘’Dondurulmuş ürünler olarak; simit, poğaça çeşitleri, açma çeşitleri, kır pidesi, sigara böreği ve gözleme üretiyoruz. Şu an yeni hedefimiz donuk pasta ve börek üretimine geçmek. Bu bağlamda Ar-ge çalışmalarımızı tamamladık ve seri üretime geçmek üzereyiz. Konya merkezli beş şubemiz bulunmakta. Bunun yanı sıra kafe-restourant şeklinde çalışan yerimiz birde toptan pazarlama işine baktığımız yerlerimiz mevcut. Ayrıca patent çalışmalarını tamamladığımız Gurme markamız ile de yakın zamanda ürünlerimizi üretmeye başlayacağız. Pazarlama konusuna da değinmemiz gerekirse; Şu an ağırlık Türkiye geneli olsa da bu ay içerisinde Almanya’ya sevkiyatımızı gerçekleştireceğiz. Bu bizim açımızdan da ilk ihracat olacak. Her ne kadar Türkiye çaplı çalışsak da hedefimiz daha fazla ihracat gerçekleştirmek. Özellikle yerli üretimlerimizi dış pazara gönderebilmek iyi bir gelişim olacak. Baktığınız zaman bu ürünleri tüm Avrupa ülkeleri kullanıyor. Bizlerinde bu piyasada boşluğu dolduran kesimde olmamız gerekiyor. Dondurulmuş ürünlerin talep konusunda tavan yaptığı bu dönemde emin adımlar ile ilerlemek önemli” dedi.

"Yüksek kapasiteyle çalışarak yurt içi ve yurt dışı bayilikler vermek istiyoruz"

Aylık olarak üretim kapasitesine ve yapmak istediği yatırımlara da değinen Muhammed Köksal, ‘’Aylık ortalama karma olarak adetli ürünler de bir milyon adete kadar üretebiliriz. Kilogram olarak diğer gruplarda şu anda günlük 500 kilogram ve 1 ton arası üretimlerimiz oluyor. Amacımız börek ve kilogramlık ürünlerde kapasiteyi arttırmak. Özellikle oteller ve donuk gıda toptancılarına ürün gönderdiğimiz için yoğun bir talep oluyor. Bu nedenle üretim ağını genişletmeyi önceliklerimiz arasına almamız gerekiyor. Yatırım noktasında şu aşamada yapacağımız önceliğimiz de bu diyebilirim. Tabi bunun yanında bayilik verme için çalışmalarımızda var. Yaptığımız istişareler bayilik konusunda yurt dışı işe çalışmanın daha sağlıklı olduğunu düşündürse de genele yayılmak da gerekiyor. Bu bağlamda kapasite ve açılım konusunda iki yıl içinde çalışmalarımızı tamamlayıp, süreç zarında üretimlerimizin yüzde 70’ini yurt dışına göndermeyi planlıyoruz. Avrupa ülkeleri ile birlikte Orta Avrupa’da bulunmakta bizim için önemli. Nedeni ise bize yakın kültürlere sahip ülkelerin olması” dedi.

“Üretim için tüm standartlara sahibiz”

Merdiven altı üretim yapanlara tüketicilerin dikkat etmesi gerektiği vurgulayan Köksal, “Merdiven altı ürünler kalitesiz ve sağlıksız olmasıyla beraber haksız bir rekabet ortamı da oluşturuyor. Bu durum ciddi anlamda işimizi zora sokuyor. Burada dikkat etmesi gereken tüketiciler. Tüketicilerimiz aldıkları ürünü muhakkak araştırsın ve nereden sofrasına geldiğine dikkat etsin. Bizler bu bağlamda kalite standartlarına ulaşmak içinde yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Şu anda gıda üretim sertifikamız var ve Gıda ve Tarım Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu tüm standartlara sahibiz. 33 kişilik bir kadromuz var ve en önemlisi neyi ürettiğimizi nerede çalıştığımızı açıkça müşterilerimize çekinmeden gösteriyoruz. Donuk gıdanın normal ürünler gibi olmadığını biliyoruz. Üretimden satış hattına kadar oluşan zincirde yaşanacak pürüzler sağlık açısından hiç hoş olmayabilir. O yüzden belirli standartlarda olmak ve bu standartlar doğrultusunda hizmet vermek önceliğimiz. Yine bir yenilik ve yatırım planlaması gibi olacak belki ama makine parkurumuz için öncelikli olarak 1500 metrekare kapalı alana geçirmeyi planlıyoruz. Burada yapacağımız ekstra makine maliyetleri sistemimizin ve sıklıkla belirttiğimiz kalitemizin temelini yeniden oluşturacak. Mevcutta bulunan 250 metre kare soğuk hava depomuzu da 750 metrekareye çıkartarak zinciri tamamlamak istiyoruz” dedi.

"Vasıflı eleman eksikliği donuk gıdaya yöneltti"

Vasıflı eleman ve kaliteli ürün eksikliğinden şu anda Türkiye’ de donuk gıdalar kullanıldığına dikkat çeken Muhammed Köksal, “Endüstri 4.0 hiç kuşkusuz ileride tamamen hayatımıza geçmiş olacak ve makineler kendi aralarında kurduğu kontakla ürünleri çıkartacak. Burada donuk gıdanın avantajı ürünlerin tamamen standart olarak elde edilmesi ve zamandan tasarruf ediliyor olması. Bu sayede imalatın ardından eksi 40 derecede şoklanan ürünler iliklerine kadar soğu emip bakteri üretemiyor. Sonuç olarak da ürünlerin raf ömrü uzuyor. Belki de bu noktada vasıflı eleman eksiği olması iyi bir pencerede ortaya koymuş durumda. Netice itibariyle hijyen belli seviyelere ulaşıyor. Ayrıca israfta burada engellenmiş oluyor. Herkesin yiyebileceği kadar ısıtıp yiyeceği bu sektörde ciddi anlamda tasarrufta ön planda” diye konuştu.