“Bulguru dünyaya tanıtmayı hedefliyoruz”

Başta ABD, AB ülkeleri ve Ortadoğu’ya ihracat yaptıklarını, iç piyasada marka bilinirliğini dış piyasada da etkin bir hale getirmek için çalışmalara başladıklarını kaydeden Özsarı Bulgur Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Sarı, yeni pazarlara açılarak hem ihracat artışı hem de marka bilinirliğini dış piyasada da etkinleştirmek istediklerinin bilgisini verdi.

Berrin SESLİ/GAZİANTEP

Gaziantep’in Nizip ilçesinde 1978 yılından bugüne bulgur üretimi yapan Özsarı Bulgur Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Sarı, barındırdığı vitamin ve mineraller açısından sofraların vazgeçilmez besin kaynağı bulguru dünyaya tanıtmak istediklerini söyledi.
Dünyada birçok bakliyat ürünleri bilinirken bulguru hiç görmeyen, tanımayan ülkeler ve insanların çoğunlukta olduğunu kaydeden Sarı, “Bundan dolayı milli ürünümüz olan bulgura sahip çıkmalıyız. Bulgur sağlıklı bir gıda ürünü olduğunu kanıtlamıştır. Bulgur içerdiği folik asitten dolayı, çocuklar ve hamile kadınlar için çok önemli bir besin maddesidir. Doymamış yağa sahip olan bulgurun yağ oranı düşüktür. Yüksek mineral selülozdan dolayı besin emilimini hızlandırır, kabızlığı engeller ve bağırsak kanserini önler. Biz sağlığını düşünen herkesi bulgur yemeye davet ediyoruz” dedi.
Gıda sektörünün insan sağlığı açısından ne kadar önemli olduğunun bilincinde olduklarını belirten Sarı, “Bu yüzden müşteri memnuniyetine önem veren bir firmayız ve bu konuda gereken hassasiyeti gösteriyoruz. Firmamız TSE ISO 22000 ve TSE ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemine sahiptir” ifadelerini kullandı.
Bulgur üretim tesislerinin toplam 50 bin metrekare alan üzerine kurulu bir tesis olduğunu söyleyen İbrahim Sarı, “Ayrıca toplam 10 bin metrekare alan üzerinde mercimek tesisimizi kurduk. Bulgurda günlük 200 ton, kırmızı mercimekte ise günlük 250 ton üretim kapasitesine sahibiz. Diğer bakliyat ürünlerinin de imalatı ve ticareti ile de ürün çeşitliliğimizi artırdık. Firmamız bünyesinde Özsarı, Sarılar, Belkıs ve Sahra markaları ile üretim yapmaktayız. Tesisimizde 500 gr dan 1 tona kadar ambalajlı ürünler yapıyoruz” diye konuştu.

“Marka bilinirliğimizi dış piyasada da artırmak için fuarlara katılıyoruz”
Başta ABD, AB ülkeleri ve Ortadoğu’ya ihracat yaptıklarını, iç piyasada marka bilinirliğini dış piyasada da etkin bir hale getirmek için çalışmalara başladıklarını kaydeden Sarı, yeni pazarlara açılarak hem ihracat artışı hem de marka bilinirliğini dış piyasada da etkinleştirmek istediklerinin bilgisini verdi.
Üretimlerinin yüzde 70’ini iç piyasaya yüzde 30’unu ise ihracata gönderdiklerine değinen İbrahim Sarı, “İhracat için pazar araştırmalarımız hız kesmeden devam etmektedir. Sektörümüz ile ilgili yurtiçi, yurtdışı fuarlara katılım ve ziyaretlerimizi gerçekleştiriyoruz” dedi.
Firmalarının teknolojiyi her zaman yakından takip ettiğini bildiren Sarı şöyle devam etti: “Kapalı devre kurutma sistemine ilk geçen tesislerden birisiyiz. Taş değirmende bulgur üretimi yaparak geleneksel bulgur lezzetimizi sunuyoruz. Özellikle yurt içi piyasalarda insanların alışılagelmiş yöresel talepleri doğrultusunda butik üretim de gerçekleştiriyoruz.”
Sektörün sorunlarına da değinen İbrahim Sarı “Tarım Bakanlığı makarnalık buğday üretimi teşvik etmesi gerekiyor, yine bakanlıklarımızdan tamamen orjini Türk Malı olan bulgurun ihracatının artması ve desteklenmesi yönünde yardımlarını bekliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.