Capol, Türkiye pazarına odaklandı

Dünyada şekerleme endüstrisine yönelik kaplayıcılar alanında lider konumda olan Capol, artan organik ürün talebine yönelik olarak organik ürün portföyünü çok kısa bir sürede oluşturarak üreticilerin beğenisine sundu. 

Sağlık ve çevre hassasiyetini göz önünde bulunduran Capol, hammadde tedariğine büyük bir özen göstererek ürünlerinin içeriğinde GDO ve trans yağ bulundurmuyor. Kaynakların sürdürülebilirliği ilkesi çerçevesinde hem sürdürülebilir palm yağı sertifikalı hem de sıfır palm yağı içerikli ürünlerini üreticilerin beğenisine sunmuş durumda.

Türkiye pazarı için de gücünü Klüber Lubrication'un 25 yıllık tecrübesi ile birleştiren Capol, önümüzdeki dönemde bu işbirliği sayesinde müşterileri ile daha da yakın ilişkiler tesis etmeyi; böylece sektörün ihtiyaçlarına yönelik her zaman en hızlı ve en doğru çözümleri sunarak liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor.
Klüber Lubrication Türkiye Genel Müdürü Şükrü Gündüz ile şekerleme sektörünü, faaliyetlerini konuştuk.

Capol Türkiye şekerleme sektörünü nasıl değerlendiriyor?

Son dönemde özellikle ihracat alanındaki gelişmelerle birlikte şekerleme sektöründeki üretim miktarlarında ciddi bir artış ivmesi yakalanmıştır. Sektördeki oyuncuların doğru yatırımlar yapması ve uzun vadeli sağlam temelli stratejiler oluşturması ülkemizden de küresel anlamda güçlü markaların çıkmasını sağlamış, bu durum sektöre artı bir dinamizm kazandırmıştır. Ancak iç tüketim miktarları özellikle Avrupa ülkelerine göre halen oldukça düşük seviyelerde seyretmektedir. Küresel bazdaki çikolata tüketiminden örnek verecek olursak; bu alandaki birinci ülke olan İsviçre'de kişi başına tüketilen yıllık çikolata miktarı 9 kg.dır. İsviçre'yi yıllık 7.9 kg. ile Almanya takip etmektedir. Ülkemizde ise bu rakam yıllık 3 kg. seviyelerindedir. Bu durum her ne kadar bu alanda daha gidilebilecek çok yol olduğuna dair bir işaret olsa da; iç pazardaki tüketim darlığı ve küresel oyuncuların varlığı ile daha da çetin hale gelen rekabet koşulları üreticileri sürekli olarak yeni ihracat pazarları aramaya yönlendirmektedir.

Dünyada ve Türkiye'de sektördeki trendler doğrultusunda siz neler yapıyorsunuz?

Capol'ün Elmshörn-Almanya'da hem son teknoloji ile donatılmış bir Ar-Ge merkezi, hem de pilot üretim tesisi bulunmaktadır. Bu 2 iş ünitesi sayesinde piyasaya sunulması planlanan tüm yeni ürünler için denemeler yapılarak en yüksek kalitede en iyi sonuç verecek ürünlerin üretilmesi mümkün olmaktadır. Capol; dünya çapındaki satış organizasyonu ve uzman Ar-Ge ekibi ile sektördeki gelişmeleri ve gıda ile ilgili regülasyonları yakından takip etmekte, böylece değişimlere çok hızlı bir şekilde adapte olabilmektedir. Bu hızlı adaptasyon gücü sayesinde özellikle Amerika ve Orta Avrupa'da giderek artan organik ürün talebine yönelik olarak organik ürün portföyü çok kısa bir sürede oluşturulmuş ve üreticilerin beğenisine sunulmuştur.

Türkiye pazarına ilişkin önümüzdeki dönem hedefleriniz nelerdir?

Ülkemizde şekerleme pazarındaki büyüme oranı dünya ortalamasının üzerindedir ve büyümenin daha da artarak devam edeceği öngörüsü mevcuttur. Capol; sektördeki lider firma olmanın verdiği bilinçle hareket ederek Türkiye pazarı için gücünü Klüber Lubrication'un 25 yıllık tecrübesi ile birleştirmiş ve bu pazara ne kadar önem verdiğini göstermiştir. Önümüzdeki dönemde bu işbirliği sayesinde müşterileri ile daha da yakın ilişkiler tesis etmeyi; böylece sektörün ihtiyaçlarına yönelik her zaman en hızlı ve en doğru çözümleri sunarak liderliğini pekiştirmeyi hedeflemektedir.

Sağlıklı beslenme ve çevreci yaklaşımlara ilişkin yaptığınız çalışmalar hakkında biraz daha bilgi alabilir miyiz?

Capol her zaman en sağlıklı ürünleri en yüksek kalitede sunabilmek için proses bazlı yaklaşımlar geliştirmekte, hammadde temininden ürünlerin son tüketiciye ulaşmasına kadar geçen tüm süreci hassasiyetle ele almaktadır. Bunu sağlayabilmek için hammadde tedariğine büyük bir özen göstermekte; her zaman en yüksek kalitede, en saf ve en sağlıklı hammaddeler ile üretim yapmaktadır. Bu hassasiyetin bir sonucu olarak hiçbir Capol ürününün içeriğinde GDO ve trans yağ bulunmamaktadır. Capol ayrıca NCA (National Confectioners Association), AACT (American Association of Candy Technologists) ve ZDS (Central College of the German Confectionery Industry) gibi şekerleme alanındaki dünyanın önde gelen kuruluşları ve üniversiteler ile işbirliği yapmakta, düzenlenen seminerler ve eğitimler vasıtası ile sektörün bilinçlenmesine katkı sağlamaktadır. Sosyal sorumluluk ve çevreye duyarlılık konusunda da her zamanki öncü yaklaşımını sürdüren Capol; organik ürün portföyü geliştiren alanındaki ilk firma olmuş, kaynakların sürdürülebilirliği ilkesi çerçevesinde hem RSPO (sürdürülebilir palm yağı) sertifikalı hem de sıfır palm yağı içerikli ürünlerini üreticilerin beğenisine sunmuştur.

Ürettiği ürünler nelerdir? Capol ürünlerinin kullanım amaçları sunduğu faydalar nelerdir?

Tamamen şekerleme endüstrisinin ihtiyaçlarına özel olarak geliştirilen Capol ürünleri; üreticilerin yüzey işleme prosesinde karşılaşabilecekleri problemleri kolayca aşmalarını, böylece elde edilen son ürünün çekici bir görünüme ve en yüksek kaliteye sahip olmasını sağlamaktadır. Capol 1975'te sektörün yüzey işleme prosesi için kullanıma hazır çözümlere ihtiyaç duyduğu fikri ile yola çıkmış ve çikolata kaplı drajelerin parlatılmasına yönelik olarak kullanılan ilk ürününü geliştirmiştir. Şekerleme sektörü için bir devrim niteliği taşıyan bu kullanıma hazır ürün, üreticilerin sürdürülebilir kalitede üretim yapmaları için mükemmel bir çözüm olmuş ve Capol'ün sektörün aranan markası olmasını sağlamıştır. Sektörden gelen yoğun talep üzerine Capol şekerleme endüstrisinde hitap ettiği ürünlere çikolata kaplı drajelerin yanında şeker kaplı drajeler, sakız, jelly, sert ve yumuşak şekerleri de ekleyerek portföyünü şekerleme endüstrisinin tamamına hitap edecek şekilde genişletmiştir. Dünyanın önde gelen şekerleme üreticilerinin birçoğu tarafından güvenle kullanılan yüksek kaliteli Capol ürünleri 4 ana marka altında toplanmaktadır:
CAPOL®: Çikolata kaplı drajeler, şeker kaplı drajeler, jelly ve sakız gibi tüm şekerleme çeşitleri için parlatıcı, koruyucu ve yapışmayı önleyici ajanlar
CAPOLAN®: Sakız, jelly ve licorice'de ekstra ekşi tat sağlamak için yağ kaplı asitler
CAPOLEX®: Sert şeker üretimindeki yapışma problemlerini önlemek için bitkisel yağ, vaks ve lesitin bazlı sıvı ve katı kalıp ayırıcılar
FIX GUM®: Fındık, üzüm, kuru meyve gibi draje içeriklerinde ve sakızda yüzey homojenizasyonunu sağlamak için ön kaplayıcılar
Bugün Capol yüksek donanımlı uygulama mühendisleri aracılığı ile dünya çapında tüm müşterilerine teknik destek vermekte, proses bazlı yaklaşımı ile standart ürün gamının yanında müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik özel çözümler de sunmaktadır. Sahip olduğu organik, Helal, Kosher vb. birçok sertifika ile pazarın bu yöndeki ihtiyaçlarını da kapsamlı olarak karşılayan Capol, başta palm yağı olmak üzere sürdürülebilir hammadde kullanımı için de tedarikçileri ile olan işbirliğini geliştirerek sürdürmekte ve böylece çevre konusunda üzerine düşen sosyal sorumluluğu yerine getirmektedir. Capol portföyündeki sürdürülebilir palm yağı (RSPO) sertifikasına sahip ya da palm yağını hiç içermeyen ürün grupları çevre duyarlılığının yükselmesi ile birlikte üreticiler tarafından daha çok tercih edilmeye başlamıştır.

Capol kimdir?

1975 yılında Almanya'da kurulmuş olan Capol, günümüzde şekerleme endüstrisine yönelik kaplayıcılar alanında lider konumdadır. CAPOL markası şirket kurucusu olan Bay Caul'un adının ilk 2 harfi ve İngilizce "polish" sözcüğünün ilk 3 harfinin birleşmesi ile oluşturulmuştur. 80'li yıllarda Capol ürünlerine olan talebin artması üzerine şirket dünya çapında bir distribütörlük ağı oluşturmuş, 90'lı yılların ortasına gelindiğinde ise Almanya dışındaki ilk şubesini İngiltere'de Capol UK Ltd ismi ile açmıştır. 90'lı yılların sonunda ürün portföyüne çikolata dışındaki şekerleme sektörüne yönelik parlatıcılar ve kalıp ayırıcılar da eklenerek toplam ürün sayısı 200'e ulaşmıştır. 2012'de Capol'ün ABD şubesi Chicago merkezli olarak açılmıştır. 2013 yılında Alman Freudenberg Grubu'na katılan firma faaliyetlerini FCS çatısı altında devam ettirmektedir. Günümüzde Capol 40 yılın üzerindeki tecrübesi ve 250'den fazla ürünü ile 75'in üzerinde ülkede faaliyet göstermekte, şekerleme endüstrisinin vazgeçilmez partneri olarak öncü konumunu sürdürmeye devam etmektedir.


Capol GmbH ve Klüber Lubrication işbirliği
Capol GmbH ve Klüber Lubrication, Freudenberg Özel Kimyasallar iş biriminde, aynı grup çatısı altında faaliyet göstermekte olan kardeş firmalardır. Capol GmbH of Elmshorn Germany firması 01 Şubat 2017 tarihinden itibaren, Türkiye’deki satış ve pazarlama faaliyetlerini, 25 yılı aşkın süredir ülkemizde profesyonel satış ağıyla faaliyet gösteren Klüber Lubrication Yağlama Ürünleri Sanayi ve Ticaret A. Ş. üzerinden devam etme kararı almıştır.

Klüber Lubrication Türkiye
Klüber Lubrication Türkiye 1991 yılından itibaren triboloji ve yağlama mühendisliği alanında özel yağlar ve hizmetlerde müşterilerine partner olmaya devam etmektedir. Kanıtlanmış kalitesi ve deneyimli uzman ekibiyle yüksek performanslı yağlayıcı ürünler sunarak günümüz gereksinimlerine hizmet vermektedir.