Cumba Künefe, İstanbul ve Dubai’de şube açmayı planlıyor

Kurulmuş olduğu 2012 yılından bugüne kadayıf ve künefe severlerin uğrak noktası olan Cumba Künefe, Gaziantep Karataş, İstanbul ve Dubai’de şube açmayı planlıyor.

Berrin Sesli-Gaziantep

Kurulmuş olduğu 2012 yılından bugüne kadayıf ve künefe severlerin uğrak noktası olan Cumba Künefe, Gaziantep Karataş, İstanbul ve Dubai’de şube açmayı planlıyor.
Müşterilerinden gelen yoğun talep üzerine böyle bir karar aldıklarını söyleyen Cumba Künefe ortaklarından Coşkun Yaycı aynı zamanda yurt içi ve yurt dışından gelen talepler doğrultusunda ertesi gün ellerine geçecek şekilde özel kargo ile gönderi yaptıklarını kaydederek, Gaziantep’ten dünyaya lezzet köprüsü kuracaklarını kaydetti.
2018 yılında farklı ürünler ve lezzetler için Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğinin bilgisini veren Yaycı, halihazırda 8 çeşit ürünlerini 2018'de piyasaya sunacaklarını aktardı.
Başarılarının arkasındaki en büyük nedenin imalatta kullandıkları tüm malzemeleri kendi bünyelerinde üretmek olduğunu söyleyen Coşkun Yaycı, ortağı İmam Ali Dağdelen ile 400 metrekare alanda kurdukları Cumba’da, Gaziantep’in geleneksel kadayıf ve tatlılarından oluşan 30 civarında künefe çeşidini müşterilerinin beğenisine sunduklarını açıkladı.
“Künefeyi herkes yapar, farkı ve kaliteyi Cumba yapar” sloganıyla yola çıktıklarını ve kaliteleri sayesinde kısa sürede yoğun talep gördüklerini söyleyen Coşkun Yaycı, günlük ortalama 700 ila 800 kişiye hizmet verdiklerini belirtti.
Bütün tatlı çeşitlerinin rağbet gördüğünü bildiren Yaycı, en çok satılan ve beğenilen ürünlerinin ise kaymaklı hasır, yarı fıstıkzade ve yarı billuriye olduğunu aktardı.
“Bizi farklı kılan kullandığımız malzemelerdir” diyen Coşkun Yağcı, “Sadeyağdan fıstığa, tel kadayıfından kaymağına kadar her ürünü kendimiz üretiyoruz. Üretimin tüm aşaması bizden geçtiği için bu da doğal olarak ürüne yansıyor” ifadelerini kullandı.
Eski radyolar ve antik eşyalarla dekore edilen mekanlarının da künefeleri kadar ilgi çektiğini söyleyen Coşkun Yaycı, “Otantik bir ortamda künefe yiyip, hoşça vakit geçirmek isteyenler için, Cumba şu anda en revaçta mekan. Gaziantep’te ‘künefe’ denilince ilk akla gelen mekan Cumba’dır. Cumba’da aradığınız her çeşit künefe ve kadayıfı bulabilmeniz mümkün.
Cumba dışında Türkiye’nin hiç bir yerinde bu kadar çeşit künefeyi bir arada görmeniz mümkün değil. Kişiye özel künefe ve kadayıf yapan Cumba sektörde emin adımlarla ilerliyor” diye konuştu.

“Baklava baklavacıdan, künefe künefeciden yenir”

Müşterilerinin baklava yapmaları için kendilerine baskı yaptığını belirten Coşkun Yaycı sözlerine şöyle devam etti: “Baklavacı baklavacıdan, künefe künefeciden yenir. Biz ikisini birleştirmek istemedik. Tatlı sektöründe künefe ile ilerlemek istiyoruz. Biz aynı zamanda
Gastronomiye de ciddi katkı sunuyoruz. 24 Nisan 2015 tarihinde Gaziantep Üniversitesi Turizm Otelcilik Meslek Yüksek Okulu, Aşçılar Federasyonu ve Gaziantep Gastronomi ve Aşçılar Derneği ile düzenlenen ‘Türk aşçılığının dünü, bugünü, yarını ve turizm sektörü içindeki rolü’ konulu panele katılımımızdan dolayı ödüllendirildik.”
Sektörlerinde kısa sürede büyük başarılar elde ettiklerini kaydeden Coşkun Yaycı konuyla ilgili şunları söyledi: “Cumba markasını oluştururken daha önce kuruyemiş sektöründe yer almamızın çok faydasını gördük. Mesleğimiz gereği fıstık ve tereyağı gibi ürünlere hakimiz. Bu konuda da Gaziantep’te çok iyi tanınırız. Başka şehirlerden ve yurt dışından birçok müşterimiz vardı. Cumba markasının bu kadar çok tutulması bizi tatlı ve künefe sektörüne de itti. Ortağımla beraber tatlı sektörüne girmeye karar verdik. Kuruyemiş sektöründe boy gösterirken Cumba’nın güvenirliliği bize çok olumlu yansıdı. Markamız kalite ile birleşince çok kısa süre de Gaziantep ve çevre illerde tanındık.”

“Sunumda farklılık yarattık”

Daha önce Gaziantep’te künefenin basit bir şekilde sunulduğunu açıklayan Coşkun Yaycı,
“Biz künefeyi satarken bir restoran kalitesinde hizmet vererek satıyoruz. Mekanımız çok güzel ve kaliteli, servisimiz öylesine, gelen müşterilerimiz lüks restoran ortamında künefesini yiyor. Müşterilerimiz de bu ortamdan çok memnun” dedi.
Sektörel sorunlardan da bahseden Yaycı, fıstık fiyatlarının yüksek oluşu ve kalifiye eleman sorununun kendilerini çok zorladığını belirtti.