Dijital dünyada tatlı ve unlu gıdalar

Tatlı ve unlu gıdaların dijital pazarlamasını yaparken dağıtım kanallarınızın hangi aşamada olduğunu göz önünde bulundurun. Sipariş servis ağınızın genişliği size olumlu olarak yansıyacaktır. Bununla birlikte tanınmış e-ticaret sitelerine alt dükkânlar açarak işletmenizi daha görünür kılabilir ve daha fazla satış yapabilirsiniz.

Murat Erdör
Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu
bilgi@muraterdor.com


Tüm teknolojik gelişmeleri ve değişimleri dikkate aldığımızda dijital dönüşüm, gıda sektörü açısından büyük önem taşıyor. Bu yeni dönemde, web dünyası ve sosyal ağlar aracılığıyla yakın çevremizi kısacası kendi iş çevremiz ve özel hayatımızla olan iletişimimizi dönüştürürken, tüketici ve çalışan kimliğimizle de kurumları, ürün ve hizmetleri şekillendirmeye başladık. Dijital dünyanın gelişimi ülkemizde birçok sektörü etkiledi ve dönüştürdü. Bu dönüşümden en çok etkilenen sektörlerin başında ise gıda sektörü geliyor.

Dijital pazarlama tüm dünyada trend konulardan biri olmayı sürdürüyor. Tatlı ve unlu mamulleri tüketmeyi seven bir ülke olmamıza rağmen, bu alandaki dijital pazarlama yöntemlerimiz dünya ülkelerine oranla biraz daha geride kalıyor. Tatlı ve unlu gıdaları dijital yöntemlerle pazarlamak için bazı kriterler bulunuyor. Bu kriterlere birlikte göz atalım…

Dijital dünyaya nüfuz edin
Günümüzde web sitesi bulunmayan işletmeler, dijital dünyada rakiplerine göre daha geri planda kalıyorlar. Dolayısıyla işletmenizin dijital dünyaya nüfuz etmesini sağlayan web siteleri, iletişimi kolaylaştırması ve hedef kitleye güven vermesi bakımından bir zorunluluk haline geldi. Web siteleri, hedef kitle ile işletme arasında bir bağ oluşturuyor ve bilgi alışverişini kolaylaştırıyor.

Çok büyük bir kitle
Dünyada 3 milyardan fazla, ülkemizde ise 51 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu azımsanamayacak kadar büyük bir topluluğu ifade ediyor. Sosyal medya tüketicilerinizden anında geri bildirim alabilme avantajı sağlıyor. İşletmenizin durum değerlendirmesini yaparken, neyi eksik neyi doğru yaptığınızı ölçümlerken bu geri bildirimler size oldukça destek verecektir. Öte yandan sosyal medyada erişeceğiniz kitle ile dijital dünyadaki diğer varlık alanlarınızı kuvvetlendirebilirsiniz. Çeşitli sosyal medya stratejileri ile hedef kitlenizin yanı sıra potansiyel hedef kitlenize de ulaşma fırsatınız bulunuyor. Ayrıca sosyal medya hesaplarınızın onaylanmış hesap olması gerektiğini unutmayın. Bu durum hedef kitleniz ile işletmeniz arasındaki güveni arttıracaktır.

Hedef kitlenizi iyi tanıyın
Sosyal medya reklamları, SEM (Arama Motoru Pazarlaması) ve Google Adwords uygulamaları gibi çeşitli dijital reklam yöntemleriyle daha kısa sürede daha fazla insana ulaşabilirsiniz. Bu noktadaki en önemli konu ise reklam metinlerinin özenli ve profesyonel bir şekilde yazılmasıdır. Tatlı ve unlu gıdalar özelindeki metinler tasarlanırken hedef kitleye hitap biçimi, hedef kitlenin standartlarına göre belirlenmelidir.

Tanınmış e-ticaret sitelerini kullanın
Tatlı ve unlu gıdaların dijital pazarlamasını yaparken dağıtım kanallarınızın hangi aşamada olduğunu göz önünde bulundurun. Sipariş servis ağınızın genişliği size olumlu olarak yansıyacaktır. Bununla birlikte tanınmış e-ticaret sitelerine alt dükkânlar açarak işletmenizi daha görünür kılabilir ve daha fazla satış yapabilirsiniz.

Kanaat önderleri kullanın
Tatlı ve unlu gıda ürünlerinizi dijital dünyada tanıtırken Influencer Marketing yöntemlerinden de faydalanabilirsiniz. Halka güven veren bloggerlar, YouTuberlar ve sosyal medya fenomenleri ile birlikte çalışabilir, işletmenizin ve ürünlerinizin tanıtımını çok kısa bir sürede büyük kitlelere ulaştırabilirsiniz.

Sunuma önem verin
Tüm bu kriterleri tamamladıktan sonra geriye iyi bir sunum yapmak kalıyor. Başta web sitenizin tasarımı olmak üzere ürün görselleriniz, sosyal medya paylaşımlarınız ve sizin bir imzanız sayılan logonuzun görsel açıdan kuvvetli olması gerekiyor.