Döviz kurlarındaki dalgalanma sofraları vurdu

Döviz kurlarındaki dalgalanma, gıda fiyatlarında büyük bir yükselişe neden oldu. En güncel pazar araştırma hizmetlerini sunan BrandZone, dövizde yaşanan yükselişin sofralara olan etkisini inceledi.

Son günlerde döviz kurlarında yaşanan dalgalanma, tüketicilerin temel gıda maddelerine zam olarak yansıdı. Tüm Türkiye'deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2018 Haziran, Temmuz ve Ağustos ayları arasında ulusal marketlerin insert, reklam ve online kampanyalarını; indirim, yerel ve toptan marketlerin insert ve reklamlarını inceledi.
BrandZone’nun insert ve reklam kampanya verilerine göre; 2018 Haziran-Ağustos ayları arasında en çok fiyat artışı 4300 g domates salçasında yaşandı. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 23,23 TL olan 4300 g domates salçasının fiyatı ağustos ayında yüzde 40 artarak 32,43 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan ikinci ürün 1 kg un oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 2,7 TL olan 1 kg unun fiyatı ağustos ayında yüzde 36 artarak 3,68 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan üçüncü ürün 830 g domates salçası oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 4,01 TL olan 830 g domates salçasının fiyatı ağustos ayında yüzde 26 artarak 5,06 TL’ye yükseldi.

Fiyatı en çok artan dördüncü ürün 1500-1650 g domates salçası oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 9,93 TL olan 1500-1650 g domates salçasının fiyatı ağustos ayında yüzde 24 artarak 12,32 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan beşinci ürün 1 kg Osmancık pirinç ve 2 kg baldo pirinç oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 7,25 TL olan 1 kg Osmancık pirincin fiyatı ağustos ayında yüzde 15 artarak 8,33 TL’ye yükseldi. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 16,81 TL olan 2 kg baldo pirincin fiyatı ağustos ayında yüzde 15 artarak 19,26 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan altıncı ürün 2,5 kg baldo pirinç oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 18,62 TL olan 2,5 kg baldo pirincin fiyatı ağustos ayında yüzde 10 artarak 20,4 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan yedinci ürün 550-700 g biber salçası ve 5 kg baldo pirinç oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 7,72 TL olan 550-700 g biber salçanın fiyatı ağustos ayında yüzde 9 artarak 8,42 TL’ye yükseldi. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 33,95 TL olan 5 kg baldo pirincin fiyatı ağustos ayında yüzde 9 artarak 36,94 TL’ye yükseldi.

Fiyatı en çok artan sekizinci ürün 2,5 kg Osmancık pirinç oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 15,01 TL olan 2,5 kg Osmancık pirincin fiyatı ağustos ayında yüzde 8 artarak 16,17 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan dokuzuncu ürün 5 kg un oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 9,79 TL olan 5 kg unun fiyatı ağustos ayında yüzde 7 artarak 10,45 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan onuncu ürün 10 kg un oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 17,23 TL olan 10 kg unun fiyatı ağustos ayında yüzde 4 artarak 17,99 TL’ye yükseldi.

Online kampanyalarda yoğurt fiyatları uçuşa geçti!
BrandZone’nun online kampanya verilerine göre; 2018 Haziran-Ağustos ayları arasında en çok fiyat artışı 1 kg kaymaksız yoğurtta yaşandı. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 6,35 TL olan 1 kg kaymaksız yoğurdun fiyatı ağustos ayında yüzde 17 artarak 7,40 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan ikinci ürün 8’li kağıt havlu oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 18,45 TL olan 8’li kağıt havlunun fiyatı ağustos ayında yüzde 16 artarak 21,42 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan üçüncü ürün diş fırçası oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 5,98 TL olan diş fırçasının fiyatı ağustos ayında yüzde 15 artarak 6,87 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan dördüncü ürün 20’li bardak poşet yeşil çay oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 4,70 TL olan 20’li bardak poşet yeşil çayın fiyatı ağustos ayında yüzde 12 artarak 5,25 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan beşinci ürün 1 litre UHT tam yağlı süt ve 1 litre günlük süt oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 3,38 TL olan 1 litre UHT tam yağlı sütün fiyatı ağustos ayında yüzde 11 artarak 3,75 TL’ye yükseldi. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 4,87 TL olan 1 litre günlük sütün fiyatı ağustos ayında yüzde 11 artarak 5,42 TL’ye yükseldi.

Fiyatı en çok artan altıncı ürün 24’lü tuvalet kağıdı ve 500 g kelebek makarna oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 31,41 TL olan 24’lü tuvalet kağıdının fiyatı ağustos ayında yüzde 8 artarak 33,81 TL’ye yükseldi. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 2,17 TL olan 500 g kelebek makarnanın fiyatı ağustos ayında yüzde 8 artarak 2,35 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan yedinci ürün 500 g burgu makarna oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 1,91 TL olan 500 g burgu makarnanın fiyatı ağustos ayında yüzde 6 artarak 2,03 TL’ye yükseldi.
Fiyatı en çok artan sekizinci ürün 500 g tel şehriye oldu. Haziranda ortalama kampanya fiyatı 1,98 TL olan 500 g tel şehriyenin fiyatı ağustos ayında yüzde 5 artarak 2,08 TL’ye yükseldi.