Fındık yağına ilgi giderek artıyor

Türkiye’de fındık yağının pazardaki payının yüzde 1’den 7-8’lere yükseldiğini belirten Altaş Fındık Yağ Sanayi A.Ş Genel Müdürü Uğur Altaş, fındık yağının raflarda tercih edilen bir ürün haline geldiğini söyledi. Altaş, ayrıca fındığın son yıllarda düşük rekolte problemiyle karşı karşıya kalması nedeniyle fındıkta ve buna bağlı olarak fındık...

 

 

 


Murat Gürsoy-Ordu
 

 -Ne zamandan bu yana fındık yağını üretiyorsunuz.?
Altaş: Altaş ailesi olarak 2010 yılında bünyemize kattığımız Ordu Yağ Sanayi yeni adıyla Altaş Yağ Sanayi tesislerinde bu tarihten günümüze kadar aralıksız fındık yağı üretimimiz devam etmektedir. 2010 yılından önce Fiskobirlik’e bağlı Ordu Yağ Sanayiinde ise 15 yıla aşkın süredir fındık yağı üretimi yapılmaktadır.

-Fındık yağına Türk Halkının ilgisi nasıl? İlk piyasaya çıktığı günden bu yana ilgi nasıl bir seyir izledi?
Altaş:Türk halkının giderek artan eğitim seviyesi sağlıklı ürün kullanmaları konusunda daha da bilinçlenmesini sağlamıştır. Bunun yanında bizlerin de yapmış olduğu reklam ve tanıtım çalışmaları, fındık yağının kalitesini ve sağlık açısından oynadığı önemli rolü daha da ön plana çıkarmış ve Türk halkının bu yağa olan ilgisini yüksek bir ivme ile arttırmıştır. Ürün ilk piyasaya çıktığında sağlık avantajlarının yanında rekabetçi bir fiyata da sahip olması nedeniyle tüketiciler tarafından kısa sürede benimsenmiş ve yüksek oranda bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştır.
Türkiye’de yüzde 1 seviyesinde olan fındık yağının pazardaki payı yüzde 7-8’lere tırmanmış ve raflarda tercih edilen bir ürün halini almıştır. Ancak hammaddesi fındık olan fındık yağı, ülkemizde yetişen fındığın son yıllarda düşük rekolte problemiyle karşı karşıya kalması sonucunda, fındıkta ve buna bağlı olarak fındık yağında fiyat artışına neden olmuş ve pazardaki payının daha da artmasına engel teşkil etmiştir.
Yine de gelişen ve büyüyen Türkiye’de insanların refah seviyelerinin ve alım güçlerinin artması fındık yağının tüketimini hep üst seviyelerde tutmuştur.

-Türkiye’de fındık yağı tüketimini artırmak için çalışmalarınız var mı?
Altaş: Devlet, TMO kanalıyla elinde bulundurduğu fındık stoklarını yağlık olarak kullandırmaya devam ettiği müddetçe belli bir fiyat paritesi olacağından tüketimi de bu çerçevede sürekli artacaktır.
Bu desteğin sonlandırılması fındık yağı fiyatlarının orijinal seviyelere çıkmasına sebep olacaktır. Bu durumda fındık yağı, gelir seviyesi yüksek tüketici grubu ile sağlık sorunları yaşayan ya da sağlığına değer veren bilinçli tüketicilerin tercih edeceği bir ürün olarak da pazar payını arttırmaya devam edecektir.
Türkiye’deki fındık yağı tüketimi de bahsettiğimiz bu kıstaslar doğrultusunda değerlendirilebilir.

-Ürünleriniz tüm Türkiye’de tüketiciye ulaşıyor mu?
Altaş: Türkiye genelindeki bayilik yapılanmamız hızla devam etmekle beraber, yerel ve ulusal market zincirleri kanalıyla da Türkiye’de çoğu tüketiciye ulaşmaktayız.

-Ürün Çeşitlendirmesi olacak mı? Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz nelerdir?
Altaş: Ürün çeşitlendirmesiyle ilgili Ar-ge çalışmalarımız büyük bir titizlikle devam etmekte olup, neticelendirilmiş ürün grubumuz da bulunmaktadır.
Önümüzdeki dönemde Çotanak markasıyla fındık yağında sahip olduğumuz pazar liderliğini daha pekiştirerek devam ettirmek, son 1 yıldır ciddi bir şekilde içinde olduğumuz ve farklı yatırımlar yaptığımız ayçiçeği yağında pazarda kendimize sağlam bir yer edinebilmek hedeflerimiz arasındadır.
Ayrıca Türkiye’de ilk olan ayçiçeği ve fındık yağının harmanlanması ile oluşan Çotanak İdeal markalı yağımızın da reklam ve pazar çalışmalarını hızlandırıp tüketicilerin bu ürüne olan ilgisini çok daha üst seviyelere çıkarmayı planlıyoruz.