Fıstık Evi, dünyaya Antep fıstığını sevdirmeyi hedefliyor

Gaziantep’in tescilli ürünü ve yeşil altını Antep fıstığı üreticiliğini dört kuşaktır sürdürdüklerini ifade eden Fıstık Evi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kavsara, “Fıstık Evi’ni yenilikçi yaklaşımlarla Türk ve dünya fıstık pazarında söz sahibi yaptıklarını söyledi.

Hüsnügül Şurgun-Gaziantep

Geleneksel Antep fıstığından farklı lezzetler üreten Fıstık Evi, Fıstıkella, Bademella ve Enerjix Fıstık gibi markalı ürünleriyle farklı lezzet arayanların tercihi olurken ihracatta önemli atılımlar gerçekleştiriyor.
Gaziantep’in tescilli ürünü ve yeşil altını Antep fıstığı üreticiliğini dört kuşaktır sürdürdüklerini ifade eden Fıstık Evi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kavsara, “Antep fıstığı başta olmak üzere, fındık, badem ve ceviz gibi ürünleri işleyerek yurt içi ve yurt dışında bu alanda faaliyet gösteren firmalara yaklaşık 60 çeşit ürün olarak sunuyoruz. Geniş üretim yelpazesine sahibiz. Fıstık evi olarak Türkiye'nin önde gelen çikolata, lokum, helva, krokan, ezme, baklava, pastane, dondurma, kuruyemiş firmalarının tedarikçisi konumundayız. İşlenmiş Antep fıstığı üretiminde Türkiye'nin aranan markalarından biriyiz.45 kişiye istihdam sağlıyoruz. Kalitemizi almış olduğumuz ulusal ve uluslararası belgelerle tescillemiş durumdayız. ISO 22000, ISO 9001, Uluslararası BRC sertifikası, en son olarakta Helal sertifikası almış olduğumuz belgelerimiz arasında yer alıyor” dedi.
“Fıstık Evi’ni yenilikçi yaklaşımlarla Türk ve dünya fıstık pazarında söz sahibi yaptıklarını söyleyen Kavsara, “Dünyanın birçok ülkesinde aranan marka olmayı hedefliyoruz. Bunu yaparkende asla kaliteden ödün vermiyoruz. Kaliteden ödün vermeden geçmişten geleceğe tecrübe ve birikimimizle teknolojik gelişmeleri harmanlayarak alanında uzman personelimizle başarıya giden yolda önemli mesafeler katettiğimize inanıyoruz” dedi.

“Yeni ürünler yolda”

“Fıstıkella” markalı ürünlerinin gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında çok beğeni topladığına vurgu yapan Kavsara, “Fıstık artık sadece kuruyemiş olarak tüketilmiyor. Çikolatadan helvaya, baklavadan yemeklere kadar çok farklı alanlarda kullanılıyor. Antep fıstığı çok değerli bir besin kaynağı olup içine girdiği bütün ürünlere fazlasıyla lezzet katmakta ve katma değer yaratmaktadır. Bunun içindir ki iki yıldır piyasaya sürmüş olduğumuz “Fıstıkella” markamız gerek yurtiçinde gerek yurtdışında çok beğeni kazandı. Fıstıkella markalı ürünlerimiz tamamen doğal bir besin olup hiçbir katkı maddesi kullanılmaksızın fıstık ve şekerin birbirine homojen bir şekilde karıştırılmasıyla yapılan bir ürün oldu. Ata mirası olan fıstığa ek olarak bütün teknolojik yatırımları yapıyoruz. Kurumsal yapımızı ve teknolojik altyapımızı çağımızın getirdiği önemli yeniliklerle harmanlayarak kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Ar-ge ve Ür-ge ye ağırlık veriyoruz. KOSGEB destekleriyle laboratuvar yatırımlarımızı en son teknoloji ile kurup bütün mikrobiyolojik fiziksel analizleri yapabiliyoruz. Halihazırda ürünlerimizin yanısıra birçok değişik ürünleri de çok yakında hizmete sunacağız” diye konuştu.

“Yurtdışı fuarlarına ağırlık veriyoruz”

Gıdaya yönelik gerçekleştirilen ve dünyanın gıda markalarının bir araya geldiği organizasyon, etkinlik ve fuarlara katılmaya özen gösterdiklerini anlatan Kavsara, “2017 yılında üç tane yurtdışı fuarına katıldık, yurtdışında ikili görüşmelere ağırlık veriyoruz. Bunların sonrasında ise beş farklı ülkeye ihracatımız başladı. Şu an ise Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Bahreyn, Ürdün, İtalya, Hollanda ve ABD ülkelerinin hedef pazarları arasında bulunmaktadır. Uluslararası gıda fuarlarına katılarak hem ürünlerimizin tanıtımını hem de Antep fıstığının tanıtımını yapıyoruz. Bu tarz organizasyonlarla sektörel alanda Fıstık Evi markasıyla dünyaya Antep fıstığı ve mamüllerini sevdirmeyi hedefliyoruz. 2018 yılında da fuarlara katılmaya devam ediyoruz. Bunun dışında online satışa da ağırlık verdik” şeklinde konuştu.