Gastronomi turizmi stratejimiz yok

Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, ülkenin ve şehirlerin markalaşma stratejileri olması gerektiğini belirterek “Seferihisar, Kahramanmaraş, Kars vb pek çok şehrimiz gastronomi turizmine inanıyor; birlikte ilerleyeceğiz ama önce Turizm Bakanlığının inanması önemli.” diye konuştu.

Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, ülkenin ve şehirlerin markalaşma stratejileri olması gerektiğini belirterek “Seferihisar, Kahramanmaraş, Kars vb pek çok şehrimiz gastronomi turizmine inanıyor; birlikte ilerleyeceğiz ama önce Turizm Bakanlığının inanması önemli.” diye konuştu. 

Türkiye’nin gastronomiye dair önemli değerlere sahip olduğunu belirten Boztepe, “Türkiye gastronomik değerler anlamında bize göre dünyada en önemli değerleri içermektedir. Bugün siyes bulguru sadece bizde. Tencere yemekleri kapsamında kültürleri yıllardan beri annelerimiz aktarmaya devam etmekte.

Yoğurttan kokoreçe kadar olan ürünlerin dünyada eşi benzeri yok ve bizim kültürümüze ait. Yeterince tanıtılmadığı inancı ile derneğimiz bu konuyu misyon edindi. Yurtdışı ve yurtiçinde değerlerimizi tanıtmak için elinden geleni yapmaya devam ediyor. Gastronomi Turizmi kelimesini ülkemizde ilk biz kullandık. Şimdi herkes sahiplenmeye başladı. Bu konuda demek ki doğru yoldayız diyoruz. Türkiye bu konuda çok geride ama çok önemli değerlere sahip” diye konuştu.

Gastronomi çalışmaları yeterli değil

Şu anda turizm politikası dahilinde gastronomi turizmi stratejisi ve planlaması görmediklerini belirten Boztepe, “Bu konuda Turizm Bakanlığı ve Ekonomi Bakanlığı'nın bir birim oluşturması gerekmekte. Derneğimiz bu konuda zaten 10 ülkede ve ülkemizde 81 vilayette temsilcikleri ile çalışmakta. Gastronomik fuar ve etkinlikler planlanması gerekmekte. Şu anda Turizm Politikamız içinde gastronomi turizmi stratejisi ve planlaması görmüyoruz. Bunun için tüm girişimleri yaptık. Geçen hafta Başbakana gittik. Aynı gün Turizm Bakanlığı Tanıtma Dairesi Başkanı İrfan Bey’i ziyarete gittik. Onların da bu işi sahiplenmeleri çok önemli. Şu anda bize göre çalışmalar yeterli değil maalesef” dedi.

Kaynaklar öncelikle illere ayrılmalı

Rakiplerimize yönelik gastronomik ürünlerimize biz sahip çıkmadığımız için başka ülkelerin çıktığını belirten Boztepe, ülkenin ve şehirlerin markalaşma stratejisinin olması gerektiğini söyledi.
Kaynakların da hep aynı illere değil de öncelikli belirlenen gastronomik illere ayrılması gerektiğini belirten Bozkurt, “Tanıtımlar yerelde kalıyor. Hedefimiz rakiplerimiz başka ülkeler. Ülkemizde hala tanıtım içerde yapılıyor. Gastronomik ürünlerimize biz sahip çıkmazsak farklı ülkeler çıkmaya başladı. Ama ülkenin ve şehirlerin markalaşma stratejileri olması gerekmekte. Antakya, Seferihisar, Kahramanmaraş, Kars vb pek çok şehrimiz gastronomi turizmine inanıyor birlikte ilerleyeceğiz ama önce Turizm Bakanlığının inanması önemli. Kaynakların da hep aynı illere değil de öncelikli belirlenen gastronomik illere ayrılması gerekmekte” diye konuştu.
Gaziantep haricinde diğer iller için de eşit dağılımlı tanıtım atağı olması gerektiğini belirten Bozkurt, “Hatta iller haricinde ürün tanıtımları gerekmekte. Peru hükümeti bizimle gece talep etti. Süper fresh ürünlerinin (kinoa vb) tanıtımı için Peru’dan İstanbul’a aşçı getirdi” dedi.