Geleceğin tüketicileri nasıl olacak?

Teknolojinin getirdiği bu büyük değişimler ve ona çok hızlı ayak uyduran yeni nesil ile beraber, gelecekte internetten alışveriş yapmak alışverişin büyük yüzdesini oluşturacak.

Geleceğin şirketleri doğru müşteri kitlesini belirlemek ve belirledikleri müşteri kitlelerinin eğilimleri yönünde hareket etmeye başlayacaklar. Teknolojiyle beraber gelen bu zorunluluk neredeyse bütün alışkanlıklarımızı değiştirecek ve değiştirmeye başladı bile.


Özkan Özbey
Ajans Dijital Kalem Başkanı

Günümüz toplumunda azımsanmayacak bir yüzde, gününün büyük bölümünü internete bağlı olarak geçiriyor. Yeni nesil olarak bahsettiğimiz Y ve Z kuşağı, interneti kullanmayı çok iyi biliyor, bir ürünü satın alacakları zaman çok kısa bir süre içerisinde o ürün ile ilgili hemen hemen her türlü içeriğe, bilgiye erişme gücüne sahipler. Peki teknolojiyi hayatlarının merkezine koyan bu kuşaklar gelecekte markaları nasıl etkileyecekler?

Y ve Z kuşağı markaları dönüştürüyor

Y ve Z kuşağı teknolojinin getirdiği bütün değişimlere ayak uydurarak bu değişimleri benimsemiş durumda ve bu kuşaktan bir şey saklamak mümkün değil. İnternet üzerinden satışı olmayan ürünler ise bu kuşak tarafından tamamen bir eksiklik olarak kabul ediliyor.

Teknolojinin getirdiği bu büyük değişimler ve ona çok hızlı ayak uyduran yeni nesil ile beraber gelecekte internetten alışveriş yapmak alışverişin büyük yüzdesini oluşturacak. Geleceğin şirketleri doğru müşteri kitlesini belirlemek ve belirledikleri müşteri kitlelerinin eğilimleri yönünde hareket etmeye başlayacaklar. Teknolojiyle beraber gelen bu zorunluluk neredeyse bütün alışkanlıklarımızı değiştirecek ve değiştirmeye başladı bile.

Y kuşağı olarak bahsettiğimiz kesim şu anki gençlerimiz. Teknolojiyle yeni buluşan ve geçmişle günümüzü görebilen kesim. Y kuşağını takip eden ve hemen arkasından gelen Z kuşağı ise bambaşka bir kuşak olarak karşımıza çıkıyor. Z kuşağı, Y kuşağından farklı olarak şirketler ve üreticiler için daha zorlayıcı bir kuşak olacak. Z kuşağı istediğini elde edebilen ve kolay beğenmeyen bir kuşak. Ancak bu kuşağı anlamak ve isteklerine uygun üretim yapmak başarılı bir iş sonucu elde etmeyi sağlayabilecek.

Alfa Kuşağı geliyor

Kurallara uyumlu, aidiyet duygusu güçlü, otoriteye saygılı, sadık, çalışkanlığa önem veren bir kuşak olarak tanımlanan X kuşağının ardından, özgür ve dahil edildiğini hissetmek isteyen, çok yönlü, kolay anlaşılır ve daha şeffaf yaklaşımlarıyla öne çıkan Y kuşağı, ardından ise günümüzde ekonomileri etkilemeye başlayan, internet ve mobil teknolojileri kullanmayı seven, internet aracığıyla sosyalleşmeyi tercih eden Z kuşağı geldi. Bu kuşaklardan sonra tüm kuşaklardan bazı özellikler taşıyacak olmalarına rağmen, birçok yönüyle tamamen farklılaşacak “Alfa Kuşağı” sosyal yaşamı ve ekonomiyi dönüştürecek.

En girişimci nesil

Alfa jenerasyonu, diğer kuşaklara göre daha uzun süre eğitim alacak, işgücüne diğer kuşaklara göre daha geç katılacak ve daha geç çocuk sahibi olacak. Çevrimiçi öğrenme yoluyla günümüzdekinden farklı bir eğitim alacaklar. Hayatın daha erken dönemlerinde bilgiye ve kaynaklara ulaşabileceklerinden, Alfa jenerasyonu en girişimci nesil olacak.

Doğru hedef kitleye, doğru ürün

Bugünün gidişatı aslında bizlere birçok ipucu sunuyor. İnsanlar hayatlarında artık alışverişe zaman ayırmayarak, internet üzerinden ihtiyaçlarını gideriyor. Gelecekte bu oran hızla artacak ve insanların alışveriş alışkanlıkları kökünden değişecek. Burada şirketlere düşen en büyük görev doğru hedef kitleye doğru ürünü sunmaları. Yeni neslin satın alım alışkanlarını takip etmek onlara düşen büyük sorumluluklar en başında geliyor.

Şirketlerin ve üreticilerin başarı yakalaması için hedef kitlelerini gerçekten çok iyi tanımaları gerekiyor. Öncelikle yeni gelen Z kuşağı ve Alfa kuşağı hakkında araştırmalar yapmalılar. Satın alma alışkanlıklarının teknoloji ile beraber geliştiğini ve bu yeni kuşağın her şeyden haberdar olduğunu unutmamalılar. Çünkü Z kuşağı ve Alfa kuşağı en iyi olanı çok kısa süre içerisinde öğrenebilme yeteneğine çoktan sahip olacak.