Gıda sektöründe interaktif masalar

Tınaz Elektronik Genel Müdürü Atilla Tınaz, bazı ülkelerin restoranlarda interaktif masa teknolojisinin kullanılmakta olduğunu ve genel restoranlar bazında baktığımızda kullanımın çok düşük olduğunu söyledi.

İnteraktif masaların, gıda sektöründeki kullanım alanlarının restoranlar için menü sipariş ve adisyon gibi işlemlerini interaktif masa üzerinden yaparken diğer taraftan sosyal medya, haberler, internet veya oyunlar gibi olanakları kullanarak restoranda geçirdiği bekleme zamanlarını daha eğlenceli hale getirmek olduğunu söyleyen Tınaz Elektronik Genel Müdürü Atilla Tınaz, “Gıda ürünleri satan firmalar için ürün çeşitliliğini sunarken aynı zamanda video ve resimler gibi dokümanlar ile zenginleştirildiğinde daha etkili sunum ve satış desteği sağlamaktadır. Dünyada ve ülkemizde gıda sektöründe şu an için fuarlarda ve showroomlarda kullanılmaya başlanmış olması ilerki yıllarda gelişeceği ve yaygınlaşacağının izleridir” diye konuştu.

Büşra Sözen

İnteraktif masaların müşterilerinizle beraber fikirlerinizi paylaşmak, fırsatları değerlendirmek, ürünlerinizin tanıtımlarını yapmak, insanlarla eğlendirici vakit geçirirken sosyal bir ortam yaratarak unutulmaz deneyimler yaşayarak marka imajınızın kalıcı olmasını ve firmanızın tanıtımını yapabilmenizi sağladığını söyleyen Tınaz Elektronik Genel Müdürü Atilla Tınaz, “Üst düzey teknoloji ürünü olan interaktif masalar, özel olarak geliştirilen yazılım sayesinde çoklu kullanıcıya uygun hale getirilir. Yapılan görüşme ve toplantılar esnasında birden fazla kişi aynı anda masa yüzeyine dokunarak kullanabilir ve projeksiyon yardımıyla büyük görselleri de interaktif masaya entegre edildiğinde toplantıda gerçekleştirilen sunumu daha etkileyici kılar. İnteraktif masaların veya sehpaların kullanılacağı sektörler için şunu söyleyebiliriz. İnovasyonu ve vizyonu yüksek tüm sektörler kullanabilir kısaca gruplandırmak gerekirse oteller, alışveriş merkezleri, eğlence merkezleri, restoranlar, toplantı odaları, eğitim salonları, hastane bekleme salonları, sanayi ve üretim sektöründe ürün çeşitliliği geniş işletmeler kullanabilmektedir” dedi.
İnteraktif masaların, gıda sektöründeki kullanım alanlarının restoranlar için menü sipariş ve adisyon gibi işlemlerini interaktif masa üzerinden yaparken diğer taraftan sosyal medya, haberler, internet veya oyunlar gibi olanakları kullanarak restoranda geçirdiği bekleme zamanlarını daha eğlenceli hale getirmek olduğunu da kaydeden Tınaz, “Gıda ürünleri satan firmalar için ürün çeşitliliğini sunarken aynı zamanda video ve resimler gibi dokümanlar ile zenginleştirildiğinde daha etkili sunum ve satış desteği sağlamaktadır. Dünyada ve ülkemizde gıda sektöründe şu an için fuarlarda ve showroomlarda kullanılmaya başlanmış olması önümüzdeki yıllarda gelişeceği ve yaygınlaşacağının izleridir” diye konuştu. Bazı ülkelerin restoranlarda interaktif masa teknolojisinin kullanılmakta olduğunu ve genel restoranlar bazında baktığımızda kullanımın çok düşük olduğunu söyleyen Atilla Tınaz, “Bunun ülkeden ülkeye değişen birçok sebepleri var. İşletmeler, interaktif masa kullanan restoranların kullanım kolaylıkarını izledikçe ve verimliliğinin farkına vardıklarında kendileri de bunu uygulamak isteyecektir ve yakın gelecekte restoronlarda yer almaya başlayacaktır” şeklinde konuştu. Atilla Tınaz sözlerine şu şekilde devam etti: “Tabiiki teknoloji avantaj ve dezavantajları beraberinde getirir. İnteraktif masaların avantajlarını şu şekilde sayabiliriz; İşletmeler için müşterilerinin restoranlarına girdiği andan itibaren sipariş vermeden önce menülerindeki tüm çeşitliliğini görmesini sağlamak yapılışları hakkında bilgiler vermek içindeki kullanılan malzemeler gibi birçok şeyi kimseden bilgi almadan arkadaş grubu veya kendisinin görmesi sipariş sonrası bekleme sürecinde sosyal olarak aynı masada eylenmelerini sağlamak müşteri memnuniyeti getirir bu da satışların yükselmesi ve müşteri devamlılığı demektir. Dezavantajları içinse en önemlisi restoranlar da kullanılacak interaktif masanın yazılımından donanımına kadar endüstriyel kullanım olması gerektiriyor bu da işletmelere ekonomik ek maliyet getirmektedir. Bu konuda başarılı bir çalışma yapmak isteyen işletmeler bütçelerini doğru planlamalı ve süreci çok iyi projelendirmeleri gerekir aksi halde verimsiz bir interaktif masa ile hedeflerine ulaşamazlar.”