Glutensiz yaşam, Sirha İstanbul 2016'nın da gündemini belirleyecek

Otel, restoran ve yiyecek içecek sektörünün uluslararası buluşması Sirha İstanbul 2016 için geri sayım başladı. Bu yıl 13 binden fazla sektör profesyonelini buluşturacak olan etkinliğin üçüncü gününde Barilla sponsorluğunda Dünya Gıda Dergisi tarafından glutensiz yaşam ve menüler masaya yatırılacak.

Barilla'nın sponsorluğunda Dünya Gıda Dergisi'nin düzenlediği "Menünüzde glutensiz seçenek var mı? Moda mı İhtiyaç mı?" paneline Barilla Türkiye Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Dr. A. Hakan Göker, Çölyakla Yaşam Derneği Başkanı Oya Özden, Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Cem Kalaycı konuşmacı olarak katılacak. Barilla’nın Executive Chef’lerinden Fabio Foltran ise glutensiz tarifleri ve teknik şovuyla yer alacak.

Barilla, otelcilik ve yiyecek içecek dünyasını 4'ncü kez bir araya getirecek Sirha İstanbul 2016'nın panel sponsoru oldu.İstanbul Kongre Merkezi'nde buluşturacak olan dev organizasyonda, gıda, içecek, mutfak ekipmanı, pasta, fırıncılık, mobilya ve tekstile kadar 450'nin üzerinde marka ile 13 bini aşkın sektör profesyoneli buluşacak.

Fuarın 3.gününde Dünya Gıda Dergisi'nin düzenleyeceği etkinlikte glutensiz yaşam ve yüzbinlerce tüketicinin henüz karşılanamayan “restoranlarda glutensiz mönü” ihtiyacı ilgili taraflarca masaya yatırılacak. 


Yenilikçi içerikleri ile otelcilik, restoran ve yiyecek içecek sektörüne yön vermeye hazırlanan Sirha İstanbul 2016'da Türkiye’de 65 bini aşkın tanısı konmuş çölyaklı ve glutensiz beslenmeyi tercih edenler için sektörün duayen isimleri aynı panelde buluşacak. Dünya Gıda Dergisi’nin "Menünüzde glutensiz seçenek var mı? Moda mı? İhtiyaç mı?" başlığıyla 26 Kasım 2016'da düzenleyeceği panelde üretimini "Çocuklarınıza yedirmeyeceğiniz hiçbir şeyi üretmeyeceksiniz" prensibi ile gerçekleştiren Barilla Türkiye Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Dr. A. Hakan Göker, Çölyakla Yaşam Derneği Başkanı Oya Özden, Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Cem Kalaycı konuşmacı olarak yer alacak.
Panelde Hakan Göker, “Glutensiz bir diyete mecbur olanlar yahut glutensiz beslenmeyi tercih edenler için seçenek üretmek ne anlama geliyor” sorusuna yanıt bulmak adına, endüstri perspektifi ve Barilla glutensiz ürün deneyimine dair görüşlerini paylaşacak.
Oya Özden, sosyal yaşantı içinde bir çölyaklı olarak glutensiz beslenmenin önemini anlatacak.
Çölyaklıların yaşadığı sıkıntıları aktaracak olan Özden, ayrıca artan glutensiz farkındalığı sebebiyle yapılması gereken aşçılık eğitimlerinin aşçılık okulu ve üniversitelerde uygulanması gerektiğini vurgulayacak.
Prof. Dr. Cem Kalaycı ise çölyak ve glutensiz beslenmenin tıbbi açıdan önemi, çölyak olmayan kişilerin glutensiz beslenme tercihlerinin sebepleri ve sonuçlarını katılımcılarla paylaşacak.
Son 10 yıldır gluten hassasiyeti olanlar ve glutensiz beslenmeyi tercih edenler için özel reçeteyle ürün geliştiren Barilla'nın Executive Chef’i Fabio Foltran'ın glutensiz tarifleri ve teknik şovuyla yer alacağı panelde, glutensiz yaşam, işletmeler için yeni konsept yaratmak, mönü geliştirmek ve Çölyak ve glutensiz beslenme hakkında bilgiler paylaşılacak.

Barilla Hakkında:

1877 yılında makarnanın anavatanı İtalya’nın Parma kentinde küçük bir ekmek fırını ve makarna dükkânı olarak doğan Barilla, bugün Dünya’nın en önde gelen İtalyan gıda şirketlerinden biridir.
Barilla, halen makarna sektöründeki dünya liderliğinin yanında, makarna soslarında Kıta Avrupası’nda, unlu mamuller (ekmek, kraker, bisküvi, çikolata kaplamalı gofretler, kekler) alanında İtalya’da, gevrek ekmek alanında ise İskandinav ülkelerinde lider konumundadır.
Barilla’nın şu anda toplam 30 üretim merkezi 14’ü İtalya’da ve 16’sı İtalya dışında bulunmaktadır ve ürünleri 100’den fazla ülkeye ihraç edilmektedir. Her yıl; Barilla, Mulino Bianco, Voiello, Pavesi, Academia Barilla, Wasa, Harrys (Fransa ve Rusya), Misko (Yunanistan), Filiz (Türkiye), Yemina ve Vesta (Meksika) markaları altında dünyanın dört bir yanındaki sofralara yaklaşık 1,7 milyon ton gıda ürünü sunulmaktadır. Barilla, bugün dünyanın en saygın gıda şirketlerinden biridir ve geleneksel mutfak prensiplerine ve değerlerine saygılı, çalışanlarını temel varlık olarak kabul eden ve öncü üretim sistemleri geliştirmesiyle İtalyan know-how’unun dünya çapında tanınan bir sembolüdür.