Hafıza için kestane

Gelen soğuklarla birlikte gelen sıcacık kestane kokusuna dayanamaz olduk. Kestanenin tam da zamanıyken enerji sağlamak adına kaliteli bir besin kaynağı olduğunu belirten beslenme uzmanı İpek Ağaca, hafıza eksikliğinde oldukça güçlü olduğunu belirtti. Omega -3 ve Omega-6 yağlarını bulunduran kestane, öğrenme ve hafıza üzerinde, hatta alzheimer...




İpek Ağaca, kestanenin sağlık üzerindeki etkilerini şu şekilde aktardı: “Sağlık deposu kestanenin besin öğelerine değinirsek: fosfor, magnezyum, klor, kalsiyum, demir, sodyum ve özellikle potasyum mineralleri ile B1, B2 ve C vitaminlerini içeren kestane; fiziksel ve zihinsel yorgunluklara karşı oldukça önemli bir besindir. Kestanenin potasyum bakımından oldukça zengin olması (100 gram kestanede 500 mg potasyum bulunur) potasyum eksikliği olanlarda iyi bir potasyum tamamlayıcısı olabilmektedir. Potasyum, vücutta sodyum ile birlikte su dengesinin ayarlanmasında, besinlerin hücre içine geçişinde, sinir hücrelerinde mesajların iletilmesinde, kasların yapılarının korunmasında önemli rol oynar. Kalp ve kas sistemini uyarıp organizmanın su dengesini düzenleyen kestane, kan dolaşımını hızlandırır. Kestane; lif içeriği sayesinde bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olur; kabızlığa karşı korur.”
Aman miktara dikkat!
Kestane aynı zamanda tok tutma özelliğine sahip. Fakat  Ağaca,  yerken miktarına dikkat edilmezse çok da kolay kilo aldırabileceğini söyledi.
Ağaca, “3 adet kestane, enerji içeriği bakımından 1 ince dilim ekmekle eş değerdir. Özellikle fazla kilolu kişilerin ve metabolizma hızı yavaş olanların kestane yerken miktar bakımından dikkatli olmaları gerekir. Kestane, çoğu kişi tarafından bir oturuşta 10-15 tane yenebilen bir besindir” dedi. 
Kestane tüketirken miktarda farkında olmak ve kendimize en fazla 5-6 kestane sınırı koymanın önemli olduğunu belirten Ağaca, "Kestaneyi sık tüketiyorsak tavsiye ettiğim tüketim şeklinde ve ara öğünde ise ortalama 3 orta boy yemelidir" diye konuştu. Pişirme tavsiyesi olarak kestaneyi sağlıkla tüketmek için haşlayarak hazırlayabilir. Mangalda pişirilecekse kanserojen özellik taşımaması için ateşe yakın olmamasına özen gösterilmelidir.