Hastalıkların düşmanı probiyotikler

Günlük beslenmeye doğal probiyotikleri ekleyerek bağışıklık sistemini güçlendirebilir, sindirim sisteminin daha iyi çalışmasını sağlanabilir.

Bağışıklık sistemimizin büyük bölümünü bağırsak florasının oluşturduğunu kaydeden Dr. Sinan Akkurt, "Biz buradaki yararlı bakterileri korursak, onlar da bizi kronik rahatsızlıklardan, otoimmun hastalıklardan, enfeksiyonlardan korur. Günlük beslenmemize doğal probiyotikleri ekleyerek bağışıklığımızı güçlendirebilir, sindirim sistemimizin daha iyi çalışmasını sağlayabilir, hastalıklara karşı savaşabiliriz." dedi.  En iyi probiyotik kaynaklarının ev yapımı doğal fermente yiyecekler olduğunu belirten Dr. Akkurt, evde mayalama (fermantasyon) ile elde edildiğinde yoğurt, peynir, ayran, kefir, turşu, sirke, nar ekşisi, boza, şalgam suyu, salamura zeytin, ekşi mayalı ekmek, sütlü biber turşusunun gerçek bir şifa kaynağı olacağını açıkladı. 


Özellikle yoğurdun günün her saati yenebilecek, meyveyle karıştırıldığında uzun süre tokluk hissi sağlayabilecek, ekmek yerine tüketilebilecek bir besin kaynağı olduğuna dikkat çeken Dr. Sinan Akkurt, anne sütüne en yakın içeriğe sahip olduğu için keçi sütünün tercih edilmesini önerdi. Yoğurdun suyunun vitamin açısından zengin bir yapısı olduğunu ve çoğu kez çöpe atarak büyük bir hata yapıldığını söyleyen Dr. Akkurt, kemik erimesine ve elektromanyetik kirlenmeye karşı da her gün bir kase yoğurt tüketilmesinin faydalı olduğunu dile getirdi.