İntermak ürün geliştirme çalışmalarına odaklandı

Gıda sektörü içinde şekerleme, çikolata, bal, pekmez, reçel gibi üretim tesisleri de kurduklarına işaret eden Sönmez, “Geniş ürün yelpazemiz ve pazarlama destek elemanlarımız ile özellikle IPART ve diğer destekler kapsamında yatırım yapacak işletmelere danışmanlık desteği sağlıyoruz” dedi.

Makine, katkı maddeleri ve hijyen grubu olmak üzere üç ana grupta üretim faaliyeti gösteren İntermak, orta vadeli hedefleri kapsamında ürün geliştirme çalışmalarına odaklandı. İntermak Genel Müdürü Hüsamettin Sönmez, “Bu yıl üretime başlayacağımız bir seri pompa ürünümüz bulunuyor. Eritme, krem ve kaşar peyniri makinelerine yeni versiyon makinelerimiz eklendi. Peynir şekillendirme makineleri çalışmalarımız da devam ediyor” şeklinde konuştu. Gıda alanında ise ağırlıklı olarak süt sektörüne Süper Maya, Provita markalarıyla üretim gerçekleştiren İntermak, bu alanda da yeni ürünler geliştirmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Ürün portföylerine yeni ürünler eklemeye devam ettiklerini aktaran Hüsamettin Sönmez, bu alandaki Arge çalışmalarının sürdüğünü dile getirdi. Geniş ürün portföyleri ile tedarikçisi oldukları firmalara komple çözümler sunduklarına işaret eden Sönmez, bu kapsamda anahtar teslim tesisleri, yurt içi ve yurt dışında kurduklarını hatırlattı.
Makine üretim gruplarında süt sağım makineleri, çiftlik ekipmanları, süt soğutma tankları, süt alım ve işleme tesisleri kurduklarına da değindi. Gıda sektörü içinde şekerleme, çikolata, bal, pekmez, reçel gibi üretim tesisleri de kurduklarına işaret eden Sönmez, “Geniş ürün yelpazemiz ve pazarlama destek elemanlarımız ile özellikle IPART ve diğer destekler kapsamında yatırım yapacak işletmelere danışmanlık desteği sağlıyoruz. Hijyen grubunda ise gıda ve çiftlik sektörü için temizleyici kimyasalları ve yine her türlü hijyen ekipmanları üretiyoruz” ifadesini kullandı.

“Orta Afrika, Asya ve Avrupa ülkelerine ihracat yapıyoruz”

2017 yılı hedeflerine önemli ölçüde ulaştıklarına değinen Hüsamettin Sönmez, İhracat yaptığımız ülkelerin sayısı her geçen gün arttıyor. Orta Afrika’dan Asya ve Avrupa’ya kadar birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. Yurtiçinde pazarlama kadromuz düzenli müşteri ziyaretleri yapıyor. Yurtdışında ise fuarlar, müşteri ziyaretleri, montaj ve satış sonrası ekibimizle hedef pazarlarımızda etkin bir faaliyet sürdürüyoruz” dedi.
Sektör sorunlarına da değinen ve iç piyasada gıda sektörünün, ihracatı destekleyecek hükümet politikalarına ihtiyaç duyduğuna dikkat çeken Hüsamettin Sönmez, şunları kaydetti: “Uluslararası pazarlarda yerli firmalar fiyat odaklı rekabetten çekinmeli. Çünkü bu anlayış Türkiye’nin marka değerini düşürür. Dolayısıyla ihracatçı firma ilk etapta ülkenin marka imajını güçlendirecek kalitede ürünlerinin imalatına odaklanmalı.”