Kahvaltılık ürünleri pazarlarken bu noktaları göz önünde bulundurun

Kahvaltılık ürünler kategorisi dijital pazarlama yöntemlerinin aktif olarak uygulandığı alanlardan birisi olarak öne çıkıyor. Kahvaltılık ürünleri pazarlarken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar ve ipuçları bulunuyor.


Murat Erdör
Dijital Dönüşüm Danışmanı
ve Me Consultancy kurucusu
bilgi@muraterdor.com

Dijital dönüşüm iş dünyasına ve sektörlere hızlı bir şekilde nüfuz etmeye devam ediyor. Gıda sektörü ise dijital dönüşümden etkilenen sektörler arasında ilk sıralarda yer alıyor. Son dönemlerde gıda perakendesinde ve ürün pazarlamada dijital yöntemlerin çok sık bir biçimde kullanıldığına şahit oluyoruz. Kahvaltılık ürünler kategorisi dijital pazarlama yöntemlerinin aktif olarak uygulandığı alanlardan birisi olarak öne çıkıyor. Kahvaltılık ürünleri pazarlarken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar ve ipuçları bulunuyor.

Kullandığınız görsellere dikkat edin
Kahvaltılık ürünleri pazarlamanın püf noktalarından birisi de dijital dünyada ürün tanıtımı yapacağınız görsellerin kaliteli olmasıdır. Doğru açı, doğru renk ayarları ve cazip bir sunum ile dijital dünyadaki müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize temas edebilirsiniz. Sosyal medyada insanların ilgisini çeken görselleri paylaşmanız sizleri bir adım öne taşıyacak ve olumlu yansıyacaktır.

Müşterilerinizi özel hissettirin
Müşterilerinizi özel hissettirecek kampanyalar yapın. Örneğin; doğum günü olan müşterinize kendisini özel hissetmesi için indirim kuponu verin. Ya da müşteri memnuniyetini üst seviyelerde tutmak için onlara ikramlarda bulunun. Dijital dünyada yayılmak için ise story veya görsel atıp mekanınızı etiketleyen kişilere indirimler yapın veya küçük ödüller verin. Bu durum sizlere hem dijital hem de reel dünyada oldukça olumlu sonuçlar yaratacaktır.

Sosyal medyada çekilişler yapın
Kahvaltılık ürünleri pazarlamanın olmazsa olmazlarından bir tanesi sosyal medya mecralarında var olmanız ve bu mecraları aktif bir şekilde kullanmanızdır. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden yapacağınız promosyon çalışmaları, hedef kitlenize ve potansiyel hedef kitlenize ulaşmanızda sizlere yardımcı olacaktır. Ayrıca takipçilerinize özel çekiliş ve kampanyalar ile sadık ve kalıcı bir sosyal medya kitlesine sahip olabilirsiniz. Bu sayede etkileşim ve erişim değerleriniz de artacaktır.

Influencer’lardan yararlanın
Dijital mecralarda adınızı duyurmanın en kestirme yollarından birisi de Influencer’ları kullanmak. Daha az maliyetle daha fazla insan ulaşabileceğiniz bu yöntem son dönemlerde sosyal medya dünyasında önem kazanmaya başladı. Dolayısıyla doğru Influencer seçimi ile dijital dünyadaki yerinizi sağlamlaştırabilirsiniz.

Bloggerlar ile çalışın
Bloggerlar dijital dünyada adından söz ettiren güçlü isimler olarak karşımıza çıkmaya başladı. Geniş kitlelere hitap eden bloggerlar ile çalışarak kahvaltılık ürünlerinizi ve adınızı dijital dünyada duyurabilir, potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekebilirsiniz.

İyi puan alın
Dijital sipariş uygulamalarından iyi bir puan ve yorumlar almanız oldukça önemli bir konu. İnsanların daha önce sipariş vermediği mekanlar hakkında tereddütlü olduğunu, yorum okuyup verilen puanları gözden geçirdikten sonra satın alma eylemine geçtiğini unutmayın. Dolayısıyla sadece ürünleriniz değil, dağıtımı hızınız ve lezzetiniz de oldukça önemli.

Profesyonel destek alın
Dijital dünyada mekanınızın ve kahvaltılık ürünlerinizin tanıtımını ve pazarlamasını yaparken profesyonel kişilerden yardım almanız gerektiğini unutmayın. Ayrıca sektörünüzde sizin birçok rakibinizin olduğunu, rakiplerinizden daha fazla ön plana çıkmanız gerektiğini aklınızın bir köşesine yazın. Dolayısıyla planlı ve sistematik bir şekilde çalışmanız ve hesaplarınızı yönetmeniz gerekiyor. Bu noktada profesyonel destek alabilirsiniz.