Kaytaş, üretim kapasitesini ve ihracat ayağını genişletecek

Sektöre 2.5 milyon tavuk kapasitesi ile hizmet veren Kayseri Tavukçuluk (Kaytaş), Yeşilhisar bölgesinde faaliyete geçirdiği yeni tesi yatırımıyla kapasitesini 4 milyon tavuğa çıkaracak ve yeni yatırımlarla birlikte üretiminin yüzde 30'unu ihraç etme hedefi ile hareket edecek.

Kaytaş A.Ş, yumurta üretim ve pazarlama, Bowans cinsi yumurtacı civciv üretim ve pazarlama, kanatlı, küçük ve büyükbaş yem üretim ve pazarlamasını yapıyor. Firma, 2 milyonun üzerinde yumurta tavuğu olan ortaklarına ait kendi tesislerinde, bu sene 500 bin yumurta tavuğu ve 150 bin civciv büyütmek istiyor. Likid yumurta, yumurta tozu ve jel yapımında araştırmalarda bulunan Kaytaş, ISO 9001 - ISO 22000 Helal Gıda ve TSE belgelerine de sahip. Şu anda 115 kişiyi istihdam ettiklerini kaydeden Kaytaş Genel Müdürü Ahmet Behiç Salt, “Kendi üretim tesislerimizde ilk etap olan 3 yumurta ve 1 civciv kümesini tamalayacağız. Ayrıca yem fabrikamızın hemen yeni aldığımız 30 bin metrekare alanda proje çalışmalarımız devam ediyor. Yaklaşık 40 bin metrekare kapalı alana sahibiz” dedi. Salt, “Yeşilhisar ilçesindeki yatırım maliyeti 50 milyon TL olan 2 milyon ek kapasiteli alandaki yatırımlarımızla kapasitemiz 4.5 milyon adet tavuğa ulaşacak. Son beş yıldaki yatırımlarımızla Yeşilhisar'daki yumurta üretim tesisleri ve kuluçkahanedeki civciv çıkım sayılarımızın artırılması yönünde çalışmalarımız var” diye konuştu.

“Sektörde ayakta kalmak her geçen gün zorlaşacak”

Yumurtanın pazarlanmasında discount marketlere çalışan büyük üreticiler ile yumurta pazarlaması yapan bayiler arasında oluşan fiyat farklılıkları üreticileri olumsuz yönde etkilediğini belirten Salt, “Piyasa olumsuz ihracat haberlerinden çok çabuk etkileniyor. Yem maliyetlerinde ki hızlı artış ve yumurta fiyatlarında ki düşüş üreticiyi zarara sokuyor. Artık her bölgede üretim başladı. Rekabet her geçen gün çok zorlanıyor. Üretim maliyetleri düşürmediği sürece sektörde ayakta kalmak her geçen gün zorlaşacak” şeklinde konuştu. Sektörde, yeni markaları ile pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini kaydeden Salt, “Yum – kay ve Yeşilhisar yumurta ve Kaytaş yumurta olarak üç marka ile ihracat yapıyoruz. İrana’a yumurta ihracatına başladık. Yeni pazar hedeflerimiz B.A.E, Katar ve Afrika ülekeri üzerine yoğunlaşıyor. 2018 yılının üretici için zor olacağını düşünüyoruz. Yumurta maliyetlerinde ki artış ve havaların ısınması daha az tüketimine yol açacak. İhracatta yeni pazarlara girilmezse piyasada ki yumurta üretiminin fazlalığı üreticiyi olumsuz yönde etkileyecek” ifadelerini kullandı.