Kent, 50. yılını kutluyor

25 Haziran'da kutlanmaya başlanacak olan Ramazan Bayramı için hazırlıklarını tamamlayan Kent'in de bünyesinde yer aldığı Mondeléz International Türkiye, hediyelik-ikramlık sektörünü değerlendirmek ve Kent markasının 50'nci yılını kutlamak üzere Nar Lokantası'nda bir basın toplantısı düzenledi.

Mondeléz International'ın 165'i aşkın ülkede varlık gösterdiğini ve 90 bini aşkın çalışana sahip olduğunu ifade eden Mondeléz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, Türkiye'nin de şirket açısından önemli bir üretim ve ihracat üssü olduğunu söyledi. Karagöz, “Türkiye, dünyada, hızlı büyümesiyle ön plana çıkan önemli 7-8 ülke arasında yer alıyor. Mondeléz International olarak bizim de Türkiye'ye ve ülkenin potansiyeline güvenimiz tam. Bu nedenle de Mondeléz International Türkiye, iç pazara olduğu kadar ihracata da odaklanan önemli bir üretim üssüdür. Dolayısıyla Türkiye'ye yatırım yapmaya ve büyümeye devam edeceğiz” dedi. Türkiye'de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinde faaliyet gösterdiklerini, sakız ve şekerleme alanında pazar lideri konumunda bulunduklarının altını çizen Karagöz, “Tüm kategorilerimizde yepyeni ürünlerle pazara dinamizm getirmeyi hedefliyoruz. Türk tüketicisine layık olduğu lezzetleri sunmaya devam edeceğimiz planlarımıza fazlasıyla inanıyoruz. 2017 ve önümüzdeki 5 yıl boyunca büyüme ajandamızı gerçekleştirmeye odaklanacağız. Dolayısıyla da üretimimizi, ihracatımızı, istihdamımızı ve yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz” diye konuştu.

2017 ihracat hedefi "20 bin ton"

Mondeléz International Türkiye'nin 2016 yılında 600 milyon TL ciro elde ettiğini ifade eden Karagöz, Gebze'de bulunan fabrikanın Mondeléz dünyasında kapasite ve fiziki büyüklük anlamında en büyük üretim tesisleri arasında olduğu, son 5 yılda yapılan yatırım tutarının 180 milyon TL'ye ulaştığı, fabrikada 17 farklı teknolojiyle üretim yapıldığı bilgisini paylaştı. Mondeléz International Türkiye, ürettiği miktarın yarısını ihraç ediyor. Karagöz, “Toplam ciromuzun dörtte biri ihracattan geliyor. 2016 yılında 18 bin ton ihracat yaptık, 2017 yılı ihracat hedefimiz ise 20 bin ton” diye ekledi.

Türkiye'deki sakız, şekerleme, çikolata ve bisküvi kategorilerinin toplam pazar büyüklüğünün 7 milyar TL düzeyinde olduğunu söyleyen İhsan Karagöz, sektör hakkında şu sözleri söyledi: “Mondeléz International, Türkiye'de günlük şeker pazarının üçte birine sahip. Ramazan ve Kurban bayramlarında, bir yıl boyunca satılan şeker kadar hediyelik ve ikramlık şeker satışı gerçekleşiyor ve Kent markası, 'Bayram şekeri' olarak isimlendirilen bu kategorinin de açık ara lideri. Bayram döneminde 10 bin satış noktasında iki hafta süreyle 6 bin satış elemanı istihdam ediliyor.”