Kırmızı et ürünlerini pazarlarken dikkat!

Günümüzde kırmızı et ürünlerinde tüketici hassasiyetine çok fazla değer verildiği görülüyor. Tüketiciler katkı maddelerine karşı temkinli yaklaşıyor ve katkı maddesi kullanılmayan ürünlere talep gösteriyor. Bu ön yargıları yıkmak için uygulanabilir bazı yöntemler bulunuyor.

Murat Erdör
Dijital Dönüşüm Danışmanı
ve Me Consultancy kurucusu
bilgi@muraterdor.com

Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşüm birçok sektörü etkilemeyi başardı. Gıda sektörü de mevcut sistem içerisinde dönüşüme uğrayan sektörler arasında yer alıyor. Tüketici hassasiyeti göz önünde bulundurulan ürünlerin başında kırmızı et ürünleri geliyor. Avrupa Birliği İzlenebilirlik Sistemleri ile hayvanlar tüketicinin sofrasına kadar takip edilebiliyor. Hayvanlara yerleştirilen cihazlar, bazı matematiksel metotlarla kodlamalara dönüştürülüyor ve anlık veri akışı sağlanabiliyor. Peki, dijital dünyada kırmızı et ürünlerini pazarlarken son dönemlerde hangi trendler ön plana çıkıyor? Dikkat etmeniz gereken noktaları gelin birlikte inceleyelim.

Ön yargıları yıkın

Günümüzde kırmızı et ürünlerinde tüketici hassasiyetine çok fazla değer verildiği görülüyor. Tüketiciler katkı maddelerine karşı temkinli yaklaşıyor ve katkı maddesi kullanılmayan ürünlere talep gösteriyor. Bu ön yargıları yıkmak için uygulanabilir bazı yöntemler bulunuyor. Öncelikle belirli dozlarda kullanılan koruyucu katkı maddelerinin uzun vadede insan sağlığına zararlı olmadığı yönünde bir bilinçlendirme çalışması yaparak ön yargıları yıkmalısınız. Hem marka prestijiniz hem de SEO çalışmalarınız için web sitenizden ürünlerinizin içeriğini tanıtan bilgilendirme yazıları yazabilir, tüketici güvenini kazanabilirsiniz.

İş birlikleri kurun

Sosyal medya mecralarınızda potansiyel müşterileri etkilemeyi başaran ve bulunduğu bölgede tanınan ünlü restoranlarla iş birlikleri gerçekleştirebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden bu işletmeleri takip eden kişiler sizin ürünlerinizin kullanıldığını görünce pozitif anlamda etkilenecek ve ürünlerinizi tercih edeceklerdir. Bu sayede kısa sürede işletmenizin ya da markanızın adını duyurabilir, hedeflediğiniz müşteri sayısının üzerine çıkabilirsiniz.

Tanınan yüzlerden yararlanın

Dijital dünyada tanınan ve büyük abone kitlelerine sahip YouTuberlar, Instagram ve Twitter fenomenleri, bloggerlar ya da influencerlar ile ürünlerinizi tanıtan VLOG çalışmaları yapabilirsiniz. Kırmızı et ürünlerini seven bir toplum olduğumuzu unutmayın ve bunun sizlere sağladığı avantajları değerlendirin. Ayrıca bu alanda tanınan YouTuberlar ile kırmızı et yemeklerini yapıldığı videolar ile belirli bir ritim yakalayabilir ve ürünlerinizin tanınırlığını artırabilirsiniz.

Görsellerinize önem verin

Dijital olarak markanızın yer aldığı tüm mecralarda ürün ve tanıtım görsellerinizin kalitesine ve ilgi çekici olmasına dikkat etmelisiniz. Müşterileriniz, işletmeniz veya markanızla ilk defa web siteniz veya sosyal medya hesaplarınız üzerinden tanışabilir. Dolayısıyla bu mecralarda kullanacağınız görseller kaliteli ve etkili olmalıdır.

Profesyonel ellere bırakın

Başta dijital mecralar olmak üzere tüm tanıtım süreçlerinde işletmenizi, ürününüzü veya markanızı tanıtırken profesyonel kişilerden yardım almanız gerektiğini unutmayın. Alanında uzman kişiler tarafından oluşturulmuş stratejiler ile kısa vadede büyük bir yükseliş göstermeniz mümkün. Bu sayede dijital dünyada rekabet açısından rakiplerinizin önüne geçebilir, adınızdan daha fazla söz ettirebilirsiniz.