Konsa Plastik, yeni ambalaj tasarımları için Ar-ge çalışmalarını sürdürüyor

Konsa Plastik Ambalaj, her türlü gıda, deterjan ve boya sektörüne yönelik ambalaj üretiminde yeni tasarımlar için ar-ge çalışmalarını sürdürüyor.

Yıldız Doğruer Yemiş

Konya
 
Temelleri 1920 yılında atılan; gıda, temizlik ve kozmetik sektöründe pazarlama ve dağıtım faaliyetinde bulunan Konsa, 2016 yılında Konsa Plastik Ambalaj firmasını kurarak üretim faaliyetlerine başladı. Konsa Plastik Ambalaj, her türlü gıda, deterjan ve boya sektörüne yönelik ambalaj üretiminde yeni tasarımlar için ar-ge çalışmalarını sürdürüyor.

“100 yıllık distribütörlük sistemimizle oluşturduğumuz ‘Konsa Kalitesi’ni aynı şekilde yeni iş birimimiz, ambalaj üretimi ve pazarlamasında da sağlamak istiyoruz” diye konuşan Konsa Plastik Ambalaj Genel Müdürü Fatih Yazıcıoğlu, “Şirketimizin temeli, 1920 yılında Konya Ticaret Odası’nın 13. üyesi M. Nuri Yazıcıoğlu tarafından, perakende bakkaliye olarak atılmıştır. 1975 yılında Mehmet Necati Yazıcıoğlu, Yazıcıoğlu Gıda Ticaret olarak toptan bakkaliye işine devam etmiştir. 1981 yılında anonim şirket statüsüne geçildi.1997 yılında distribütörlük sistemine geçen şirketimiz, Konya, Karaman, Aksaray il ve ilçelerinde gıda, kozmetik, temizlik ve sağlık ürünleri alanlarında satış ve dağıtım faaliyetlerini sürdürmektedir. Üretim yatırımımızla ilgili olarak da 2016 yılında yatırımlarımızı tamamlayarak ambalaj üretimine başladık. Şirket yönetiminde şu an 3. ve 4. kuşak aile üyeleri aynı anda aktif olarak bulunmaktadır. 2015 yılında, Aile Kurumsallaşması’na yönelik ‘Konsa ve Yazıcıoğlu Aile Anayasası’ tamamlandı. Bu yılın başında da ‘Aile Şirketi Kurumsallaşması’ için gereken ‘Entegre İnsan Kaynakları Sistemi’mizi profesyonel bir danışmanlık şirketi desteği ile kurma kararı alındı. Entegre İnsan Kaynakları Sistemimizi kurarak kurumsal anlayış ve uygulamalarla çalışan ve Konya'da belki de ilk aile şirketi olacağız” dedi.

Sektör gereksinimlerinin bilincinde hareket eden bir firma olduklarını dile getiren Yazıcıoğlu, “Ambalaj üretiminde başlangıç olarak yuvarlak ambalaj grubunda tamamı kalıp içi etiketleme (IML) şeklinde üretilen 1000 gr, 2000 gr, 2250 gr, 3000 gr, 4000 gr, 5000 gr, 9000 gr ve 10.000 gr, 18000 gr kovaların üretim, pazarlama ve satışını gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizin hem yurt içi, hem de yurt dışı pazarlarda pazarlama ve satış faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Türk malının kaliteli olduğunu dünyaya duyurmak üzere üretici olarak da inovasyona açık güçlü markalarla, üretim, pazarlama, satış ve dağıtım faaliyetlerimizle sürdürmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

2017 yılı başında plastik ve ambalaj üretimini standart hale getirmek için Türk Standartları Enstitüsünden ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerini aldıklarını vurgulayan Yazıcıoğlu, “İnovasyona açık olan şirketimiz yeni ve farklı ambalaj tasarımları ile ar-ge çalışmalarını sürdürecektir. Satış tarafından siparişin alınıp depo ve lojistik tarafından hazırlanarak sevk edilip müşteriye teslim sürecinin tamamını elektronik ortamda gerçekleştirmeyi sağlayan ERP yazılımı yatırımı yapılmış ve hayata geçirilmiştir” dedi.
İlk ihracatımızı 2016 yılı sonunda Ortadoğu ülkelerine gerçekleştirdik açıklamasını yapan Yazıcıoğlu, “ 2017 yılında hedef pazarlarımızda ihracat rakamlarımızı büyütmeyi ve ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedefliyoruz. İhracatımızı Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika Ülkeleri başta olmak üzere hem farklı ülkeler açısından hem de miktar olarak arttırmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Ambalaj üretiminde tam kapasiteye yakın olarak çalıştıklarını belirten Yazıcıoğlu, “Hem yurt içi hem de yurt dışına yönelik müşteri portföyümüz hedeflerimiz doğrultusunda gün geçtikçe artmaktadır. Ağırlıklı olarak gıdaya yönelik ambalaj üretimi yapmaktayız. Kalite ve hijyen standartlarının altında üretim yapan firmaların varlığı sektörümüzde rekabet şartlarını zorlaştırmaktadır. Ayrıca üretim girdisinde en büyük paya sahip plastik hammaddesinde dışa bağımlı olmamızdan dolayı hammadde tedariğinde ve fiyat dalgalanmalarında problemler yaşıyoruz. Şirketimiz, müşteri beklentileri ve talepleri doğrultusunda yeni projeler geliştirebilmek için gerekli makine, kalıp ve robot alt yapısına sahip olmakla birlikte bu projelerde termin, maliyet ve hijyen özellikleriyle sektörde “Konsa Kalitesi” ile ayrıcalıklı hale gelmeyi hedeflemektedir. İlerleyen süreçte, yeni makine ve kalıp yatırımlarımızla üretim, pazarlama ve satışlarımız devam edecektir” diye konuştu.