Koyu renkli hindi etinin vitamin ve mineral içeriği daha fazla

Dilara Koçak, koyu renkli hindi etinin, beyaz hindi etine kıyasla vitamin ve mineral içeriği açısından daha fazla olduğunu da kaydetti.

Hindi etinin protein açısından zengin olmasının yanı sıra, doymuş yağ ve kolesterol içeriği de diğer et çeşitlerine göre oldukça düşük olduğunu söyleyen Diyetisyen Dilara Koçak, “Potasyum, çinko, kolin, selenyum ve bazı B grubu vitaminlerini de içerir. Potasyum ve çinko içeriği ile bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunuyor. Folik asit bakımından zengin olması sebebi ile hamileler için de uygun bir seçenektir” dedi. Dilara Koçak, ayrıca koyu renkli hindi etinin, beyaz hindi etine kıyasla vitamin ve mineral içeriği açısından daha fazla olduğunu da kaydetti.

Büşra Sözen

Etin beslenmemizdeki en iyi protein kaynağı besinlerden, ayrıca birçok vitamin ve mineralin alınmasına da destek olduğunu söyleyen Diyetisyen Dilara Koçak, “Et tüketimiyle ilgili ben haftada 1-2 porsiyonu geçmeyecek şekilde kırmızı et, 1-2 porsiyon da beyaz et öneriyorum. Beyaz et kaynaklarına baktığımızda hindi etinin de düşük yağ içeriğiyle haftada 1-2 gün tercih edilebileceğini düşünüyorum” dedi. Hindi etini pişirmeden önce marinasyon yapmanın etin aromasının daha lezzetli ve kendisinin daha yumuşak olmasını sağladığını kaydeden Koçak, “Marinasyon için benim en sevdiklerim; limon suyu, sirke, zeytinyağı, sarımsak ve hardal. Baharatlar da ayrı bir lezzet ve sağlık katıyor. Ayrıca bu işlem etin daha kısa sürede pişmesini de sağlıyor. Karışımı hazırladıktan sonra hindi etini karışımın içine alıp, buzdolabında 1 saat kadar beklettikten sonra ızgara ya da fırında pişirebilirsiniz. Etin iyi pişmesi, içinin çiğ kalmaması için en uygun fırın sıcaklığı ortlama 160-175 derecedir. Fırında pişirdikten sonra dışarı alıp 10-15 dakika dinlendirdikten sonra hindiniz servise hazır” ifadelerini kullandı. Hindi etinin protein, demir ve çinko gibi önemli besin öğelerini içerdiğini belirten Dilara Koçak, içeriğindeki demir ve çinko minerallerinin biyoyararlılığını arttırmak için C vitamini kaynağı olan yeşil yapraklı sebzelerden zengin(domates, brokoli, maydanoz,dereotu...) limonlu bir salatayla birlikte tüketilmesinin faydalı olacağını söyledi.
Dilara Koçak, “Ayrıca fırında veya ızgara sebzeyle proteinin yanı sıra lif içeriği de yüksek bir öğün sağlamış olursunuz. Hindi eti protein açısında zengin olmasının yanı sıra, doymuş yağ ve kolesterol içeriği de diğer et çeşitlerine göre oldukça düşüktür. Potasyum, çinko, kolin, selenyum ve bazı B grubu vitaminlerini de içerir. Potasyum ve çinko içeriği ile bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunuyor. Folik asit bakımından zengin olması sebebi ile hamileler için de uygun bir seçenektir. İçeriğindeki selenyum sebebi ile kolerektal, akciğer, mide gibi çeşitli kanserler üzerinde olumlu etkilerinin yanında tiroid hormon metabolizması açısından önemli bir kaynaktır. Hindi eti tüketimi duygusal durumu da etkiliyor, içeriğindeki triptofan aminoasiti vücuttaki sağlıklı serotonin seviyelerinin desteklerken; kolin içeriği ise duygu durumuna katkı sağlanmasına yardımcı oluyor. Ayrıca koyu renkli hindi etinin, beyaz hindi etine kıyasla vitamin ve mineral içeriği daha fazla olduğunu da söyleyebiliriz” şeklinde konuştu. Koçak sözlerine şu şekilde devam etti: “Son yıllarda proteinin tüketimini destekleyen diyetlerin artmasıyla aslında gün içinde almamız gereken protein sınırını da oldukça aştığımızı söyleyebilirim. Proteinin sınırının aşılmasının bedenimize olan etkilerinin yanı sıra doğayı da olumsuz etkilediğinin altını çizmek gerekiyor. Yüksek proteinli beslenme şekli idrarla kalsiyum atımını artırarak kemik erimesi (osteoporoz) gelişimini tetiklemektedir. Gün içinde alınması gereken proteini kilogram başına 0.8-1 gram olarak hesaplayabilirsiniz. Yani ortalama 70 kilo ağırlığındaki bir bireyin günde 56-70 gram proteine ihtiyacı var. Protein kaynağı besinler konusunda bitkisel ve hayvansal kaynaklı besinlere beslenmemizde dengeli olarak yer vermeliyiz. Hindi eti de haftada 1-2 kez düşük yağ ve yüksek protein içeriğiyle tüketilebilir. Özellikle protein içeriği sayesinde spor yapan bireyler için kas kütlesinin desteklenmesinde, kilo vermek isteyen bireyler için de uzun süre tokluk hissi sağlanmasında etkilidir.”