Metro Türkiye, 10 ülkeye Coğrafi İşaret Tescilli, Aday ve Yerel Ürünleri ihracatı gerçekleştirdi

Metro Türkiye 2017-2018 sezonunda Coğrafi İşaret Tescilli, Aday ve Yerel Ürünleri aralarında Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldovya, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın da bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon Euro değerinde ihracat gerçekleştirdi.

Türk Mutfağı’nın değerlerine sahip çıkmak hedefiyle yola çıkan ve attığı her adımda Türk mutfak kültürünü korumak, yaygınlaştırmak ve geliştirmek misyonuyla hareket eden Metro Türkiye, Restoran Haftası’nda üstlendiği gastronomi partneri rolüyle yerel değerlere bir kez daha sahip çıkıyor. Bu kapsamda Metro, Türkiye’nin önde gelen restoranlarından temsilci ve şeflerin katılımıyla Gastronometro’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda yatırımlarını sürdürdüğü 4 odak noktasının ürün, üreticiler, tedarik zinciri ve HORECA sektörü olduğunu açıklayan Metro, HORECA sektör araştırmasının dikkat çekici sonuçlarını açıkladı.

Araştırma ile ilgili sonuçları paylaşan Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, “HORECA sektörüne ışık tutmak için gerçekleştirdiğimiz araştırma sonuçları 2018’in hem turizm bölgeleri hem de şehir otelleri için olumlu bir yıl olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yüzde 61’i sezonun “çok iyi” veya “iyi” olduğunu belirtti. Müşterilerin yüzde 52’si menü fiyatlarını artırdığını söylerken, yüzde 24’ü ise kısa süre içerisinde artırabileceğini söylüyor. Müşterilerin yüzde 17’si herhangi bir fiyat artışı yapmayacağını belirtirken, yüzde 7’lik bir kesim yeni yıldan sonra planlama yapacağını aktarıyor. Katılımcıların yüzde 75’i henüz menülerinde değişiklik yapmadığını söylerken, değişiklik yapan katılımcılar ise çoğunlukla kahvaltı menüsünü değiştirdiğini belirtti. Katılımcıların yüzde 52’si ise tüketici davranışlarında değişiklikler gözlemlediklerini söyledi. Tüketici davranışlarında değişiklik gördüğünü belirten işletmeler, kırmızı et siparişlerinden, beyaz et siparişlerine bir geçiş olduğunu ayrıca müşterilerin porsiyon yerine dürüm gibi daha uygun fiyatlı seçenekler aradığını belirtti” dedi.

HORECA sektörünün yanında

Konuşmasını HORECA sektörüne yapılan yatırımlarıyla ilgili sürdüren Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai, “Bu sene 9.’su düzenlenen Restoran Haftası’nda 54 değerli restoran ve 108 lokasyonda tüketiciyle buluşacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Restoran Haftası ilk defa Türk Mutfağı temasıyla gerçekleştiriliyor ve bu etkinliğe gastronomi partneri olarak destek vermek bizi onurlandırıyor. HORECA sektörünün işlerine katkı sağlamak amacıyla, Restoran Haftası’nda rekabetçi fiyatlar ve iletişim desteği sunarak hem müşterilerimiz hem de tüketicilerimiz açısından yeme içme sektörünün daha da ileriye taşınması için çalışıyoruz. Yeme içme sektörünün ekonomiye katkılarının yadsınamayacağı bu dönemde, tüm Türkiye’de HORECA sektörünün yanında olmaktan gurur duyuyoruz. Bu yıl ayrıca, işletme sahiplerinin tanıtımına destek olarak işlerini geliştirmelerine yardımcı olduğumuz Kendi İşim Günü’nü her yıl olduğu gibi bu yıl da Ekim’in ikinci Salı günü gerçekleştirdik. Kendi İşim Günü’nde kendini işine adayan, Metro müşterisi olsun ya da olmasın tüm işletme sahiplerine destek olmayı amaçlıyoruz ve bir bununla ilgili bir farkındalık hareketi başlattık. Bu yıl Kendi İşim Günü’nü gerçekleştirdiğimiz 9 Ekim Salı günü işletmeler 35 binin üzerinde kampanya oluşturdu bu ve kampanyaları Metro aracılığıyla binlerce insana ulaştırdı” şeklinde konuştu.

Coğrafi İşaret Tescilli, Aday ve Yerel Ürünler 10 ülkeye ihraç ediliyor

Konuşmasında Coğrafi İşaretli Ürün Projesi’yle Türkiye ekonomisine yerli ürünlerle sağlanan katkıdan bahseden Minialai, “Metro Türkiye olarak, aralarında yurtdışına ihraç ettiğimiz ürünlerin de bulunduğu Coğrafi İşaretli Ürün projemizle hem yerel tohumun korunmasına hem yerel üreticinin kalkınmaya destek oluyoruz. Türkiye ekolojik yapısıyla yerel ürünler konusunda büyük bir potansiyele sahip, tüm Avrupa’da toplam 3.300 coğrafi işaretli ürün bulunurken sadece Türkiye’de 3.000 potansiyel ürün bulunması büyük bir zenginlik. Biz de bu potansiyeli yerli ekonomiye kazandırmak için var gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda 2017-2018 sezonu için güncel olarak Coğrafi İşaret Tescilli, Aday ve Yerel Ürünlerden Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan, Romanya, Hırvatistan, Moldovya, Bulgaristan, Almanya ve Avusturya’nın aralarında bulunduğu 10 ülkeye 6 milyon Euro ihracat gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı. Coğrafi İşaretli ürünlerin yalnızca meyve ve sebzeyle sınırlı kalmadığı, etin de bu proje kapsamında koruma altına alınması için çalışmalar yapıldığını söyleyen Minialai, “Popülasyonu günden güne azalan, yalnızca 6.000 tane kalan Kırklareli Kıvırcık Kuzu’nun marka olarak tescillenmesi ve neslinin korunması için İstanbul Üniversitesi ve Kırklareli yerel yönetimiyle iş birliği içinde çalışıyoruz. Bu tescil ile ticari motivasyonu sağlayarak bu işin sürdürülebilir hale gelmesini, insanların alın terinin karşılığını almalarını ve Türkiye’nin yerel değerlerini herkesle buluşturmayı amaçlıyoruz. Böylece, Kırklareli Kıvırcık Kuzu’ları yetiştirenler, yaptıkları işten maddi kazanç sağladığında göç etmeyecek ve tekrar üreterek bu değerimizi korumuş olacak. Ayvalık Ticaret Odası koordinatörlüğünde bir konsorsiyum oluşturularak Dünya’da önemli bir yeri olan Ayvalık Zeytinyağı’nın dünya arenasında olması için Avrupa Birliği’nde tescillenmesiyle ilgili çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. Kapıdağ Mor Soğanı ile ilgili de Erdek Ticaret Odası ve Bereketli Eller Kadın Kooperatifi ile birlikte adımlar atarak Coğrafi İşaret Tescili almasının önünü açtık. Bu projelerimizle yöre halkının ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek oluyoruz” şeklinde konuştu.