Ramazanda alışverişi online yapıyoruz

Ramazanın bereketi online alışverişe de yansıyor. Ramazan ayının getirdiği yoğunluk nedeniyle tüketiciler zaman ve enerji açısından avantaj sağlayan online alışverişe yöneliyor.

Ramazanın bereketi online alışverişe de yansıyor. Ramazan ayının getirdiği yoğunluk nedeniyle tüketiciler zaman ve enerji açısından avantaj sağlayan online alışverişe yöneliyor. Bu dönemde temel gıda ürünlerinde yüzde 40’a ulaşan oranlarda artış yaşanırken toplamda ise yüzde 25 oranlarında ciroda yükseliş gerçekleşiyor. Ramazan döneminde tüketicilerin sahur nedeniyle geceleri daha uzun süre uyanık kalması ve özel sahur kampanyaları sayesinde diğer aylara kıyasla 22.00-06.00 saatleri arasında satışlarda önemli artışlar yaşanıyor.


Özlem As

Tüketici, getirdiği avantajlar nedeniyle Ramazan ayında online alışverişe yöneliyor. Gıda ürünleri ve market alışverişi kategorisinde diğer aylara göre önemli oranda satışlarda artış yaşanıyor. Ramazan, gıdanın yanı sıra giyim ve bilet ve turizm sitelerinin yüzünü güldürüyor; satışlarda büyük artış göze çarpıyor.

E ticaret siteleri; gittigidiyor, n11 ve Avantajix ile Ramazan’da online alışverişi konuştuk.

GittiGidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin, Ramazan döneminde süpermarket kategorisinde Ramazan kolileri, çay, kahve ve kuruyemişin en fazla satılan ürünler olarak öne çıktığını söyledi. 2017’de kahve ve kuruyemişte en yüksek satışlara Ramazan döneminde ulaştıklarını kaydeden Elçin, “Geçen yılki verilere baktığımızda, kuruyemişte yüzde 30 ve kahvede yüzde 27 oranında ciro büyümesinin gerçekleştiğini görüyoruz” diye konuştu.

Ramazan döneminde gıda ürünlerinin satışında yüzde 25 artış yaşandığını kaydeden Elçin, “Ramazan döneminde; içinde pirinç, bulgur, mercimek, nohut, makarna, sıvı yağ, reçel, salça, hurma, hazır çorba, toz şeker ve zeytinin bulunduğu Ramazan kolileriyle çay ve kahve en çok talep gören ürünler oluyor.
Geçen seneki satışlara baktığımızda, Ramazan döneminde gıda ürünlerinin satışında yüzde 25 artış yaşandığını söyleyebiliriz. Süpermarket kategorisine bütün olarak bakacak olursak, bu kategorinin yine aynı dönemde yüzde 20 büyüdüğünü görüyoruz” dedi.

Sahur vakti satışlarda artış yaşandığını dile getiren Elçin, bu saatler arasında gıda kategorisinde gerçekleşen satışların, günlük ortalamanın 1.5 katına çıktığını söyledi. Elçin, “Ramazan döneminde tüketiciler sahur nedeniyle geceleri daha uzun süre uyanık kalıyor. Dolayısıyla diğer aylara kıyasla Ramazanda 22.00-06.00 saatleri arasında özel sahur kampanyalarımızın da etkisiyle satışlarda belirgin artışlar görüyoruz. 22.00-01.00 saatleri arasında ise satış artışı en üst düzeye çıkıyor. Öyle ki, bu saatler arasında gıda kategorisinde gerçekleşen satışlar, günlük ortalamanın 1.5 katına çıkıyor. Geçtiğimiz yıllarda pazartesiden perşembeye 22.00- 06.00 saatleri arasında Ramazana özel sahur kampanyaları düzenledik ve bu kampanyalar tüketiciler tarafından son derece ilgiyle karşılandı. Bu sene de Ramazana özel kampanyalar düzenleyerek kullanıcılarımıza gıda ürünlerinde yüzde 25’e varan indirimler sunacağız. Ayrıca Ramazana özel farklı ebatlarda ve farklı gıda ürünleriyle hazırladığımız Ramazan kolilerini de kullanıcılarımızla buluşturacağız” diye konuştu.

Bakliyat ve unlu mamuller önde

n11.com Satış Genel Müdür Yardımcısı Örpen Koçak, Ramazan döneminde online alışverişte en çok ivmenin yüzde 42 ile bakliyatta ve yüzde 41 ile unlu mamullerde gerçekleştiğini söyledi. Süpermarket kategorisinde ise yüzde 20 artış gerçekleştiğini dile getiren Koçak, “Ramazan, online gıda alışverişlerinde artış gözlemlediğimiz bir dönem. Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesi de oruç tutan tüketicilerin alışverişlerine kolaylık ve hız katacak online alışverişteki ivmeyi hızlandırıyor. Hızlı ve pratik bir şekilde yapılabilen online gıda alışverişi, Ramazan döneminde mesai bitimi ile iftar arasında yaşanan market yoğunluğundan kurtarıyor. Ayrıca n11.com’un açık pazar iş modeli sayesinde erişilen ürün çeşitliliği ve uygun fiyat avantajı da tüketicinin en büyük tercih sebeplerinden biri oluyor” diye konuştu.
Yıl boyunca en çok siparişi alınan Marmara, İç Anadolu ve Ege bölgelerinin Ramazan ayında da ilk üçte yer aldığını belirten Koçak, il bazında ise Manisa, Eskişehir, Aydın ve Trabzon’da sipariş artışı gözlemlediklerini söyledi.
Ramazan ayında saklama poşetleri ve kapları, yemek takımları, Türk kahvesi ve kahve çeşitleri, baharatlar, kuruyemiş, zeytinyağı ve kolonya satışlarında artış gözlemlediklerini belirten Koçak, şunları söyledi: “Ramazan alışverişini kolay ve hesaplı hale getiren, aynı zamanda yardım olarak da satın alınabilen Ramazan kumanyaları markaların tercihi oluyor diyebiliriz. Fiyat artışı yaşanmıyor, ürünlerin bir arada olduğu, adetli satış politikası izleniyor. Ramazan kumanyalarıyla markalar hem tüketiciye fiyat avantajı hem de tek koli içinde birden fazla ihtiyaca hizmet ederek müşteri memnuniyeti sağlıyor.”

Ramazan ayı boyunca satışlar yüzde 15-20 oranında artar

Ramazan ayında genelde önceki aylara kıyasla ay yaklaşırken yüzde 10-15, ay boyunca ise yüzde 15-20 düzeyinde artışlarla karşılaşılaşıldığını belirten Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, bu yıl da beklentilerin bu yönde olduğunu söyledi.
Kayral, “Firmalar, dönemsel potansiyeli mutlaka değerlendirecekler ve Ramazan ayına özel kampanyalarla başlayacaklar. Bu da tüm sektörlerde satışlara doğrudan yansıyacaktır. Ramazan denildiğinde ilk akla gelen tabii ki iftar sofraları. Bu dönem boyunca gıda satışlarında ve iftar yemeği paketlerinde doğal bir artış olmakta. Ayrıca Ramazan ayı sıcak geçtiği takdirde oruç tutanlar dışarı çıkmak yerine pek çok ihtiyacını internete kaydırıyor ve mesela kitap, elektronik, giyim-kuşam ve seyahat rezervasyonlarında mutlaka artış oluyor Ancak asıl yükseliş bayram tatili sebebiyle oluyor. Tatilin uzun olması ve hafta sonuyla birleşmesi, sıcak havalara denk gelmesi, bilet ve turizm sitelerinin yüzünü güldürüyor; satışları bir önceki aydan itibaren yükselmeye başlıyor. Moda kategorisinde büyük artış göze çarpıyor. Hazır giyim firmalarının kampanyalarıyla birlikte tatilden önce gardroplar yenileniyor ve sezon alışverişlerinin çoğu fırsattan istifade tamamlanıyor” diye konuştu.
Gıda fiyatları artışından perakendeyle birlikte online mecraların da etkilendiğini belirten Kayral, fakat online sayesinde karşılaştırma siteleri aracılığıyla her şeyin en ucuzuna bir tıkla ulaşmanın mümkün olduğunu söyledi. Kayral sözlerine şöyle devam etti: “Perakende dünyasında yaşananlar doğal olarak online piyasaya da yansır. Ramazan’da gıda fiyatlarının arttığı bir gerçek. Online fiyatlar da bu artıştan etkileniyor. Ancak, online alışverişin birçok avantajı var. Öncelikle karşılaştırma siteleri aracılığıyla her şeyin en ucuzuna bir tıkla ulaşmak mümkün. Ayrıca, fırsat sitelerinin en sevdiği ay Ramazan’dır. Çünkü yıllık cirolarının önemli bir bölümü iftar yemeklerinden ve bayram tatili rezervasyonlarından gelmekte. Fırsat sitelerinin sunduğu imkanlarla uygun fiyata iftar yapmak mümkün. Erken rezervasyonu kaçıranlar da bu dönemde düzenlenen kampanyalarla erken rezervasyonu aratmayacak fiyatlarla tatil yapabilmekteler” dedi.
Ramazanda bazı firmaların “sahurda alışveriş” temasını işlemelerinden kaynaklı normal dönemlerde alışverişin çok az olduğu 24:00-04:00 saatleri arasında da alışveriş yapıldığını dile getiren Kayral, hatta kampanyaların cazibesine paralel olarak bu saatlerdeki alışverişin bazen günün diğer saatlerindeki oranların bile üstüne çıkabildiğini sözlerine ekledi.