“Sağlıklı bir dünya hedefliyoruz”

Dünyada girişimcilere en fazla kaynak sağlayan ilk üç girişimcilik yarışması arasında yer alan ve İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi tarafından düzenlenen Big Bang Startup Challenge, bu yıl da birbirinden iddialı girişimleri yatırımcılarla ve kurumsal şirketlerle buluşturuyor.

İTÜ ARI Teknokent bünyesinde bulunan ve Türkiye’de girişimciliğin yaygınlaşmasına önemli katkılar sağlayarak, başarılı girişimcileri yatırımcılar ve kurumsal şirketlerle bir araya getiren İTÜ Çekirdek, Türkiye’nin hatta dünyanın geleceğine etki edecek girişimlere destek olmaya devam ediyor. Bu girişimlerden biri olan ve bu yıl oldukça dikkat çeken Nanomik, geliştirdiği doğal gıda koruyucu ile Türkiye’nin özellikle ihracat sürecinde yaşadığı sıkıntılara çare olmayı; meyve ve sebzenin yanı sıra kuruyemişte daha tüketiciye ulaşmadan ortaya çıkan yüzde 25’lik kaybın da önüne geçmeyi hedefliyor.

Şu anda doktora eğitimine devam eden ve şirketin kurucularından olan Buse Berber Örçen, “Teknoloji çok hızlı gelişiyor, her geçen gün yeni bir teknoloji haberi okuyoruz ancak hala hiçbir teknoloji gıdalarda küflenme probleminin önüne geçemiyor. Küf ve küf kaynaklı problemlerin önüne geçmek için kullanılan sentetik koruyucular ise hem doğaya hem de insan sağlığına ciddi zararlar veriyor. Etkili bir çözüm bulunamaması sebebiyle her sene üretilen taze meyve ve sebzenin yüzde 25’i küflenme veya ticari limitler sebebiyle israf oluyor. Nanomik, bu israfı engelleyebilecek, meyve sebze ve kuruyemişlerin bozulmadan ilk günkü tazeliğinde kalabilmesi için %100 doğal koruyucular geliştiriyor. Üretim aşamasında, marketlerde ve hatta evlerimizde bile kullanılabilecek doğal koruyucumuzun, global bir problem haline gelen gıda israfına çözüm olacağını düşünüyoruz. Özetle, daha doğal, kimyasal içermeyen gıdalar ve daha sağlıklı bir dünya hedefliyoruz” dedi.

 Nanomik’in geliştirdiği doğal koruyucular, taze meyve ve sebzenin dalından alındıktan sonra meyve-sebze işleme tesislerinde yıkanmasıyla başladığı noktadan evlerde tüketimine kadar koruyarak, bu yükü gıda firmaları adına ortadan kaldırabiliyor. Bu ürün ile, Türkiye’de taze meyve ve sebze endüstrisinde daha tüketiciye ulaşmadan ortaya çıkan yüzde 25’lik kaybın önüne geçmesi hedefleniyor.