Sağlıklı yaşam için; su

Günlük ne kadar su içmeliyiz? Sağlık açısından suyun önemi nedir gibi soruların cevaplarını Uzman Diyetisyen Bahar Aktan'dan aldık.


Yaşamımızı devam ettitmek için suya ihtiyaç duyuyoruz. Peki suyun vücudumuz açısından önemi nedir? Günlük ne kadar su içmeliyiz? Sağlık açısından suyun önemi nedir gibi soruların cevaplarını Uzman Diyetisyen Bahar Aktan'dan aldık.
Sağlıklı yaşam ve vücudumuz için gerekli miktarda suyu mutlaka tüketmeliyiz. Vücudun bir çok hayati fonksiyonunu yerine getirmesinde suyun önemi büyük.
Suyun, metabolizmadaki tüm yaşamsal faaliyetlerin gerçekleşmesi için gerekli olduğunu ifade eden Uzman Diyetisyen Bahar Aktan, suyun yetersiz olduğu bir ortamda hiçbir yaşamsal reaksiyon gerçekleşemediğini belirtti. Nefes alma, kalp atımı, kanın damarlarda dolaşımı gibi temel mekanizmaların suya ihtiyaç duyduğunu aktaran Aktan, insan vücudunun temel yapıtaşı olan hücrenin büyük çoğunluğunun sudan oluştuğunu ve hücre içerisinde gerçekleşen reaksiyonların su sayesinde gerçekleştiğini dile getirdi. Yeterli su tüketimi olmayan kişilerin hızla yaşlanma sürecine girdiğini aktaran Aktan, su tüketiminin yetersiz olduğu kişlerde hücre içerisindeki yaşamsal reaksiyonların olması gerektiği gibi gerçekleşemediğinin altını çizdi. Bahar Aktan su tüketimini yeterli miktarda gerçekleştiren kişilerin daha sağlıklı olduğunu ve göründüğünü söyledi.

Günlük ortalama ne kadar su tüketilmeli?

Sağlıklı bir yetişkinin günde en az 2-2,5 litre su tüketmesi gerekiyor. Bu hesabı yaparken tüketilen çay, kahve, soda gibi su dışı sıvıların bu miktara dahil edilmemesi gerektiğini söyleyen Aktan, hamilelik, emzirme ya da aktif spor yapma durumlarında günlük tüketilen su miktarının arttırılması gerektiğinin altını çizdi.
Diyet yaparken başarılı sonuçlar almak için de su tüketim miktarının yeterli olması gerektiğinden bahseden Aktan, “Yağ yakım reaksiyonu suya bağımlı bir reaksiyondur, bu sebeple su tüketimi az olan kişilerin diyet süreçleri başarılı geçmez. Yağ yakımına ek olarak vücut sıvı dengesi de zayıflama sürecinde önemlidir. Az su tüketen kişilerin fazla ödemli oldukları gözlemlenir. Az su tüketimine bağlı olarak sık sık ödemlenen bireyler diyet sürecinde tartıda kilo artışları ile karşılaşabilir. Diyet süresinde, her zaman tüketilen su miktarının biraz üzerinde (0,5-1litre) tüketim ile daha da başarılı sonuçlar elde edilebilir” diye konuştu.