Sürdürülebilirlik ile gelen büyüme

Sürdürülebilir tarım projelerinin gelişimi için tüm dünyada çiftçilere destek veren Barilla, 2016’da sürdürülebilir buğday alımını yüzde 30 arttırdı. Grup, 2010'dan bu yana yürüttüğü çalışmalar neticesinde nihai üründe ton başına karbon salımını yüzde 28, su tüketimini ise yüzde 21 oranında azalttı.

Barilla, 2016 yılı iş ve sürdürülebilirlik sonuçlarını açıkladı. Çalışmalarını "Sizin için iyi, Gezegen için iyi" misyonu ile sürdüren Barilla, zor bir yıl olmasına rağmen 2016’da bir önceki yıla kıyasla tüm dünyada yüzde 2 büyüme yakaladığını duyurdu. Sürdürülebilir tarım projelerinin gelişimi için tüm dünyada çiftçilere destek veren Barilla, 2016’da sürdürülebilir buğday alımını yüzde 30 arttırdı. Grup, 2010'dan bu yana yürüttüğü çalışmalar neticesinde nihai üründe ton başına karbon salımını yüzde 28, su tüketimini ise yüzde 21 oranında azalttı.

Benimsenen “Sizin için iyi, Gezegen için iyi” misyonu ile “geleceğimizi inşa etmeye çalışıyoruz” diyen Barilla Grup Yönetim Kurulu Başkanı Guido Barilla, “Bu hedefimize ulaşmak için geleceğimizi koruyacak yararlı ürünler ve süreçler ekseninde, yeni bir yaşam kültürünü yaygınlaştırmak zorundayız. Barilla gelişim modelinin hedefinde, insanlara Akdeniz yaşam tarzından ilham alan sağlıklı ve keyifli ürünler sunarak, tercih edilen marka olmak bulunuyor” açıklamasını yaptı.
Barilla'nın sürdürülebilirlik konusundaki çalışmaları büyümeyi de beraberinde getirdi. 2015 yılına oranla yüzde 2’lik bir büyüme elde eden Barilla, 2016 yılında en fazla büyümeyi Avrupa bölgesinde yakaladı. Satış hacminde yüzde 4, ciroda ise yüzde 3 büyümeye imza atan şirket, yakaladığı büyümenin büyük bir bölümünü ise makarna ve sos kategorisinde elde etti.
İtalya’da Voiello markasıyla büyüme kaydeden Barilla, tam buğday, glutensiz, çok tahıllı ürünler ile Mulino Verde ve Wasa markalı ürünlerde gerçekleştirdiği yeni ürün lansmanlarıyla çift haneli büyüme kaydetti. ABD pazarında ise geleneksel ürünlerin yanı sıra inovatif makarnalarıyla da faaliyetlerine devam eden Barilla, bölgedeki pazar payını yüzde 31,4’e çıkardı.
Makarnada dünya liderliğini sürdüren Barilla, sos pazarında da Avrupa pazarında liderliği göğüsledi. Unlu mamullerde İtalya’da lider olan şirket, 2016’da İskandinavya ve Orta Avrupa’da gevrek ekmekte liderliğini devam ettirdi. Gezegenin ve toplumun esenliğine katma değer sunabilmek için önemli çalışmalara imza atan Barilla, dünyanın en itibarlı 100 şirketini listeleyen İtibar Endeksi’nde 23'üncü sıraya, gıda şirketleri arasında ise 2'nci sıraya yerleşti.

Palm yağını kullanmayı bıraktı

Son 7 yılda 360 ürününün besin profilini iyileştiren Barilla, 2016 yılında unlu mamul kategorisinde bulunan 150 farklı ürünün tariflerini yenileyerek palm yağını kullanmayı bıraktı ve yerine, doymuş yağ oranı daha düşük ayçiçek yağını kullanmaya başladı.
Üretimde kullandığı elektrik enerjisinin yüzde 52’sini yenilenebilir kaynaklardan elde eden Barilla, 2016 yılında 40 milyon Euro’luk ek Ar-Ge yatırımıyla tüm ürünlerinin besin profilini geliştirmeye yönelik çalışmalarına hız verdi. Çörek, ekmek, makarna, bisküvi ve gevrek kategorisinde 17 yeni tam tahıllı ürünü tüketicileriyle buluşturan grup, glutensiz ve protein destekli ürün kategorisinde ise ekmek, sos, un ve makarna ürün grubuna 11 yeni ürün ekledi. 2016 yılında sürdürülebilir durum buğdayı alımını bir önceki yıla göre yüzde 30 artıran Barilla Grubu, bin 500 çiftlikten 190 bin ton durum buğdayı satın alımı yaptı. Şirket, 2017 yılında bu rakamı 250 bin tona ulaştırmayı hedeflediklerini açıkladı.