Tatlı gıdalar sanayii ISM 2019'da bir araya geldi

ISM 2019 Tatlı Maddeler ve atıştırmalıklar fuarına yüzde 87'si Almanya dışından olmak üzere 76 ülkeden 1661 firma katıldı ve yüzde 70'i Almanya dışından 140 ülkeden 38 bin ticari ziyaretçi gezdi.


Ayşe Dinçer

ISM 2019 Uluslararası Tatlı Maddeler Fuarı 27-30 Ocak 2019 tarihleri arasında Almanya’nın Köln kentinde düzenlendi. Dokuz hole yayılan alanda yer alan fuarda 76 ülkeden bin 661 firma ürünlerini sergiledi. ISM her yıl olduğu gibi bu yıl da şekerleme, çikolata bisküvi ve atıştırmalık sanayi için yeni eğilimler, perspektifler ve iş ilişkileri açısından birçok aktiviteye ev sahipliği yaptı.  Yalnız ihtisas ziyaretçilerine açık olan ISM’de, çikolatalı ürünler, şekerler, tatlılar ve kurabiyeler, bisküviler, unlu mamuller, krakerler, dondurmalar ve hazır hamurlar gibi ürünlerin tüm çeşitleri satışa hazır olarak ambalajlanmış şekilde sergileniyor. ISM 2019 Tatlı Maddeler ve atıştırmalıklar fuarına yüzde 87'si Almanya dışından olmak üzere 76 ülkeden 1661 firma katıldı ve yüzde 70'i Almanya dışından 140 ülkeden 38 bin ticari ziyaretçi gezdi. Fuara katılan firmaların 210'u Almanya'dan 1451'i Almanya dışından gelerek ürünlerini tanıttı. Geçen yıl ISM 2018’e yüzde 86’sı Almanya dışından olmak üzere 73 ülkeden katılan bin 656 firma ürünlerini yüzde 68’i Almanya dışından olmak üzere 144 ülkeden gelen 37 bin 500 ihtisas ziyaretçisine tanıtma fırsatı bulmuştu.
ISM ile eş zamanlı olarak ProSweets Cologne, Uluslararası Tatlı Gıdalar Yan Sanayii İhtisas Fuarı düzenlendi. ISM'de olduğu gibi ProSweets Fuarında da atıştırmalık ürünler ön planda yer alırken fuarda ürünlerini sergileyen firmaların arasında yüzde 42'si meyve ve sebze ile diğer atıştırmalıklar için üretim ve ambalaj çözümleri sunarken; çikolata, şekerleme ve atıştırmalık ürünler için hammaddeler, ambalaj malzemeleri, ambalaj makineleri, robotlar ve konu ile ilgili alet ve ekipman firmaları ürünlerini sergiledi. Ayrıca 10. holde yer alan bu yılın Ambalaj Özel etkinliğinin teması "Tasarım ve işlevsellik" oldu.

Fuar alanı genişledi

Bu yıl fuara 8 bin 500 metrekarelik bir alan daha eklendi ve firmalar toplam 120 bin metrekare üzerinde ürünlerini sergiledi. Bu büyüme çerçevesinde fuara ilk kez katılanlara ve grup organizatörlerine özel yer ayarlanırken, Plaza görünümünde yeni bir hol de eklendi. Katılımcılar arasında Rusya’dan United Confectioners, Meksika’dan Barcel and Canel, Belçika’lı Baronie, İsviçre’den Ricola ve Lambertz, Griesson - de Beukelaer, Almanya’dan Krüger ve Katjes yeni ürünleri ile ziyaretçilerin ilgisini çekti. Hollanda ve İskandinavya’nın bir numaralı tatlı maddeler üreticisi olan ve üretim grupları arasında nuga’dan meyve şekerlemelerine, tofi ve sakızlara uzanan bir yelpazede ürünü bulunan Cloetta Holland BV, bu yıl yine ISM’de ürünlerini tanıttı. Ayrıca Kore’den pazar liderleri Crown Confectionery Co., Ltd. ve Haitai Confectionery and Foods Co., Ltd. de ürünlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Japonya’dan Jalux Inc. ISM’ye Yeni Gelen’lerden. 150 metrekarelik standında krem bonbon, patlamış pirinç ve mısır, patates ve pirinç atıştırmalıklarından oluşan ürün portföyünü sergiledi. Ukrayna’dan Roshen Confectionery Corporation ise ISM 2018’deki 40 metrekare olan standını 103 metrekareye çıkartarak geniş yelpazedeki ürünlerini ziyaretçilere tanıttı. ISM 2019’da Kanada ve Amerika pavyonları daha geniş katılımlı oldu. Şekerleme ve özellikle nane şekeri uzmanı Big Sky Brands Inc. ve unlu mamullerde kalite deyince öne çıkan Give & Go Prepared Foods Corp da fuarda yerini aldı. Yirmi büyük uluslararası gıda toptancısından 18'i fuarda yer alırken birçok e-ticaret firması da temsil edildi. Bunlar arasında Aeon, Ahold, Amazon, Aldi, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, E. Leclerc, El Corte Inglés, ITM, Kaufhof, Kaufland, Kroger, Metro, Migros, REWE, Target, Tesco, TJX, Walgreens, Walmart ve Whole Foods gibi büyük alıcılar fuarı ziyaret etti.
Ziyaretçiler arasında Doğu Avrupa, Baltık ülkeleri, Güney Avrupa ve Kuzey Amarika'dan profesyonellerde artış olduğu gözlendi.

Türk Katılımı

Türkiye fuara İstanbul İhracatçı  Birlikleri şemsiyesi altında milli katılım sağlarken 40 firma ürünlerini bu bölümde sergiledi. Ayrıca çeşitli hollerde 27 firma bireysel  olarak katıldı.
Ağırlıklı olarak çikolata ve şekerleme ürünleri sergilenirken, bisküvi ve unlu mamul üreticileri ile reçel, Gofret,  fındık, Antep fıstığı, cips ve atıştırmalıklar gibi ürün firmaları da müşterileri ile buluştu.

Fuarın aktiviteleri

Fuarda her yıl olduğu gibi bu yıl da bir çok etkinlik yer aldı. Her sene düzenlenen bölümlerin yanı sıra Trend Court@ISM ve Sweet Kitchen@ISM ile New Snacks ve Trend Sweets bölümü yeni birimler olarak ziyaretçilerin beğenisini kazandı. Fuarda 6 ana aktivite yapıldı.

New Product Showcase - Yeni Ürün Vitrini

Bu yıl bireye özel üretimler ilgi çekti. Tüketicinin artan oranlarda talebi olan sağlıklı, sürdürülebilir diyet ürünleri hemen her firmanın gündemindeydi. Vejeteryan ve vegan ürünlerin yanı sıra glutensiz, laktozsuz, bitkisel bazlı protein ve doğal ingredientlerle üretilen sürdürülebilir hammadde kullanılan ürünler önemli eğilimler arasındaydı. Ayrıca şeker katkısız/şekeri azaltılmış veya yağ ve tuzu azaltılmış şekerleme ve atıştırmalıklar fuarda ilgi gördü.
Yeni ürün vitrini, 2018 yılında düzenlenen ISM Fuarından sonra piyasaya sunulan yeni ürünlerin sergilendiği bir bölüm. 28 ülkeden 103 katılımcı 135 tanıtım vitrininde 200 civarında ürün sergilendi. Her yıl olduğu gibi bu yıl da vitrinde sergilenen ürünlerin arasından 3 inovatif ürün ödül kazandı. İsviçre'den HPW firmasının yüzde yüz ananas ve mango meyvesi suyu ile yapılan şeker ilavesiz Fruit Roll-up, Alman Katjes Fassin GmbH & Co. KG'nin haşhaşlı Hemptastic Hemp Bar'ı ve yine İsviçre'den Roelli Roelli Confectionery firmasının Roelli Roelli Swiss Cannabis Gum ürünleri ödül kazandı. Ayrıca ISM Ambalaj Ödülü Almanya'dan Chocal Aluminiumverpackungen GmbH firmasının ambalaj kağıdı Chocal paper packaging'e verildi.

Trend Court@ISM-Eğilim Alanı

Trend Court@ISM, ISM'ye bu yıl eklendi. Bölüm; inovasyonların, güncel temaların ve gelecekteki gelişmelerin sergilendiği bir alan olarak düzenlendi. Dört bölümden oluşmuştu. Start Up Area-Start Up Bölgesi'nde son 5 yılda kurulmuş 17 firma geliştirdiği ürünler ve inovasyonlarla ilgili bilgi verdi. Sweet Trends-Tatlı Eğilimler alanında tatlı maddelerle ilgili olarak Market Insights firması 2019 için şekerleme ve atıştırmalık konusunda son gelişmeler ve eğilimler hakkında bilgi verdi. Ustaların Platformu Expert Stage bölümünde hergün ziyaretçilere yönelik son eğilimler ve sektördeki gelişmeler hakkında konuşmalar yer aldı, ziyaretçilerle konu ile ilgili bilgiler paylaşıldı. Sağlıklı atıştırmalıkların sunulduğu Food Court-Yeme-içme Alanında ziyaretçiler sağlıklı atıştırmalıkları tattı ve yeni Plaza’daki oturma gruplarında ufak molalar verdi. Yeni bölüm Trend Snacks-Atıştırmalık eğilimleri de Trend Court'da yer aldı.

Sweet Kitchen@ISM-Tatlı Mutfak

Sweet Kitchen@ISM'de ise tatlı maddeler sektörü kapsamında canlı atölyeler ve tadım seansları yapıldı. Ustalar; şekerleme,  lolipop, makaron gibi ürünleri ziyaretçilerin önünde hazırladı, canlı tanıtımlarla yeni kreasyonlar gösterildi.

Köln Kahve Forumu

ISM, 2015 yılından bu yana kahve, çay ve kakao konusunu fuar konsepti çerçevesine ekledi. Bu bağlamda Cologne Coffee Forum-Köln Kahve Forumu'nda birçok ürünün tadımı yapıldı workshoplar düzenlendi.  İlk kez 2015 yılında gündeme gelen kahve teması tüm hızıyla 2019'da da irdelendi. Kahvenin yanı sıra kakaolu içecekler ve çaylar da önemsenen diğer konular arasındaydı. Bu içecekler ISM’nin ana konusu olan tatlı maddeler ve çerezlere eşlik etmenin yanında fuarda sinerji yaratıyor. Kafe, şekerleme dükkanları, unlu ürün satıcıları, pastahaneler ve özellikle tatlı maddeler ve kahve ticareti ile ilgilenenler için bu bölümlerin artı değer kazandırdığı düşünülüyor. Kahve konseptleri gün geçtikçe yeniliklerle ve parlak fikirlerle gelişirken, pastane ve kafe gibi mekanlar seçilmiş kahve çeşitleri, farklı çay ve kakao içecekleri ile menülerini zenginleştiriyor.

New Snacks-Yeni Atıştırmalıklar

İlk kez 2015 yılında görücüye çıktı ve beğenildi. Bu yıl da segmentler ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Atıştırmalık  sektöründeki güncel gelişme ve eğilimler paylaşıldı.

Halal Infopoint- Helal Tanıtım

2017 yılında ilk kez ziyaretçilerle buluşan bölüm, Helal üretim yapan firmalar için bir tanıtım imkanı yaratıyor. Halal Infopoint, Helal Tanıtım standında bu yıl da çeşitli Helal ürünler ziyaretçilere sunuldu.

ISM Newcomer Area

Yeni Gelen Bölümü fuara ilk kez katılanların ürünlerini tanıttıkları özel bir bölüm olarak fuarda yer aldı.

ISM 2019 Ödülü

2014 yılından bu yana dünya tatlı maddeler sektörünün duayenlerine verilen ISM Award Ödülü bu yıl Lambertz Group'dan firma sahibi Prof. Dr. Hermann Bühlbecker'e verildi.

ProSweets Cologne

ProSweets Cologne-ProSweets Uluslararası Tatlı Gıdalar ve Atıştırmalıklar Yan Sanayi Fuarı da bir kez daha ISM ile pararalel olarak aynı tarihlerde 27-30 Ocak’ta düzenlendi. Böylece bu iki etkinlik sayesinde tatlı maddeler değer zinciri üretim ve satış olarak aynı yer ve tarihte dünya çapında etki sağladı.
2006 yılından bu yana düzenlenmekte olan ProSweets, Tatlı Maddeler Sanayii için Tedarik Fuarı, 2009 yılından beri ISM ile birlikte düzenlenmekteydi. 2017'den başlamak üzere ISM ile paralel her yıl düzenleniyor. Birbirini tamamlayan ve aynı hedef gruba hitap eden ISM ve ProSweets Fuarlarının geçmiş yıllarda büyük bir sinerji oluşturduğu görüldü. Bu nedenle tatlı maddeler ve çerez sanayiine malzeme, ekipman, makine ve hammadde gibi yan girdileri sağlayan firmaların ürün sergilediği fuarın her yıl paralel olarak organize edilmesi kararlaştırıldı. Fuarın en önemli ve ses getiren bölümleri 2019'da da yer aldı.

ISM Kısa Kısa
-49. Uluslararası ISM Tatlı Maddeler Fuarı 27-30 Ocak 2019 tarihleri arasında Almanya'nın Köln Kentinde KoelnMesse Fuar alanında düzenlendi.
- Fuara 76 ülkeden 1661 firma katıldı.
-Katılımcıların yüzde 87'si Almanya dışından gelirken geçen yıla oranla katımcıların sayısı arttı.
- Fuarı 140 ülkeden 38 bin ziyaretçi gezdi. Ziyaretçilerin yüzde 70'i Almanya dışından gelirken ziyaretçiler arasında Doğu Avrupa, Baltık ülkeleri, Güney Avrupa ve Kuzey Amarika'dan gelen profesyonellerde artış olduğu gözlendi.
- Türkiye fuara 67 firma ile katıldı.
-Milli katılım İstanbul İhracatçı Birlikleri(İİB) şemsiyesi altında gerçekleşti.

-40 firma ürünlerini Milli katılım standında sergiledi. Ayrıca çeşitli hollerde 27 firma bireysel  olarak katıldı.

-Türk firmaları ağırlıklı olarak çikolata ve şekerleme ürünleri sergilerken, bisküvi ve unlu mamul üreticileri ile reçel, Gofret,  fındık, Antep fıstığı, cips ve atıştırmalıklar gibi ürün imal edenler de müşterileri ile buluştu.

-28 ülkeden 103 katılımcı 135 tanıtım vitrininde 200 civarında ürün sergilendi.
-Cologne Coffee Forum-Köln Kahve Forumu'nda birçok ürünün tadımı yapıldı workshoplar düzenlendi
-Yeni gelen bölümünde ISM'ye daha önce katılmamamış firmalar ürünlerini sergiledi.
-ISM 2019 ödülünü Lambertz Group'dan firma sahibi Prof. Dr. Hermann Bühlbecker aldı.
- Trend Court@ISM-Eğilim Alanı ilk kez yer aldı. Alanda 4 bölüm sergi alanı düzenlendi.

- Sweet Kitchen@ISM-Tatlı Mutfak fuarda ilk kez yer aldı. Tatlı maddeler sektörü kapsamında canlı atölyeler ve tadım seansları yapıldı.

- Halal Infopoint, Helal Tanıtım standında çeşitli Helal ürünler ziyaretçilere sunuldu.


ProSweets Kısa Kısa

-Prosweets 27-30 Ocak tarihleri arasında Almanya'nın Köln Kentinde KoelnMesse Fuar alanında ISM fuarına paralel olarak düzenlendi.
-Yüzde 66'sı Almanya dışından, 34 ülkeden gelen 343 firma katıldı. Fuarı 100 ülkeden 21 bin profesyonel gezdi. Almanya dışından gelen katılımcı sayısında artış oldu. Almanya'dan 116 firma katılırken Almanya dışından 227 firma katıldı.
-Fuar 21 bin metrekare alan üzerinde yer aldı.
-Türkiye fuarda 23 firma ile temsil edildi.
-Paketleme Makineleri, Ambalaj Malzemeleri, Hammadde ve İngrediyenler gıda sanayii profesyonellerine tanıtıldı.
-Fuarda ürünlerini sergileyen firmaların arasında yüzde 42'si meyve ve sebze ile diğer atıştırmalıklar için üretim ve ambalaj çözümleri sundu.
-Çikolata, şekerleme ve atıştırmalık ürünler için hammaddeler, ambalaj malzemeleri, ambalaj makineleri, robotlar ve konu ile ilgili alet ve ekipman firmaları ürünlerini sergilendi.
-Speaker's Corner Konuşmacı Köşesinde sensörler, robotlar, ambalaj, inovasyon, sürdürülebilirlik gibi konularda konuşmacılar bilgi paylaşımında bulundular.
-Fuar çerçevesinde rehberli tanıtım gezileri yapıldı.
Bir sonraki ISM 2020 2-5 Şubat 2020 tarihleri arasında düzenlenecek ve ISM'nin 50. yılı kutlanacak. İSM ile paralel olarak Prosweets Fuarı da yer alacak.