Tavuk Dünyası hedef büyüttü

Türkiye genelinde 100’ün üzerinde şubesi bulunan Tavuk Dünyası, yeni yatırımlar ve franchise sistemi ile büyümeye devam etmeyi planlıyor.

2016 yılının ilk 3 çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre ciro bazında yüzde 50’nin üstünde büyüme gerçekleştiren Tavuk Dünyası önümüzdeki 3 yıl içinde 200 restoranı aşmayı hedefliyor.
Türkiye’de 100’den fazla şubesi bulunan Tavuk Dünyası, yeni hedefini açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre ciro bazında yüzde 50’nin üstünde büyüme gerçekleştiren Tavuk Dünyası önümüzdeki 3 yıl içinde 200 restoranı aşmayı hedefliyor. Ürünlerinin Uluslararası Lezzet ve Kalite Enstitüsü’nden ödüller aldığını belirten Tavuk Dünyası Yönetimi Kurulu Başkanı Ahmet Faralyalı, yaptıkları araştırmalara göre girdikleri AVM’lerde hızla ilk üç sıraya çıktıklarını ve marka olarak AVM’lere ciddi müşteri girişi sağladıklarını söyledi.

15 milyon kişiye ulaştı

2011 yılında Ar-Ge ve markalaşma sürecini tamamladıktan sonra 2012 yılı başında ilk şubesini İstanbul’da açan Tavuk Dünyası, 4,5 yıl içerisinde 3 ülkede, 106 lezzet noktası ile yılda 15 milyon kişiye ulaşıyor. Herkesin ödediğinin karşılığını tam aldığı bir dünyanın mümkün olabileceğine inandıklarını ve tüm konsepti buna uygun olarak geliştirdiklerini belirten Faralyalı, Tavuk Dünyası’nda ürünleri kendine özgü yenilikçi tariflerle hazırladıklarını, müşterilerin kendini değerli hissedeceği bir ortamda farklı lezzetleri uygun fiyat ile sunduklarını söyledi. Tavuk Dünyası’nın bu yaklaşımıyla Türkiye’de yeme – içme sektöründe kendisine yepyeni bir kulvar açmayı başardığını vurgulayan Faralyalı, “Menümüzün odağı tavuk olduğu için, elbette tavuk odaklı zincirler olsa da tüm Türk veya uluslararası restoran-fastfood markaları ile doğal bir rekabet halindeyiz. Ancak rakiplerimizden önemli farklarımız var. Bunlardan ilki sunduğumuz ürünler. Türk damak tadına uygun, derisiz ve kemiksiz tavuk, gizli reçetelerle hazırlanmış özel lezzetler, tam ve dengeli bir porsiyon sunuyoruz. Diğer farkımız ise müşterimize sunduğumuz ortam. Alakart bir hizmeti, güzel bir atmosferde, porselen tabak ve çelik çatal bıçakla veriyoruz. Üstelik tüm bunları uygun fiyatlarda sağlıyoruz. Biz fastfood gıda değiliz, bir restoran zinciriyiz” şeklinde konuştu.

“AVM’lerde ilk üçteyiz”

Türkiye’de yeme-içme sektöründe yoğun bir rekabet bulunduğunu ve global markaların oldukça etkin olduğunu ifade eden Faralyalı, Türkiye’de değişen tüketim alışkanlıkları ile birlikte dışarıda yeme içme alışkanlıklarının AVM’lere kaydığını söyledi. Yapılan araştırmalara göre Tavuk Dünyası markası ile girdikleri AVM’lerde hızla ilk üç sıraya çıktıklarını aktaran Faralyalı, marka olarak AVM’lere ciddi sayıda müşteri girişi sağladıklarını söyledi. Tavuk Dünyası bu konularda sektöre yeni bir bakış açısı kazandıran, önemli bir yerel oyuncu olmayı başardığını vurgulayan Tavuk Dünyası Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Faralyalı, “Tavuk Dünyası olarak, marka restoranlarımızla gözü, karnı ve ruhu doyururken, müşterinin cüzdanını da koruyan bir konsept yaratmayı başardık. Bu başarılı konsept ve performans ile Tavuk Dünyası, Türkiye genelinde en hızlı büyüyen restoran zincirlerinden bir tanesi haline geldi“ dedi.

Hem Türkiye’de hem de yurt dışında büyüme hedefleniyor

2016 yılı sonunda restoran sayısını 110’a, ciroyu ise 200 milyon TL seviyesinin üzerine taşımayı hedeflediklerini belirten Ahmet Faralyalı, “Kuruluşumuzdan itibaren ilk üç yılda yıllık 60 milyon TL seviyelerinde ciro yakalarken, son iki yılda bu rakamı yaklaşık 3 katına çıkardık. 2016 yılının sonunda yaklaşık 15 milyon müşteriye restoranlarımızda hizmet vermiş olmayı ve 200 milyon TL’lik ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Tavuk Dünyası’nın, “Gagawa” markasıyla yurt dışında da önemli pazarlarda başarılı olması ve önde gelen markalar arasında yer almasını da hayal ettiğini ifade eden Yönetim Kurulu Başkanı Faralyalı, kapsamlı bir plan çerçevesinde hareket etmek istediklerini ve stratejik pazarları iyi analiz ederek, güçlü adımlarla yurt dışında büyüme yolunda başarılı olmayı hedeflediklerini belirtti.