Teknoloji sanal, etki gerçek: Hologram

Günümüz teknolojisinin ulaştığı son nokta olan hologram teknolojisini perakende sektörüyle bütünleşik hale getiren sistem sayesinde pazarlamaya 3 boyutlu bir bakış açısı getirerek markalara müşteriyi etkileme imkânı veriyor.

Sanal gerçeklik kavramı gün geçtikçe hayatımıza daha fazla girmeye başladı. Bunun en gözde olanı ise hologram teknolojisi. Günümüz teknolojisinin ulaştığı son nokta olan hologram teknolojisini perakende sektörüyle bütünleşik hale getiren sistem sayesinde pazarlamaya 3 boyutlu bir bakış açısı getirerek markalara müşteriyi etkileme imkânı veriyor.

Günümüz ekonomisinde markalaşmak, rakiplerden farklı konumlanabilmek ve tüketicinin satın alma güdüsünü etkilemek, şirketlerin en önemli hedefleri arasında yer alıyor. Çeşitli kampanyalar, farklı mecralarda reklam kampanyaları düzenleyen markalar tüketicilerin ilgisini çekerek satışlarını artırmayı hedefliyor. Son dönemlerde teknolojiyi de pazarlamanın bir kolu olarak kullanan markaların son gözdesi ise hologram teknolojisi.

Bu yenilik sayesinde 2 boyutlu görüntünün, mekan ve objelerle bağdaştırılarak 3 boyutlu hale getirilmesi sağlanıyor. Canlıymış izlenimi yaratması sayesinde karşı tarafta kalıcı bir etki bırakıyor.

Konuşan market rafları

Hologram teknolojisinin inovatif ve yenilikçi bir ürün olduğunu belirten Hollogra Kurucu Ortağı Cengiz Yıldırım, "Hologram uygulamaları sayesinde, orada olmayan bir sanatçıyı oradaymış gibi sahneye çıkarabilir, mağaza vitrinlerinde gerçek mankenler yürüyormuş izlenimi yaratabilir, ürün maskotlarınızı 3 boyutlu olarak canlıymış gibi sunabilirsiniz. Mevcut teknolojilerin sahip olmadığı birebir boyutta, insanların karşısında onlarla etkileşime girebilen, canlı izlenimi veren uygulamalar da hologram sayesinde gerçekleştirilebilir. Ayrıca market raflarında konuşan, hareket eden ürünler, maskotlar gibi uygulamalar da yapılabilmektedir" açıklamasında bulundu.

Her kullanıma uygun bir ürün: Hollograf

Hologram teknolojisinin gıda sektöründe kullanımının henüz yaygın olmadığını anlatan Yıldırım, "Gelecekte, market raflarında, iç ve dış tanıtım alanlarında sıklıkla kullanılacağını düşünmekteyiz. Gıda sektörü için geliştirdiğimiz, Hollograf ürünümüzle biz bu doğrultuda bir pazarlamaya başlamış bulunuyoruz. Önümüzdeki günlerde birçok hologram uygulamasının marketlerden başlayarak hayatımıza gireceğine tanık olacağız" diye konuştu.

Satın alma üzerinde etkisi yüzde 86

Satın almayı etkileyen birçok faktör var. En önemlisi ise fark yaratmak. Kararsız kalan tüketiciyi etkileyen bir yenilik olan hologram teknolojisi, kullanan markayı rakibine göre bir adım öne çıkarıyor. Yıldırım, "Hologram teknolojisi akılda kalıcılığı da artıran bir unsur. Bununla birlikte Hologram ürünleri ülkemiz için çok yeni bir teknoloji, ancak dünya üzerinde yaygın olarak kullanılıyor. Görsel algısı nedeniyle dikkat çekme ve duygusal bağ kurma özelliği son derece yüksek. Yurt dışında yapılan araştırmalarda satın alma üzerinde yüzde 86 gibi yüksek bir etkisi var" bilgisini verdi.

Kullanımı zamanla artacak

Hologram teknolojisinin şu anda daha çok lansman ve fuar gibi alanlarda kullanıldığını dile getiren Yıldırım, "Hologram, perakende sektöründe yeni bir uygulama alanı ve bu alan henüz hiçbir marka kullanıma geçmiş değil. Ancak yeni geliştirilen hologram raf ürünü hollograf ile yakın zamanda birçok markanın bu teknolojiyi kullanmaya başlayacağını görebiliriz" tespitini yaptı.