“Türk kahvaltısının rakibi değil tamamlayıcısıyız”

Türkiye Kahvaltılık Gevrekler pazarı 1998 yılından bu yana çok büyük oranla büyüdü; 800 ton olan pazar büyüklüğü, günümüzde 16 bin tona ulaşmış durumda. Pazarda hala büyüme potansiyeli mevcut, özellikle çocuk segmentinde pazar hızla büyüyor. Kahvaltılık Gevrekler pazarı, 2017’den bu yana çocuk segmentinde yüzde 19, yetişkin segmentinde yüzde 7 büyüdü.

Nestlé Türkiye Kahvaltılık Gevrekler Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan:
“Türk kahvaltısının rakibi değil tamamlayıcısıyız”

Kahvaltılık gevrek sektörünün, artan sağlıklı beslenme bilinci ve hızlanan yaşam temposuna paralel olarak hem dünyada hem de Türkiye’de hızla geliştiğini belirten Nestlé Türkiye Kahvaltılık Gevrekler Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan, büyümede önemli bir paya sahip olduklarını; 2019 için de birçok yeniliğe imza atacaklarını söyledi.

Ayşe Dinçer

Nestlé Türkiye Kahvaltılık Gevrekler Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan, ürünlerinin Türk kahvaltısının rakibi değil, tamamlayıcısı olduğunu söyledi. Zengin Türk kahvaltısının bir parçası olmak istediklerini ifade eden Kalkan, “Ürünlerimiz kahvaltıya eklendiğinde besin değerleri açısından iyi bir kombinasyon sağlıyor diyebiliriz” diye konuştu.
Kahvaltılık gevrekler pazarının da Türkiye’de hızla büyüdüğünü dile getiren Kalkan, 10 yıldır pazarda liderliğini koruyan Nestlé’nin de bu büyümeye katkısının çok fazla olduğunu son yıllarda pazarda artan yoğun rekabetin tüketicilere en iyi ürünü sunmak için motive ettiğini dile getirdi. Kalkan, “2018’i hedeflerimize ulaşarak kapattık. 2019 için de oldukça heyecanlıyız, birçok yeniliğimiz var” dedi.

Hüseyin Necdet Kalkan ile kahvaltı gevrekler pazarını, firmanın faaliyetlerini konuştuk.

2018 sizin için nasıl geçti, 2019’da hedefleriniz nelerdir?

Nestlé Türkiye olarak 110 yılı aşkın süredir “yaşam kalitesini artırmak ve daha sağlıklı bir geleceğe katkıda bulunmak” amacıyla faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. 2018 yılında farklı kategorilerde bireyler ve aileler için son teknoloji ile yepyeni ürünler ortaya çıkardık. Nestlé Kahvaltılık Gevrekler ekibi olarak 2018’i hedeflerimize ulaşarak kapattık. 2019 için de oldukça heyecanlıyız, birçok yeniliğimiz var. Lezzet konusunda liderliği elden bırakmıyoruz, tüketicilerimize farklı lezzetler sunmak için ürün portföyümüzü çeşitlendirmeye devam edeceğiz.

Sektörün durumunu nasıl görüyorsunuz?

Türkiye kahvaltılık gevrekler pazarı 1998 yılından bu yana çok büyük oranla büyüdü; 800 ton olan pazar büyüklüğü, günümüzde 16 bin tona ulaşmış durumda. Pazarda hala büyüme potansiyeli mevcut, özellikle çocuk segmentinde pazar hızla büyüyor. Kahvaltılık Gevrekler pazarı, 2017’den bu yana çocuk segmentinde yüzde 19, yetişkin segmentinde yüzde 7 büyüdü. 10 yıldır pazarda liderliğini koruyan Nestlé Kahvaltılık Gevrekler’in de bu büyümeye katkısı çok fazla. Son yıllarda pazarda artan yoğun rekabet de heyecan verici, yeni markalar, yeni ürünler ve yeni reçeteler pazardaki tüm oyuncuları tükecitilere en iyi ürünü sunmak için motive ediyor.

Nestlé barlar hakkında bilgi verebilir misiniz? Kaç çeşit bar var?

Günün yoğun koşuşturmacası içerisinde besleyici bir seçenek arayanlar için 2016 yılında Tam Tahıllı Bar ailesini Türk tüketicilerimizle tanıştırdık. Bu aileye 2017 ve 2018 yıllarında ise yeni üyeler katıldı; Nesfit Çilekli, Nesfit Çikolatalı ve aralarında Nesquik Bar’ın da bulunduğu seçeneklerden sonra şimdi de ürün portföyümüze yeni lezzetler ekledik. Sade, karamelli, kurabiyeli Nesfit Bar’ları ve Corn Flakes barı tüketicilerimizle buluşturduk. Güne başlarken pratik bir başlangıç arayan herkes, Nestlé Tam Tahıllı Bar’ı evde, işe giderken ya da ofiste besleyici bir alternatif olarak rahatça tercih edebilir.

Dünyada ve Türkiye’de gevrek ve barların durumu nasıl?

Kahvaltılık Gevrek sektörü, artan sağlıklı beslenme bilinci ve hızlanan yaşam temposuna paralel olarak hem dünyada hem de Türkiye’de hızla gelişiyor. Dünyadaki ve ülkemizdeki trendleri yakından takip eden bir firma olarak Nestlé Kahvaltılık Gevrekler iş biriminin 2016 yılında Nesfit Bar’ların lansmanını gerçekleştirmesinin tam da nedeni bu. Öte yandan her sene trendlere uygun şekilde portfolyomuzu geliştirmekle kalmıyor aynı zamanda tüketicilerimizi yeni lezzetlerle de buluşturmaya devam ediyoruz.

Sütle tüketilen kahvaltılık gevrekler, barların çıkışından sonra ne durumda? Barlar kahvaltılık gevrek pazarından çalıyor mu?

Hayır, aksine iki ürün birbirini destekliyor. Barlar Kahvaltılık Gevrekler ailesi ürünlerini hiç denememiş tüketicilerin kolaylıkla denemek isteyeceği ürünler. Bir kez barı deneyen tüketici, gevrek ürünlerini de denemeye daha yatkın oluyor. Aynı durum tam tersine de işleyebiliyor. Sadık bir gevrek tüketicisi de bar’ı deneyeme ve düzenli olarak tüketmeye daha yatkın oluyor. Bu nedenle 2016 yılında Kahvaltılık Gevrek Bar’larını piyasaya sunmamızın toplam iş birimine katkısı büyük oldu diyebiliriz.

Nestlé, “sağlıklı ürünler politikası” çerçevesinde neler yapıyor?

Nestlé olarak gıda sektöründeki en büyük AR-GE ağına sahibiz ve bünyemizdeki 5.000 bilim insanı ile ürünlerimizin daha lezzetli ve daha besleyici olmasına yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizi, tüketicilerimizin lezzet beklentilerini karşılaması için yeniliyoruz ve inovasyonlar gerçekleştiriyoruz. Bu doğrultuda ürün içeriklerimizi de sürekli gözden geçiriyor ve geliştirmeye devam ediyoruz.
Tüketicilerimizin güveni, ürünlerimizin kalitesi ve güvenilirliği en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor. Sağlık konularında kamu yararının korunması sorumluluğunu taşımakla birlikte bilimsel olarak sağlık açısından risk taşıdığı kanıtlanan herhangi bir içeriği kullanmıyoruz.
Ürünlerimizde kullandığımız ham maddeleri Türk Gıda Mevzuatına ve çok sıkı Nestlé yönetmeliklerine uygun olarak geliştiriliyoruz. Firma olarak bu konuda çok hassasız, öyle ki bazen Nestlé’nin kuralları yerel otoritelerin kurallarından çok daha sıkı olabiliyor. Ürünlerimizdeki tam tahıl içeriği, eski reçetelere kıyasla, ürün çeşidine bağlı olarak, yüzde 5-7 arasında artış gösterdi. Ürün reçetelerinde, eski reçetelere oranla, yüzde 2,5-5,6 arasında şeker düşüşü yaptık. Ürünlerimizin besin içeriğini sürekli geliştirme taahhüdümüz gereği, Nestlé olarak ürünlerimiz içerisindeki şeker ve tuz miktarını yıllardır azaltıyoruz.

Kahvaltılık gevreklerin yeterli ve dengeli beslenmedeki yeri nedir?

Daha önce de bahsettiğimiz gibi oldukça kapsamlı bir AR-GE ağına sahibiz. Nestlé çatısı altında görev yapan bilim insanları, ürünlerimizi lezzet ve besleyicilik açısından daha da geliştirecek çalışmalarını sürdürüyor. Bununla birlikte ürünlerimizin, tüketicilerimizin lezzet beklentilerini karşılaması bizim için çok önemli. Bu nedenle ürün içeriklerimizi geliştirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Tüketicilerin tercihlerine ve damak tadına önem veriyoruz. Bu sebeple hem lezzetli, hem de besleyicilik oranı yüksek ürünler çıkarıyoruz. Bizim için lezzet ve besleyici içerik ayrılmaz birer ikili. Biz kahvaltılık gevreklerimiz ve tam tahıllı barlarımızla bu iki önemli unsuru bir arada sunuyoruz.
Nestlé Kahvaltılık Gevreklerin içeriği uluslararası otoritelerin günlük şeker alım önerileri göz önünde bulundurularak belirlenen besin öğeleri kriterleri ve tüketicilerimizin lezzet tercihleri doğrultusunda geliştiriliyor. Lezzetten ödün vermemek için belirli oranlarda şeker kullanıyoruz. Öte yandan şekeri azaltmak için de ar-ge çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ürünlerimizde düzenli olarak şeker azaltılması yapıyoruz. Bir porsiyon Nesfit Sade ürünündeki şeker miktarı, yetişkin bir bireyin ortalama enerji ihtiyacının yüzde 1’ini karşılıyor. (2000 kcal üzerinden) Buna karşın, Dünya Sağlık Örgütü’nün günlük şeker alım önerisi, günlük alınan enerjinin en fazla yüzde 10’u olması yönünde.

Kahvaltılık gevreklerimizden çıkardığımız şekerin yerine yüksek oranda yulaf, buğday ve pirinç gibi tam tahıllar ekliyoruz. Nestlé Kahvaltılık Gevrek ürünleri, 1 numaralı içeriği tam tahıl olan, vitamin ve mineraller açısından zengin ve yüksek lif içeren ürünlerdir. 2018 yılı itibariyle tüm ürün portföyümüz tam tahıllı olmuştur. Bunların hepsi, yoğun içerik geliştirme çalışmalarımızın sonuçlarıdır.

En yeni ürünleriniz neler?

Nestlé Kahvaltılık Gevrekler’in yeni ürünlerinden Tam Tahıllı Bar çeşitleri ile Nestlé tutkunlarına pratik, hızlı ve rahatça atıştırabilecekleri kahvaltı ve ara öğün alternatifi sunmak istedik. Sokakta, arabada, metroda, vapurda, ofiste besleyici bir seçenek arayanlar için hazırlanan Tam Tahıllı Bar’lara bir bakıma besleyici kahvaltının kısa yolu da diyebiliriz. Sade, karamelli ve kurabiyeli Nesfit Bar çeşitlerimize ek olarak Corn Flakes Bar’ımız da yakın zamanda tüketicilerimizle buluştu. Böylelikle, Nesfit çilekli, çikolatalı ve Nesquik Bar seçeneklerinin yer aldığı Nestlé Kahvaltılık Gevrekler bar ailesine hem lezzetli hem de besleyici yeni üyeler eklendi.

Chokella Kahvaltılık Gevrekler ile Türkiye’nin ilk sürülebilir çikolatasının lezzetini tam tahıllı gevreklerle buluşturduk. Yeni ürünümüz, eşsiz lezzetiyle kahvaltıları daha da eğlenceli hale getiriyor. Tam tahıl, fındık ve Nestlé Chokella lezzetini birleştiren Nestlé Chokella Kahvaltılık Gevrekler tüm ailenin severek tüketebileceği ilk kakaolu ve fındıklı kahvaltılık gevrek olma özelliğini taşıyor.

Ürünleriniz nasıl daha besleyici hale geldi?

2018 yılında tüm Nesfit reçetelerine tam yulaf eklendi. Bu değişiklik ile birlikte tam tahıl içeriği, eski reçetelere kıyasla artış gösterdi. Ürün içeriğimizde 5 Vitamin (Riboflavin, Niasin, Vitamin B6, Pantotenik Asit, Folik Asit) ve 2 Mineral (Kalsiyum ve Demir) bulunuyor. Yüksek kalitenin yanı sıra, hem daha besleyici hem de daha lezzetli ürünler sunmak için sürekli olarak ürün portföyümüz üzerinde renovasyon ve inovasyon çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda bireylerin ve ailelerin beklentileri ve ihtiyaçları doğrultusunda, AR-GE ekiplerimizin en doğru lezzet ve içerikte formül oluşturması ile tüketicilerimizin beğenecekleri ürünler geliştirmeye çalışıyoruz.

1 porsiyon Nesquik Kahvaltılık Gevrek, çocukların günlük alması gereken enerji miktarının yaklaşık yüzde 6’sını karşılıyor, vitamin ve mineral alımına katkıda bulunuyor. Tam tahıllı içeriğinin yanı sıra süt tüketimini destekleyerek sütün protein, kalsiyum vb. gibi faydalarından da yararlanmalarını sağlıyor. Ayrıca tam tahıl içeriği ile çocukların lif alımına da katkıda bulunmasının yanında doygunluk sağlayarak kilo kontrolüne yardımcı oluyor. Nesquik Kahvaltılık Gevrek tüketen bir çocuk, bir porsiyonla 13 gr tam tahıl alarak, Dünya Sağlık Örgütü’nün günlük alınmasını önerdiği tam tahılın yaklaşık 1/4’ünü tüketmiş oluyor. Ürünlerimizin içerikleri paketlerimizde açık ve net bir şekilde yer alıyor.


Türkiye’de çocuklarda ve yetişkinlerde kahvaltı alışkanlıkları hakkında veriler var mı?

Günlük tempoda kahvaltı kimi zaman atlanabiliyor. Örneğin, Türkiye’de her 5 kişiden biri kahvaltı yapmıyor. Hem ülkemizde hem de dünyada beslenme alışkanlıklarına dair yapılan araştırmalarda çocukların en sık atladıkları öğünün, günün en önemli öğünü olarak kabul edilen kahvaltı olduğu belirtiliyor.

Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010 verilerine göre kahvaltı atlama oranlarının yaşlara göre dağılımına bakılacak olursa;
12-14 yaş arası bireylerin %15,9'u
15-18 yaş arası bireylerin %21'i
19-30 yaş arası bireylerin %20,4'ü
31-50 yaş arası bireylerin %14,3'ünün kahvaltıyı atladığı görülüyor.

Nestlé Kahvaltılık Gevrek ürünleri Türk kahvaltısının rakibi değil, tamamlayıcısı. Amacımız aslında zengin Türk kahvaltısının bir parçası olmak. Ürünlerimiz kahvaltıya eklendiğinde besin değerleri açısından iyi bir kombinasyon sağlıyor diyebiliriz.