Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü Ortadoğu pazarına odaklanacak

Zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini, sofralık zeytin üretiminde ise dünya liderliğini hedefleyen Türkiye, 2017/18 sezonundaki yüksek rekoltesiyle bu hedeflere ulaşacağının sinyallerini verdi.

Zeytinyağı ihracatını üç kat arttırarak 174 milyon dolara çıkaran, toplamda 285 milyon dolarlık ihracat yapan Zeytincilik sektörü, başarılı olduğu sezonda kan kaybına uğradığı Ortadoğu pazarındaki kayıplarını telafi etmek için Ortadoğu'daki gıda fuarlarını radarına aldı.
Zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini, sofralık zeytin üretiminde ise dünya liderliğini hedefleyen Türkiye, 2017/18 sezonundaki yüksek rekoltesiyle bu hedeflere ulaşacağının sinyallerini verdi. Türk Zeytincilik Sektörü, 2017/18 sezonunda 280 bin ton zeytinyağı, 450 bin ton sofralık zeytin rekoltesi bekliyor. Söz konusu rekoltenin katma değere dönüşmesi için kolları sıvayan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, ihracatta güçlü olduğu ancak son sezon ihracat rekorlarından yeterince nasibini alamayan Ortadoğu pazarına yoğunlaşma kararı aldı.
Bu amaçla Ortadoğu ülkelerinde düzenlenen gıda fuarlarına katılma kararı alan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, İsrail’in Tel-Aviv şehrinde 28-30 Kasım 2017 tarihleri arasında 34.sü düzenlenen Israfood Fuarı’na katılarak Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yaptı ve ziyaretçilere zeytin ve zeytinyağı tadımı yaptırdı.
Türk Zeytin ve Zeytinyağı Sektörünün, Ortadoğu ülkelerinde katılım sağlayacağı ikinci gıda fuarı ise; 18-22 Şubat 2018 tarihlerinde Dubai’de düzenlenecek olan Ortadoğu’nun en büyük gıda fuarı Gulfood Fuarı olacak.