TUTTOFOOD 2019: Gıda'nın Yarını Orijinal veya inovatif, sağlıklı veya sağlıksız ama lezzetli

TUTTOFOOD Uluslararası Gıda Fuarı 6-9 Mayıs 2019 tarihleri arasında İtalya’nın Milano kentinde FieraMilano Rho fuar alanında düzenlendi.

Ayşe Dinçer

İki yılda bir tek yıllarda düzenlenen TuttoFood, Fiera Milano-Milano Fuarı ile eş zamanlı düzenleniyor. Bu yıl 7. kez düzenlenen fuar, kısa zamanda uluslararası nitelik kazandı. B2B toplantılarına önem veren, mal alıp satmayı planlayan firmaları eşleştiren, İtalyan pazarına özel ilgi duyan, yeni fikirler görmek isteyen, pazar eğilimlerini analiz etmek ve gıda sanayiine profesyonel bir bakış açısı ile ulaşmak isteyen firmaların buluşma noktası oldu. Fuarda 43 ülkeden gelen 2900'ün üzerinde katılımcı yer aldı. En fazla katılım İspanya, İngiltere, Fransa, Almanya, Portekiz, Yunanistan, Çin, Tayland, Amerika Birleşik Devletleri, Peru, Meksika, Hindistan ve Türkiye tarafından gerçekleştirildi. Kuzey Amerika, Orta Doğu ve Çin başta olmak üzere 100 ülkeden alıcılar geldi. Fuar çerçevesinde Fruit Innovation- meyve inovasyonu, Seeds&Chips -tohum ve çıtırlar ve Milano Food City- Milano Gıda Şehri aktiviteleri fuara sinerji kattı. Fuar, birçok üst düzey profesyonelin ve akademisyenin yanı sıra İtalyan Tarım Gıda Orman ve Turizm Bakanı Gian Marco Centinaio’yu ağırladı.
7-13 Mayıs 2019 tarihleri arasında yer alan Milano Sokak Lezzetleri etkinliği Tuttofood ve Milano Fuarı tarafından desteklendi.

12 ayrı bölüm
TuttoFood 2019’da 12 alt sektör ayrı ayrı düzenlenerek bir arada ziyaretçilere sunuldu. Fuarda şu bölümler yer aldı: TuttoFrozen-Donmuş ürünler, TuttoPasta-Makarnalar, hamur işleri TuttoDairy-Süt ve ürünleri, TuttoBakery-Unlu mamuller, TuttoMeat-Et ve et ürünleri, TuttoGreen-Makrobiyotik ürünler, bitkiler, vegan ve organik ürünler; TuttoSweet-Tatlı maddeler, TuttoDeli-Gurme ve şarküteri ürünleri, TuttoSeafood-Su ürünleri, TuttoGrocery-Bakliyat, reçel gibi bakkaliye ürünleri, toz ürünler, mantar, yumurta ve ürünleri; TuttoDrink-İçecek ve TuttoOil-Bitkisel ve katı yağlar. Bu yıl fuara 2 yeni bölüm daha eklendi: Tutto Regional ve TuttoWorld.

Bilgi Plazaları
Fuarda 2 ayrı plaza alanı yer aldı. Evolution Plaza ve Retail Plaza. Evolution Plaza, dijital teknolojiler 4.0 için ayrılırken Retail Plaza Perakende faaliyetlerine yön verdi.

Evolution Plaza-Evrim Plazası
Bu yılın en büyük inovasyonu olarak nitelenen Evolution Plaza-Evrim Plazası Tuttodigital bölümü de dahil olmak üzere dijital bir köy görünümündeydi. İzleyiciler burada ürün izlenebilirliği, yapay zeka, dijital muhasebe, teslimat gibi en son dijital gelişmelere şahit oldular. Bu bölümde Amazon Web Service, Euranet, Csqa, Gs1, Istituto Poligrafico Zecca Dello Stato, Infocert and Techdata Italia gibi firmalar zincir kontrolü ile ilgili başarı hikayelerini paylaştılar. Ayrıca İtalyan dijital ticaret firması Netcomm, gıdada tasarım, lojistik ödeme ve özellikle ihracata odaklanan dijital perakende konusunda “eCommerce Food Lab 2019” etkinliği çerçevesinde eğitim seminerleri verdi.

Retail Plaza- Perakende plazası
Yenilenen bu alanda İtalyan ve uluslararası perekende piyasası iyi uygulamalar ve başarı hikayeleriyle yer aldı. Tedarik zincirleri ve ücret politikaları ile müşteriye yönelik yeni kavram "Kişiler ve diyalog" tanıtıldı. Ayrıca bu alanda ilk kez "Kuru Meyve Forumu" düzenlendi. Scientific Committee ve INC - International Nut and Dried Fruits Council-Uluslararası Fındık ve Kuru Meyve Konseyi tarafından organize edilen etkinlik, özellikle sağlıklı ürünlere olan ilgi nedeniyle yoğun katılımcı ile izlendi.

Tuttobrand Ödülleri
Gıda ve içecek dalında farklı kategorilerde en iyi tüketim ürünleri, sektördeki kanaat önderlerinin jüri üyeliğinde ödüllerini buldu. Kazanan kategorileri #atuttocarrello- en iyi satış performansı; #atuttospot-en iyi reklam kampanyası; #atuttaqualità-ürün mükemmeliyeti; #atuttaresponsabilità- sürdürülebilirlik politikaları; #atuttopack- en iyi ambalaj ve #atuttainnovazione- en inovatif ürün olarak görmek mümkün.

Tuttofood Etkinlikler
Fuar çerçevesinde 250'yi aşkın aktivite yer aldı.
Gıda atıkları ve geri kazanım konusu sürdürülebilirlik kavramı çerçevesinde ele alındı.
Tuttofood Konferansları çerçevesinde Beslenme Biyologu Elena Dogliotti, gıda, bilim, ecza ve teknoloji bağlamında gelecek yıllar nasıl olacak konulu bilgi verdi.

2019 için dünyaca ünlü kanser enstitüsü Umberto Veronesi Foundation-Vakfı ile işbirliğine giden Tuttofood, fuar çerçevesinde “I Live healthy-Sağlıklı Yaşıyorum” platformunda Vakfın beslenme kanser ilişkisi konusunda yaptığı araştırmaların bulgularını paylaştı. Nielsen her zamanki gibi fuarın data ortağı oldu. Netcomm “eCommerce Food Lab 2019” etkinliğini organize ederken start-uplar, inovasyon sahipleri ve önemli konuşmacılar deneyimlerini izleyicilerle paylaştı. Amerika’dan John F. Kerry ve Starbucks CEO’su Howard Schultz konuşmacı olarak katıldı. Tuttofood aktiviteleri de izleyicilerin dikkatini çekti. Fuar boyunca her gün 6 sektörel Akademi tarafından çeşitli aktiviteler düzenlendi. APCI-Profesyonel Italyan Şefleri Birliği tarafından yemek pişirme özellikle gösteri- pişirme konusunda Michelin yıldızlı şeflerle gösteriler yapılırken diğer akademiler tarafından workshoplar, seminerler ve sunumlar sergilendi. Etkinlikte Michele Biassoni, Massimo Biale, Antonio Cannavacciuolo, Damiano Carrara, Felix Lo Basso, Antonella Ricci, Andrea Ruisi ve Tano Simonato gibi şefler, pizza şefi Claudio Paduano ve pasta şefleri Ernst Knam, Paolo Sacchetti and Claudio Gatti deneyimlerini paylaştı. Pişirme ve beslenme uzmanı Marco Bianchi ve beslenme ve uzun yaşam gurusu Valter Longo konuşmalar yaptı.
My Matching programı çerçevesinde birçok alıcı ve satıcı biraraya gelirken Atalanta Corporation, Auchan, Carrefour, Coop, Costco Wholesale, Delhaize, Eataly, Edeka, Marr, Radisson Hotels, SevenEleven ve Walmart gibi perakende devlerinin temsilcileri satıcılarla buluştu.


Tuttofood kısa kısa

6-9 Mayıs 2019 tarihleri arasında İtalya’nın Milano kentinde FieraMilano Rho fuar alanında düzenlendi.
43 ülkeden gelen 2900'ün üzerinde katılımcı yer aldı.
Fuar çerçevesinde Fruit Innovation- meyve inovasyonu, Seeds&Chips -tohum ve çıtırlar ve Milano Food City- Milano Gıda Şehri aktiviteleri yer aldı.
Fuarda 2 ayrı plaza alanı yer aldı. Evolution Plaza ve Retail Plaza.
Evolution Plaza, dijital teknolojiler 4.0 için ayrılırken Retail Plaza Perakende faaliyetlerine yön verdi.

TUTTODIGITAL Teknolojik inovasyon merkezi olarak yeni açılan alan çok ilgi çekti.
TUTTODAIRY ve TUTTOMEAT ürün inovasyonu en geniş bölgeler oldu.
TUTTOGREEN ve TUTTOHEALTH sağlık sektörüne derinlemesine odaklandı.
TUTTODELI, TUTTOGROCERY ve TUTTOBAKERY şarküteri, genel ürünler ve unlu ürünler alanları çok çeşitli ürünlere ev sahipliği yaptı.
TUTTOFROZEN, TUTTOSEAFOOD ve TUTTODRINK donmuş ürünler, su ürünleri ve içecek alanları en çok yeni ürün sergilenen bölümler olarak öne çıktı.
TUTTOOIL, TUTTOSWEET ve TUTTOPASTA her tür yağ, tatlı maddeler ve taze ve kuru makarna ve unlu ürün bölümler en çok ziyaret edilen alanlar oldu.