Uluslararası organik pazarının nabzı 10. Ekoloji İzmir Fuarı’nda tutulacak

Dünyada son 15 yılda yüzde 500 büyüyen organik ürün pazarının temsilcileri, 15–18 Mayıs 2019 tarihlerinde 10. Ekoloji İzmir Fuarı’nda buluşacak. Avrupalı ithalatçılar ve uzmanlar Türk üreticilerle bir araya gelerek Türkiye’nin organik ürün sektörünü değerlendirip 2023 yılı ihracat hedeflerine katkı sağlayacak.

Türkiye’yi ulusal ve uluslararası alanda temsil eden tek sertifikalı organik ürünler fuarı olan Ekoloji İzmir Fuarı, tüm sektör paydaşlarını 10’ncu kez buluşturmaya hazırlanıyor. Dünya organik pazarına ışık tutan etkinliklere ev sahipliği yapacak fuar, 15 – 18 Mayıs 2019 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından düzenlenen Ekoloji İzmir, Türkiye’de organik ürünler için en büyük fuar olma özelliğini taşıyor. Fuar kapsamında Avrupalı ithalatçı ve uzmanlarla bir araya gelecek Türk üreticiler, sektörün ticari önemine vurgu yapmanın yanı sıra Türkiye’nin organik üretim geleceğini değerlendirerek ülkenin 2023 yılı ihracat hedefine katkı sağlayacak.
Son yıllarda tüketiciler tarafından insan sağlığına uygun, güvenli ve çevreye zarar vermeyen organik gıdaların ön plana çıkmasıyla birlikte dünyada son 15 yılda yüzde 500’lük büyüme kaydeden organik ürün pazarının temsilcileri fuar kapsamında bir araya gelecek. Avrupa’nın önde gelen kuruluşlarının yanı sıra organik perakende ve ithalat şirket temsilcileri, uluslararası ticarette farklı alternatifleri Türk üreticilerle tartışacak.
Çevre dostu ürünler için dünya çapında ortak bir ağ kuran İsviçre merkezli kuruluş Bio-Foundation ile organik pamuk ve tekstil sektörünün gelişimine katkı sağlamak amacıyla dünya çapında çalışmalar yürüten Amerika merkezli kuruluş Textile Exchange (TE) bu yıl da fuara destek verecek. Bio-Foundation ve Textile Exchange iş birliği ile düzenlenecek etkinliklerde organik gıda ve tekstil sektöründe Avrupa’nın önde gelen organik ithalat ve perakende şirketleri ile kuruluşları bir araya gelecek. Türkiye’nin ihracat ve perakende sektörünü değerlendirileceği etkinliklerde uluslararası ticaret için yeni alternatifler yerli firmalarla görüşülecek.

Organik gıda değerlendirilecek

fuarizmir, yurt dışından gelecek bölgesel organik ürün üreticisi firmalar için de buluşma noktası olacak. Bölgesel Organik Ticaret ve Pazarlama Platformu kapsamında Bio Foundation/İsviçre işbirliğinde düzenlenecek “Organik Üretimle Tüketici Piyasaları Arasında Köprü Oluşturma” adlı kongrede, Avrupa ve Amerika ile ticarette yasal gereklilikler, Almanya’daki perakende pazarı, etik ve adil ticaret, Türkiye’deki perakende ve ihracat sektörü değerlendirilecek.
Fuar kapsamında bu yıl ilk kez organik kişisel bakım ve temizlik ürünleri etkinlikleri de yapılacak. Sektöründe Türkiye’de üretim pazarlamasını gerçekleştiren Avrupa’nın önemli şirketleri fuara katılım gösterecek.
Dünyanın dört bir yanından gelecek temsilcileri ve yerli üreticileri buluşturan etkinlikleriyle uluslararası bir platforma dönüşecek 10. EKOLOJİ İzmir’de organik gıda, organik giyim, organik bebek ürünleri, tekstil, organik kişisel bakım ve temizlik ürünleri, organik gübre, ilaç, tuzak, organik turizm ile çeşitli makinelerin bulunacağı ürün grupları yer alacak.

68 ülkeye 250 farklı organik ürün ihraç ediliyor

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, dünyada son 15 yılda yüzde 500 büyüyen organik ürün pazarında Türkiye’nin konumunu değerlendirerek; “Dünya genelinde her geçen gün artan sağlıklı gıda talebi ile daha fazla kabul gören organik ürünler, hayatımızın her alanında yerini almaya başladı. Yakın dönemde tüketici bilincinin artmasına paralel olarak organik ürünlerin üretim ve ticaretinin daha da artacağını öngörüyoruz. Pazarın başını AB ülkeleri, ABD ve Japonya gibi ülkelerin çekiyor olması tüketici için nitelikli ve kaliteli ürün avantajları içeriyor” dedi.
Organik pamuk pazarında Türkiye’nin lider ülke pozisyonunu koruduğunu vurgulayan Celep, organik tarımda da ülkenin geçen yirmi yıllık süre içerisinde büyük bir gelişme kaydettiğini belirtti. Celep, “Kuru üzüm ve kuru incir ihracatı ile başlayan organik ürün üretiminde devam eden süreçte yaklaşık 250 ürüne ulaştık. Türkiye genelinde toplam 544 bin hektarlık alanda 2 bin 407 bin tonluk üretim yapıyoruz. Birliğimiz kayıtlarına göre Almanya, Amerika, Fransa, Hollanda, İsviçre ve Birleşik Krallık başta olmak üzere dünyada 68 farklı ülkeye organik ürün ihraç ediyoruz” dedi.
Organik ürünlerin üretim ve ihracatında önemli sorunlar ile karşı karşıya kaldıklarını belirten Celep, bu sorunların çözümü için başta Tarım ve Ormancılık Bakanlığı olmak üzere tüm taraflar ile ortak çalışmalar yürüten Ekoloji İzmir Fuarı’nın gerek iç gerekse dış pazardaki önemini vurguladı. Celep, organik ürünlerin tanınırlığının ve tüketiminin artması için fuarın güçlü bir paydaş olduğuna değinerek, “Organik ürün ihracatının arttırılabilmesi için iç pazarın da geliştirilmesi gerekiyor. Sağlıklı yaşam eğilimlerini takip eden, yerel gıda ürünlerini tüketme eğiliminde olan tüketicilerin ve organik üretim yapmaya müsait alanların varlığı, gelişmiş ulaşım altyapısı ve organik alanındaki bilgi birikimi İzmir’i organik sektörü için bir merkez haline getirdi” şeklinde konuştu.

Türk organik sektörü dünyaya yayılıyor

Diğer taraftan, Ege İhracatçı Birlikleri Organik Komitesi Başkanı Mehmet Ali Işık ise, organik sektörünü güçlendirmek adına dünyanın dört bir yanında çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Türk organik sektörünün ortaya koyduğu 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için büyük uğraş verdiklerini belirten Işık, “Projeler kapsamında Almanya’dan başladığımız tanıtım kampanyasına Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri ile devam edeceğiz. Türk organik sektörünün değerini adım adım tüm dünyaya duyuracağız” şeklinde konuştu.