Worldfood İstanbul 16.085 ziyaretçiyi ağırladı

ITE Turkey tarafından bu yıl 26. kez düzenlenen Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı -WorldFood İstanbul’u bu sene 16.085 kişi ziyaret etti. ITE Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, “Geçtiğimiz yıl 29 ülkeden 354 katılımcı ve 13.198 ziyaretçi ağırlayan WorldFood İstanbul’da bu sene bu rakamın üzerine çıkmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

ITE Turkey tarafından bu yıl 26. kez düzenlenen Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı -WorldFood İstanbul’u bu sene 16.085 kişi ziyaret etti. ITE Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, “Geçtiğimiz yıl 29 ülkeden 354 katılımcı ve 13.198 ziyaretçi ağırlayan WorldFood İstanbul’da bu sene bu rakamın üzerine çıkmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi. 

Bu yıl 26’ıncısı düzenlenen WorldFood İstanbul fuar süresince içecek, süt ve süt ürünleri, et ve tavuk ürünleri, yaş meyve ve sebze, deniz ürünleri, dondurulmuş ürünler, temel gıdalar ve yağlar, şekerli mamuller, unlu mamuller ve kuruyemiş ile gıda katkı maddeleri başta olmak üzere pek çok ürünün yer aldığı katılımcı profiline 5-8 Eylül tarihleri arasında ev sahipliği yaptı.
T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, T.C. Ticaret Bakanlığı, KOSGEB, Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), TÜGİDER (Tüm Gıda Dış Ticaret Derneği), PAKDER (Tarım Ürünleri Hububat Bakliyat İşletme ve Paketleme Sanayicileri Derneği), MARSAP (Marmara Bölge Satınalma Yöneticileri Platformu), PLAT (Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği) ve Aşçılar Derneği tarafından desteklenen WorldFood İstanbul, gıda zincirini oluşturan tedarikçiler, perakendeciler ve tüketicilerin bir araya geldiği bir platform olma özelliği taşıyor.
5 Eylül’de 26’ıncı kez kapılarını açan WorldFood İstanbul’da hem ITE Turkey hem de T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından alım heyeti programları uygulanırken fuar kapsamında bu sene Türkiye’nin de aralarında bulunduğu Suudi Arabistan, Katar, Rusya, Almanya, BAE, Azerbaycan, Irak, Belçika, Kazakistan ve Kolombiya ülkelerinden 200’ün üzerinde yerli ve yabancı profesyonel alıcı ağırlandı. Fuar süresince katılımcılar ile profesyonel alıcılar arasında 1.500’e yakın toplantı gerçekleşti ve yeni iş birliklerine imza atıldı.

“30 ülkeden 400’ün üzerinde katılımcıyı 16.085 ziyaretçi ile buluşturduk”

Bu yıl 26’ıncısı düzenlenen WorldFood İstanbul hakkında görüşlerini dile getiren ITE Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen: “Geçtiğimiz yıl 29 ülkeden 354 katılımcı ve 13.198 ziyaretçi ağırlayan WorldFood İstanbul’da bu sene bu rakamın üzerine çıkmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu yıl WorldFood İstanbul kapsamında 30 ülkeden 400’ün üzerinde katılımcıyı 16.085 ziyaretçi ile buluşturduk. Fuar süresince yoğun bir katılım oldu, gördüğümüz ilgiden çok memnunuz. Aynı şekilde katılımcı ve ziyaretçilerimizden de olumlu geri dönüşler alıyoruz. 4 gün boyunca sektöre dair pek çok konuyu alanında uzman isimlerle masaya yatırdık. ITE Group’un global düzeydeki gücünü de arkamıza alarak hem T.C. Ticaret Bakanlığı hem de kendi bünyemizde uyguladığımız Alım Heyeti Programları sayesinde ulaştığımız sonuçtan son derece memnunuz. Fuar süresince katılımcılar ile profesyonel alıcılar arasında 1.500’e yakın toplantı gerçekleşti ve bu sayede yeni işbirliği fırsatlarının doğmasına vesile olduk” şeklinde konuştu.

“Bu fuarın bir rakibi yok”

WorldFood İstanbul hakkında görüşlerini belirten Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, “Gastronomi Turizmi Derneği olarak, WorldFood İstanbul bizim için çok önemli bir fuar ve bu fuara destek vermenin önemli olduğuna inanıyoruz. Önümüzdeki sene bu desteğimiz daha da artacak. Bu fuarın bir rakibi yok; belki Fransa’nın Lyon Bölgesi’nde yapılan dünyanın en önemli gastronomi fuarı Sirha ile birlikte değerlendirebiliriz. Bu sene çok değerli konuşmacıların yer aldığı paneller gerçekleştirildi. Aynı zamanda birbirinden önemli şefler harika şovlar gerçekleştirdi. Fuarda gastronomik ürünler tanıtıldı ama; gastronominin turizmle bağlantısını 2019 yılında daha da ön plana çıkartacağız. Bu yıl Beyrut, fuar süresince kendi standında kinoa gibi ülkeye has gastronomik ürünlerinin tanıtımını yaptı. Türk ürünleri de gastronomi turizmine entegre olduğu takdirde değer kazanacaktır. Gelecek yıllarda, Gastronomi Turizmi Derneği olarak fuara katılan ülke sayısının arttırılması ve ürün yelpazesinin genişlemesi için WorldFood İstanbul ile çalışma ve iş birliklerimizi sürdüreceğiz” dedi.