Yeni trend: ‘’Yüksek proteinli süt ve süt ürünleri’’

Besfin tarafından hazırlanan rapora göre; tüketiciler laktozsuz ve probiyotik süt ve süt ürünleri tercih ediyor. Y ve Z kuşağı sağlıklı yaşam ve spor konusuna önem verdiği için yeni trend: ‘’Yüksek proteinli süt ve süt ürünleri’’. Yoğurt ve kefir ürünlerinde meyve aromalarına talep her geçen gün artıyor. Manda ve keçi sütünden üretilen peynirlere de talep artıyor.

Özlem As

Proje Finansmanı, M&A Danışmanlığı ve Finansal Danışmanlık alanlarında faaliyet gösteren Besfin, Dünya Gıda için “2020 yiyecek & içecek pazarında geleceğe yönelik vizyonu”nu içeren bir yiyecek-içecek sektörü raporu hazırladı.
Besfin’den Analist Derya Tören ve Pınar Elif Yaktıyol, önümüzdeki dönemde sektördeki beklentileri ve şu andaki tüketici sektör eğilimlerini anlattı.

Y ve Z kuşağının lükse eğilimi yüksek kaliteli ürünü artıracak

Tüketicilerin duyularını harekete geçiren gıdaları almak istediğini belirten Pınar Elif Yaktıyol, aldıkları ürünün sunumunun, dış görünüşünün ve ambalajının seçimlerini etkilediğini söyledi. Tüketicilerin yeni ürünleri denemeye açık. olduğunu belirten Yaktıyol, “Tüketiciler doğal, saf ve otantik olana dönmek istiyor. Organik gıda ürünlerine olan talep artıyor. Y ve Z kuşağının lükse olan eğilimleri, yüksek kaliteli ürünleri tercihi arttıracak. Beraberinde tüm ürünlerin, her yerden erişilebilir olmasını bekliyorlar. Tüketiciler tarafından sürdürülebilir ve etik üretim gün geçtikçe önem kazanıyor. Sunulan gıda ürününün tüketiciye ve topluma zarar vermeden, çevreci bir yaklaşımla sunulması tüketici için son derece önemli” dedi.
Tüketicilerin doyurucu, tam öğünler yemek yerine daha az ve sık öğünler tercih ettiğini ifade eden Yaktıyol, “Tüketici davranışındaki bu değişim, gıdalarda küçük boyutlu paketlerin trendini arttırıyor. Gelişmekte olan piyasalarda şehirleşme ve kadınların iş dünyasındaki yerinin gün geçtikçe artması, kolaylık ihtiyacını beraberinde getiriyor. Bu nedenle dışarıda yemek yeme alışkanlığı artıyor. ‘’Food is the new fashion’’. Tüketiciler deneyimledikleri yeni yemekleri arkadaşlarıyla sosyal mecralarda paylaşmak istiyor” diye konuştu.

Tüketicilerin tercihi laktozsuz ve probiyotik süt ve süt ürünleri

Soya sütü, badem sütü ve hindistan cevizi sütüne olan talebin artmasının beklendiğini belirten Derya Tören, hindistan cevizli, yaban mersinli, ananaslı ve avakadolu ürünleri daha çok göreceğimizi söyledi. Tören, “Tüketici talebi bu yönde artıyor. Özellikle vegan beslenenler için soya sütü, badem sütü ve baklagiller kullanılarak hazırlanan ürünlerin çeşidi artıyor. Tüketicilerdeki doğal olanı seçme eğilimi yemek yemek için kullanılan araçların hammaddelerindeki tercihlerini de etkilemekte. Örneğin; porselen tabaklar yerine tahta tabaklarda sunumların ön plana çıkması vb. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde mor ve siyah renkli besinlerin sayısının artması hatta beyaz rengin yerine geçmesi bekleniyor. Mor rengin ise sağlığı çağrıştırdığı düşünülüyor. Glutensiz beslenme son yıllarda önem kazanmıştır. Özellikle tohumlarla ve glutensiz unlarla yapılan ürünlere talep artıyor. Karabuğday, chia tohumu, keten tohumu, badem ve nohut unu vb. Tüketiciler laktozsuz ve probiyotik süt ve süt ürünleri tercih ediyor. Y ve Z kuşağı sağlıklı yaşam ve spor konusuna önem verdiği için yeni trend: ‘’Yüksek proteinli süt ve süt ürünleri’’. Yoğurt ve kefir ürünlerinde meyve aromalarına talep her geçen gün artıyor. Manda ve keçi sütünden üretilen peynirlere de talep artıyor. ‘’Azaltılmış’’ ve ‘’ilave edilmiştir’’ kavramları önemli bir hal almıştır” diye konuştu.

Yiyecek tüketimi ve servisinde eğilimler

Türkiye’de yiyecek tüketimine ilişkin bilgiler veren Pınar Elif Yaktıyol, yüksek lif içeren ve ekşi mayalı, yüksek kar marjlı ekmeklera talebin artığını belirtti. Yaktıyol, “Fast food zincirlerindeki artış zaman kısıtı olan tüketicilere daha fazla seçenek sunuyor. Fırın ve pastane ürünleri ülkemizde sıkça tüketilmekte olup, ülkemizin yeme alışkanlığında popüler ve ulaşılabilir olması sebebiyle önemli bir yer tutmaktadır. Evde tüketime hazır paketlenmiş ekmeklerin tüketimi düşüktür ancak popülaritesi giderek artıyor. Artan gelir, ve sağlık bilinciyle beraber birçok ekmek tipinin pazarının büyümesi bekleniyor. Bunlara yüksek lif içeren ve ekşi mayalı, yüksek kar marjlı ekmekler örnek olarak gösterilebilir. Artan harcanabilir gelirler ve değişen tüketim modelleri, paketlenmiş ve işlenmiş gıdalarda, yemeye hazır yemekler ve dondurulmuş gıdalar gibi artan ilgiye neden olmuştur. Tam zamanlı istihdamda kadınların sayısının artması, ülkenin paketlenmiş, dondurulmuş ve hazır gıda sektörleri için de bir büyüme fırsatı sağlamıştır ve önümüzdeki dönemlerde de büyümesi beklenmektedir” dedi.
Yiyecek servisine ilişkin konuşan Derya Tören, şu tespitleri yaptı: “Genç ve kentsel nüfusun giderek artması, sayıları gittikçe artan AVM’ler için büyüme açısından pozitif etki oluşturacak. AVM’lerin yiyecek-içecek için ayrılan alanların artması beklenmekte.Uluslararası fast-food firmaların başarısının yanı sıra geleneksel Türk lezzetlerinin fast food haline uyarlanması yükselen bir trend haline gelmiştir. Sağlıklı yiyecekler sunan fast-food restorantları sayılarının gittikçe artması beklenmekte. Günlük paket yemek servisi veren (diyet takibi, kalori takibi vb. yapan) firmaların sayısı ve cirolarının artan bir trend etkisinde olacaktır. Evlere servis seçenekleri gittikçe artmakta, değişen tüketici profiline uyum sağlamaktadır.”

Besfin kimdir?

Besfin olarak Proje Finansmanı, M&A Danışmanlığı ve Finansal Danışmanlık alanlarında faaliyet gösteriyor. Proje Finansmanı hizmetleri kapsamında müşterilerimizin yatırım projeleri analitik ve dinamik finansal modeller ile yatırımın derinlemesine analizi sağlanırken aynı zamanda model içerisinde çeşitli senaryo analizleri ile yatırım test edilmekte, makroekonomik gelişmeler, maliyet artışları, fiyat değişiklikleri, süre aşımları gibi hassasiyet analizleri ile yatırımın değerliliği ölçülmektedir.
Besfin Finansal Hizmetler Danışmanlık toplamda 6 milyar USD sabit yatırım tutarı olan 32 proje için Proje Finansmanı Danışmanlık hizmeti vererek bu projelerin 2.1 milyar USD tutarında kredi kullanımına aracılık etti.
Besfin olarak, Proje Finansmanı Danışmanlık hizmetlerimizin yanında şirketlere kurumsal finans, birleşme ve satın alma konularında destek vererek, şirketlerin, kendileri için en uygun sermaye yapısıyla çalışmalarına ve düşük maliyetli fonlama yollarına ulaşmalarını sağlamaktayız. Besfin Finansal Hizmetler Danışmanlık ve Tic. A.Ş Uluslararası Proje Finansman Birliği (IPFA) üyesidir.