Yeşilsoy Group, Türkiye pazarına farklı tatlarda Ice Coffee sunuyor

Yeşilsoy Group Genel Müdürü Nebi Kerçin, “Soğuk kahve sektörün yaklaşık yüzde 4'lük kısmını oluşturuyor” dedi. Yeşilsoy Group Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Musa Topcu, “İç pazarda, 2018'in ilk çeyreğinde 200 kişinin istihdam edileceği yeni bir yatırımımızı açıklayacağız” diye konuştu.

Bünyesinde Neydi, Mislina ve Landessa markalarını bulunduran Yeşilsoy Group, tüketicilerine kaliteli, lezzetli, taze, hijyenik , yaşamı kolaylaştıran, sağlığı koruyucu nitelikteki ürünleri pazara sunuyor. Yeşilsoy Group Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Musa Topçu ve Yeşilsoy Group Genel Müdürü Nebi Kerçin kahve pazarını Dünya Gıda Dergisine değerlendirdi ve Yeşilsoy Group'un 2018 hedeflerinden bahsetti.

Yeşilsoy Group hakkında bilgi verebilir misiniz ?

Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Musa Topcu: Yeşilsoy Group temelleri 1970'lerde atılan ve günümüze kadar farklı alanlarda ticari faaliyetlerini başarı ile sürdürmüş bir aile şirketi olarak karşımıza çıkmaktadır. 2015 yılında Mry İnşaat Gıda Pazarlama İthalat ve İhracat Anonim Şirketi kurularak tamamen farklı bir ticari alana kendini odaklamıştır.
Mry İnşaat Gıda Pazarlama İthalat ve İhracat Anonim Şirketi, Yeşilsoy Group tarafından 2015 Ocak ayında kuruldu. 2015 mart ayında ise “Neydi” markasını kendi bünyesine katarak şekerleme, helva, tahin, pekmez, lokum ve reçel üretimine girmiştir. Markaya kendi sektöründe Türkiye'nin en iyi tesislerinden birisini oluşturmuş ve yenilemeye devam etmektedir.

Bünyenizde 3 marka var. Bu markaların gıda sektörüne sağladığı hizmetler hakkında bilgi verir misiniz ?

Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Musa Topcu: Yeşilsoy Group, “Neydi” ile tüketici beklentilerini iyi değerlendirip onlara her zaman kaliteli, geleneksel lezzetli, taze, hijyenik, doğal ve yaşamı kolaylaştıran, sağlığı koruyucu nitelikteki ürünleri sunmaktır. “Mislina” ve “Landessa” markaları ise soğuk kahve sektöründeki ürünlerimizdir. Bunların sütü ise Avusturya Alpleri'nde el değmeden gerçek Arabica kahve ile doğal ve taze olarak günlük işlenerek hijyen ve IFS standartları ile şişelenerek tüketiciye ulaştırılmaktadır.

Kahve ve soğuk kahve pazarı hakkında bilgi verir misiniz?

Yeşilsoy Group Genel Müdürü Nebi Kerçin: Türkiye'de kahve tüketimi hızla büyümektedir. Bunda genç nüfusun alışkanlıkları oldukça etkili. Klasik Türk kahvesi dışında farklı türleri ve tatları tatmaya başlamıştır, bunda yeni tarz cafelerin ve zincir mağazalarda satılan ürünler oldukça etkili olmuştur. Tüm bunlara rağmen kahve tüketimi Avusturya’da kişi başı yılda 7 kg. Avrupa Birliği’nde ortlama 4.8 kg. Türkiye'de ise 920 gr. Türkiye'de kahve pazarı yıllık yaklaşık 900 milyon TL dir . Dünya kahve pazarının 100 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Türkiye'nin kahve ithalatı son 4 yıl içinde yüzde 10,5'lik bir artış göstermiştir. Araştırma şirketlerinin anketlerinde gelecek 5 yıl içinde Türkiye kahve sektörünün yüzde 70 büyüyeceği saptanıyor. Soğuk kahve ise mevcut kahve sektörünün yaklaşık yüzde 4'lük kısmını oluşturmakta ve her geçen gün yeni markalar ve tatlarla gelişme göstermeye devam edecektir.

Kahve çeşitleriniz neler? Tüketiciler en çok hangi kahve çeşitlerine ilgi gösteriyor?

Yeşilsoy Group Genel Müdürü Nebi Kerçin: Kendi markamız olan Mislina olarak 2 çeşitle başladık ‘’Latte’’ ve ‘’Hazelnut’’ olarak. Uzun süren bir ar-ge çalışmasından sonra bu tatları bizim tüketicilerin seveceği kanısına vardık. Kendi ürünlerimizin haricinde ‘’Landessa’’ Türkiye Distribütörüyüz. Landessa markası ile Türkiye pazarına farklı tatlarda Ice Coffee sunuyoruz. Tüm ürünlerimizde üst düzey kalite ile katkısız, saf ürün içeriği temel prensiplerimizdir. Ennstal, Paltental ve Ausseerland dağlarından gelen doğal süt, hiç kuşkusuz ürünlerimizi farklı kılan en büyük etken… Bu sebeptendir ki hiçbir katkı maddesine ve ekstra tatlandırıcıya gerek duymuyoruz. Mislina uluslararası gıda kodeksleri ve IFS Kuralları’na göre sertifikalandırılmaktadır.
Kahve tüketicilerinin yüzde 80'i 18-55 yaş arasındadır. Türk kahve pazarında tüketiciler klasik Türk kahvesinden çözülebilir hazır kahveye, vanilyalısından, şekerli ve sadesine, ice coffesine kadar pek çok farklı ürünleri tüketiyor. Belli bir kesim ise farklı mekanlarda kahve içmeyi sosyal bir aktive olarak görüyor ve daha çok sütlü karışımlar tercih ediyor.

2018 hedefleriniz neler? Var olan markalarınıza yenilerini ekleyecek misiniz?

Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Musa Topcu: Yeşilsoy Group olarak hedefimiz pazarı iyi bir şekilde analiz edip gıdada tüketici beklentilerini iyi değerlendirip onlara her zaman kaliteli, lezzetli, taze, hijyenik, yaşamı kolaylaştıran, sağlığı koruyucu nitelikteki ürünleri pazara sunmaktır. Ek olarak ihracat satışımızı arttırarak, ülkemizin adıyla dünyaya nam salmış Türk lokumunu (turkish delight) daha fazla sevdirmeyi hedeflemiş bulunmaktayız. İç pazarda, 2018'in ilk çeyreğinde 200 kişinin istihdam edileceği yeni bir yatırımımızı açıklayacağız. Bu girişimimiz yine gıda üretimi olup, üretilen ürünler kendi mağaza zincirleriyle satışa sunulacaktır.