Mucizevi tohum: Chia

Her geçen gün kullanım alanı daha da artan bu mucizevi tohumun bir çok faydası var.


Azteklerin en önemli besin kaynaklarından biri olan chia tohumu son yıllarda bizim mutfaklarımızda da boy göstermeye başladı. Her geçen gün kullanım alanı daha da artan bu mucizevi tohumun bir çok faydası var. Bu özelliklerinin başında düşük kalorili olması ve uzun süre tok tutması yer alıyor. Aniden bastıran tatlı krizlerine karşı en masum tatlıları yapabileceğiniz chia tohumu aynı zamanda önemli bir Omega 3 ve lif kaynağı. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve vücuda enerji veriyor.
Chia tohumu ile son derece sağlıklı ve her tip beslenmeye uygun sağlıklı tatlılar hazırlayabilirsiniz. Eğer vejetaryenseniz aynı tarifi badem sütü veya Hindistan cevizi sütü ile hazırlayabilirsiniz. Ya da diyabet hastasıysanız hiç bal koymadan bir miktar tarçın ile pudinginizi tatlandırabilirsiniz.


Chia puding (4 kişilik)
Malzemeler

2 su bardağı süt
4 yemek kaşığı Chia tohumu
2 hurma
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı bal

Üzeri için

Kuru ananas
Kuru çilek

Hazırlanışı

Sütü geniş bir kaseye alın. Chia tohumu ve çekirdeklerini çıkartıp küp doğradığınız hurmaları ilave edin ve ara ara karıştırarak iki saat oda sıcaklığında bekletin. Bu süreçte Chia tohumları şişecek ve tatlınız kıvam alacaktır. Katılaşan pudinginizi hurmalar iyice ezilinceye kadar blenderdan geçirin. Bal ve vanilyayı ilave edip karıştırın. Buzdolabında iki saat kadar dinlendirin. Üzerini kuru ananas ve çilekle süsleyerek servis yapın.

instagram.com/ucanmutfak